Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc met Vista logt niet altijd goed af

Pagina: 1
Acties:

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,
Ik heb een pc met Windows Vista Home Edition en deze heeft af en toe problemen met afloggen. Als ik de pc aflog blijft hij soms een half uur op afsluiten staan en reboot dan automatisch. Maar hij kan ook zonder problemen afloggen, ik kan niet ontdekken wat daar de reden van is. Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn?
De pc is 1,5 jaar oud en geschikt voor Vista.

Bvd.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf allemaal hebt geprobeerd zodat wij jou niet hetzelfde laten proberen? :+

• keet1
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel geprobeerd, heb gezocht op internet naar het probleem maar weinig kunnen vinden. Heb een keer opnieuw geinstalleerd en dat ik weer problemen kreeg de image teruggezet daarna de benodigde software geïnstalleerd en nog geen problemen. Na een aantal weken opnieuw problemen zonder het installeren van nieuwe software. Maar ik heb niet kunnen vinden waar het aan ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door keet1 op 25-09-2009 11:01 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hij wacht blijkbaar nogal lang op iets wat niet gaat komen en dan herstart hij zichzelf maar, staat er niets in je eventlog van wat er vanaf het moment van afsluiten tot herstarten gebeurd?

https://powershellisfun.com

• keet1
Het ziet er idd naar uit dat hij een programma of iets dergelijks niet goed af kan sluiten.
Zie geen vreemde meldingen in de eventlog. Bij het opstarten krijg ik alleen de melding dat het systeem niet goed afgesloten is.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

keet1 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:01:
Het ziet er idd naar uit dat hij een programma of iets dergelijks niet goed af kan sluiten.
Zie geen vreemde meldingen in de eventlog. Bij het opstarten krijg ik alleen de melding dat het systeem niet goed afgesloten is.
Als je in het eventlog kijkt (na automatische herstart) vanaf het moment dat je voor Shutdown kiest tot het moment dat hij zichzelf herstart, dan zie je niets staan over services die worden afgesloten of wat dan ook?

En als je eerst alle programma's (inclusief de programma's die in je systemtray staan) afsluit en dan Shutdown doet, heb je dan hetzelfde probleem?

• keet1
Ik bedenk me net dat ik af en toe problemen heb met dvd's branden. Ik wil dan bv een dvd branden en dan kan de dvd speler niet gelocked worden. Als ik dan opnieuw opstart kan ik wel een dvd branden, dus kan de speler wel gelocked worden. Zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

keet1 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:13:
Ik bedenk me net dat ik af en toe problemen heb met dvd's branden. Ik wil dan bv een dvd branden en dan kan de dvd speler niet gelocked worden. Als ik dan opnieuw opstart kan ik wel een dvd branden, dus kan de speler wel gelocked worden. Zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben?
Trek de IDE/SATA kabel van je brander er eens uit en start dan je windows eens op, tijdje wachten tot alles is geladen en dan afsluiten... Als het probleem weg is, dan weet je waar het aan ligt...

• keet1
Bedankt, dat zal ik doen. Wat ik dan nog wel vreemd vind is dat ik soms de foutmelding heb, lang niet altijd. Soms heb ik het als ik de dvd speler heb gebruikt, soms niet.
Pagina: 1