Toon posts:

ASUS WL-500G router: USB blijft onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 USB schijven aan mijn (nieuwe) router gehangen, maar deze blijven onzichtbaar.
De ene schijf is geformatteerd als EXT2 en de ander als NTFS
Ik gebruik winXP home
PC en router staan beiden op WORKGROUP
Wanneer ik naar USB status kijk, dan zijn er geen schijven aangegeven om in/uit te loggen.
Wanneer ik probeer een map aan te maken bij USB Share Nodes, dan krijg ik de melding dat er geen map in een root kan worden aangemaakt.

Wie heeft de gouden tip?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zelf de WL-500W.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je geen map aan kan maken in de root via de router.
Je zult hem dus eerst aan moeten maken door de USB driver direct aan je PC te hangen.

In Windows XP (en VISTA) kun je geen EXT (linux format) direct inlezen/schrijven. Hier heb je een driver voor nodig.
Je zult dit op elke PC die je koppelt aan je router moeten installeren.

De driver is te download van : http://www.fs-driver.org/

Op je NTFS geformatteerde USB schijf kun je rechtstreeks via je Windows PC een map in de root aanmaken.

Wil je in je router je USB schijven kunnen zien dan kan dit alleen als je rechten hebt uitgedeeld aan USERS.
Dit zul je eerst moeten inrichten per PC/user.
Dit doe je Printer/file sharing. Dat kun je zelf opzoeken.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
De driver voor EXT heb ik al geïnstalleerd.
Maar hoe maak je een map in de ROOT aan?

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:
De driver voor EXT heb ik al geïnstalleerd.
Maar hoe maak je een map in de ROOT aan?
Door de USB schijf rechtstreeks aan een PC te hangen en dan een map aan te maken.

Of je kunt hem mounten in Linux, oftewel een netwerkdrive mappen in een Windows Explorer (heb ik zelf gedaan)
De USB driver benader je dan als netwerkschijf. Hier kun je dan gewoon mappen aan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel tijd en energie, forumbezoekjes etc, zonder enig resultaat (de router ziet mijn schijven niet), ga ik maar een netwerkschijf halen waar een paar USB aansluitingen aan zitten. Bv. van LaCie.
Bedankt voor alle reakties en meedenken.