Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Vista PC start soms op en soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,
Ik heb een vreemd probleem met een WindowsVista pc. De pc is niet van mij en de kennis die hem bracht zei dat hij wat lawaai maakte en voor de rest niet verder ging met opstarten, ventilator en schijf geluiden hoorde hij nog wel. Dat ik hem thuis aansloot had ik geen problemen. Ik heb hem toen een paar keer gereboot en nog steeds geen problemen. Ik heb hem een keer een nacht aan laten staan en de pc leek gereboot, maar zag geen foutmeldingen in de logs. Maar kreeg de pc niet aan door te klikken op de muis of toetsenbord uiteindelijk heb ik hem uit moeten zetten en opnieuw gestart. Na verder induiken in de pc zag ik dat er een virus op heeft gestaan en die heeft poorten overgezet en een poort dicht zodat de computer browser service niet kon starten. Ik heb met Tuneup Utilities 2009 het hele systeem gechecked en deze heeft veel problemen gevonden en verholpen. Daarna heb ik de pc weer een aantal keren gereboot en een nacht aan laten staan en geen problemen gehad. De kennis heeft de pc weer gehad en de eerste keer kwam windows zonder problemen op. Een dag later kon hij de pc weer niet starten en hoorde hij wel ventilator en schijf.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Volgens mij zou een toetsenbord of muis een pieptoon moeten geven bij problemen en een scherm maakt niet uit denk ik (vind het namelijk vreemd dat de pc bij mij elke keer kon starten). Denk nu aan een voeding maar vind ik lastig testen omdat ik geen spare voedingen heb. Iemand een idee wat het (nog meer) zou kunnen zijn? Het is een vrij nieuwe pc (volgens mij tussen een jaar en 2 jaar oud)

Bvd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je beter af bent door eerst wat gerichter te gaan troubleshooten.
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en een paar Windows Clients - Howto's and Guides erbij en ga daar eerst mee aan de slag? :)

Dan heb je meer houvast dan 'het werkt niet en ik weet niet waardoor' waar je huidige verhaal op neerkomt.
Nu blijft het bij een beetje glazenbollentuurwerk met debugging op afstand (en dat twee keer - jij hebt de PC niet bij je, en dan moeten wij ook nog eens op afstand inschatten wat er mis kan zijn) en dat werkt niet zo goed op de vrijdag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2009 10:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.