Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjam
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15
Morgen wordt mijn nieuwe Iphone geleverd (3GS), mijn vriendin is al in het bezit van een Iphone (3G).

Nu vraag ik mij het volgende af. Is het mogelijk beide iphones via dezelfde itunes te beheren. Graag organiseer ik het zo dat we wel ieder onze eigen muziek, podcasts, foto's en apps kunnen exporteren naar de twee iphones.
Moeten de twee iphones via dezelfde itunes account beheerd worden om gekochte apps te kunnen delen? Is het dan nog mogelijk om twee verschillende setups te maken?

Een ander punt is dat op de 3G momenteel firmware versie 3.0.1 draait en ik verwacht dat ik verplicht wordt bij het aanmelden van de nieuwe iphone om te upgraden naar versie 3.1. Kan dit nog problemen opleveren als we op de 3G voorlopig liever niet upgraden i.v.m. de wijzigingen in de afhandeling van Exchange.

Hopelijk zijn er andere gebruikers die hier ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:57
Je kan binnen iTunes met verschillende bibliotheken werken. maar het simpelste is om twee gebruikers accounts (In windows of osx) te maken. Die hebben dan beide een eigen bibliotheek.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Het kan prima, je kunt meerdere ipods en iphones koppelen aan 1 bibliotheek.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkoesMark
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb vorige week ook mijn 3GS ontvangen terwijl ik al een iPod 1G aan m'n bibliotheek had gehangen.
Bij het aanmelden was ik niet verplicht te updaten naar versie 3.1. Er stond (gelukkig) versie 3.0 op.
Dit zou dus geen problemen mogen veroorzaken.

Verder kun je de bibliotheek hetzelfde houden en in het instellingen deel van je iPhone zelf aangeven welke albums, playlists, podcasts, applicaties, etc je wilt synchroniseren. Het nadeel wat ik zou kunnen bedenken is het contacten/agenda onderdeel. Maar dit is wel weer af te vangen vai Exchange..

Ik verwacht dus geen problemen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:06
Murcielago schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:14:
Het kan prima, je kunt meerdere ipods en iphones koppelen aan 1 bibliotheek.
Maar dan staat er op allebei de iPhones precies hetzelfde, of je moet de boel handmatig willen gaan beheren. Ik denk dat het ook handiger is om twee gebruikers aan te maken, en dan met verschillende bibliotheken te werken.

En je bent nooit verplicht je iPhone te updaten, alleen als je wil herstellen gooit ie automatisch de nieuwste firmware erop. Voor de rest verplicht iTunes je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimjam
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15
Bedankt voor de snelle reacties.

Als ik twee iphones aan 1 bibliotheek koppel heb ik dan nog wel de mogelijkheid om op de twee iphones verschillende muziek en apps te zetten. (waarbij ik bij voorkeur maar één keer betaal voor de apps die we wel hetzelfde hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:06
Jimjam schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:
Bedankt voor de snelle reacties.

Als ik twee iphones aan 1 bibliotheek koppel heb ik dan nog wel de mogelijkheid om op de twee iphones verschillende muziek en apps te zetten. (waarbij ik bij voorkeur maar één keer betaal voor de apps die we wel hetzelfde hebben)
Ja dat kan. Je vinkt dan "Beheer muziek en video's automatisch" aan. Je kunt dan de muziek die je wil gewoon naar de iPhone van jou (of van je vriendin) slepen. Dan staan je iTunes bibliotheek en iPhone los van elkaar.

Een applicatie die je hebt aangeschaft kan je volgens mij op maximaal 5 apparaten installeren. Het is dus allemaal geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door tumke op 25-09-2009 11:32 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Daarom, je kunt prima meerdere ipods en iphones op 1 bibliotheek aansluiten.
Als je niet wilt dat alles gaat syncen, dan kun je playlists en dergelijke maken. Maximaal 5 apparaten kun je dr op aansluiten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Precies, gewoon voor elke iPhone of iPod een playlist maken en die playlist syncen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

iTunes herkent beide iPhones gewoon als aparte devices. Je kunt beide dus anders instellen/beheren. Je kunt dus voor beide apart kiezen welke playlists/artiesten/albums/apps/foto's/informatie/etc je wilt synchroniseren :)

Verschillende firmware's maakt overigens ook niet uit.

offtopic:
Eldariel: kruip alsjeblieft terug onder de steen waar je vandaan komt..

[ Voor 23% gewijzigd door MoietyMe op 27-09-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cketelaar
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05-2021
ikzelf synchroniseer twee iphones (beiden 3GS met meest recente iphone OS en geen jailbreak) met één itunesbibliotheek op een notebook met windows7. ik heb dit aangevuld met synchronisatie van MobileMe en gebruik verder office 2007 met office outlook voor mijn e-mail. ik gebruik wel twee verschillende itunes-accounts.

Door in outlook van profielen gebruik te maken die gebruik maken van hetzelfde gegevensbestand heb ik lokaal altijd een backup-bestand van al mijn contacten en agenda's. Uiteraard synchroniseer ik deze via MobileMe en het bijbehorende serverprogramma naar mijn mobileme account en de beide telefoons. dit is de zogenoemde cloud.

Zonder MobileMe (heb ik ook een tijdje gedaan) zul je voor het synchroniseren je telefoon met de kabel met je pc moeten verbinden en moet je itunes gebruiken, maar de werking van de gegevensbestanden,en outlook blijven gelijk. in itunes kun je per telefoon aangeven welke onderdelen je wil delen. je kan zelfs groepen contactpersonen of slechts enkele agenda's op de ene telefoon zetten en andere op de andere telefoon. hetzelfde geldt voor muziek, video's, playlists, etc. voor de agenda's en contacten biedt itunes in dat opzicht meer keuzes dan MobileMe, maar met MobileMe kan je natuurlijk draadloos via 3G synchroniseren (zeer goede ervaringen).

aangeschafte apps in de appstore zijn zichtbaar voor beide telefoons, het installeren kan met beide telefoons. voor updates van de geinstalleerde apps zul je wel in moeten loggen met de account waarmee de app is aangeschaft. let op dat je apps op maximaal 5 apparaten kan installeren. maar dat zal voor jou van mider belang zijn aangezien jij 1 account wil gebruiken. ik kan me niet voorstellen dat de werking heel anders zal zijn, al zal jij de keus van de apps per account niet hoeven maken.

CK

Pagina: 1