Ok, ik moet bekennen dat ik nog niet op internet gekeken heb, omdat ik eerlijk gezegd ook niet zou weten waar ik moet beginnen te zoeken.
Ik heb thuis een server (WinXP Pro) staan waar verschillende mensen gebruik van maken. Via gedeelde mappen luisteren ze naar MP3's en kijken films en series.
Het is natuurlijk onnodig om de server aan te laten staan als niemand er meer gebruik van maakt, maar ik heb geen zin om iedereen bij langs te gaan om te vragen "of de laatste hem uit / stand-by wil zetten".
Wat mij dus handig leek was het volgende:
Ik heb dus geen idee of er iets bestaat waarmee dit kan. Suggesties zijn welkom.
[edit]
ik heb wel zitten zoeken op sleep-on-lan maar dat schiet niet echt op. weinig oplossingen.
[edit2]
Misschien is het handiger om de gebruikers een acknowlegement te laten sturen ipv een actief afmelden.
vergeten een afmelding te sturen -> server staat alsnog de hele nacht onnodig aan.
Misschien een tip voor dit topic: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
@ItsValium
Ja, zo zou het moeten kunnen. Maar wie gaat dat maken?
Ik heb thuis een server (WinXP Pro) staan waar verschillende mensen gebruik van maken. Via gedeelde mappen luisteren ze naar MP3's en kijken films en series.
Het is natuurlijk onnodig om de server aan te laten staan als niemand er meer gebruik van maakt, maar ik heb geen zin om iedereen bij langs te gaan om te vragen "of de laatste hem uit / stand-by wil zetten".
Wat mij dus handig leek was het volgende:
- Alle gebruikers van de server hebben op hun eigen PC een programma waarmee ze kunnen doorgeven dat ze klaar zijn.
- Op de server draait een tool dat de server stand-by kan zetten zodra alle gebruikers het bericht gezonden hebben dat ze geen gebruik meer maken van de server.
Ik heb dus geen idee of er iets bestaat waarmee dit kan. Suggesties zijn welkom.
[edit]
ik heb wel zitten zoeken op sleep-on-lan maar dat schiet niet echt op. weinig oplossingen.
[edit2]
Misschien is het handiger om de gebruikers een acknowlegement te laten sturen ipv een actief afmelden.
vergeten een afmelding te sturen -> server staat alsnog de hele nacht onnodig aan.
Misschien een tip voor dit topic: [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
@ItsValium
Ja, zo zou het moeten kunnen. Maar wie gaat dat maken?
[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 25-09-2009 10:57 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.