Ik zit een beetje erg te hakkelen met een gecombineerde zoekopdracht die een statement moet geven.
De crux is dat ik in een aantal kolommen meerdere OR functies hanteer.
Ik zal het uitleggen. Ik zoek een functie die mij een TRUE statement terugeeft als:
de waarde in E2="Ja" OF E2="nvt" geeft
EN
de waarde in H2="Ja" OF H2="Shortcut"
Zelf had ik een gedeelte al werkend met de volgende formule:
=IF((AND(E2="Ja",H2="Ja")),"GEREED","") Alleen ontbreken daar de "nvt" en "Shortcut" waardes in.
Het lastige is echter dat ik dus meerdere OR statements nodig heb. Nu dacht ik het te proberen met een uitgebreidere =IF functie door een OR erbij te plaatsen, maar dat werkt helaas dus niet zo
=IF(AND((OR(E83="Ja",E83="Shortcut"),H83="Ja")),"GEREED","") doet het dus niet.
Wie weet hoe ik zo'n IF AND OR functie werkend krijg? Of is dit té veel gevraagd van Excel? Nee toch?
De crux is dat ik in een aantal kolommen meerdere OR functies hanteer.
Ik zal het uitleggen. Ik zoek een functie die mij een TRUE statement terugeeft als:
de waarde in E2="Ja" OF E2="nvt" geeft
EN
de waarde in H2="Ja" OF H2="Shortcut"
Zelf had ik een gedeelte al werkend met de volgende formule:
=IF((AND(E2="Ja",H2="Ja")),"GEREED","") Alleen ontbreken daar de "nvt" en "Shortcut" waardes in.
Het lastige is echter dat ik dus meerdere OR statements nodig heb. Nu dacht ik het te proberen met een uitgebreidere =IF functie door een OR erbij te plaatsen, maar dat werkt helaas dus niet zo
=IF(AND((OR(E83="Ja",E83="Shortcut"),H83="Ja")),"GEREED","") doet het dus niet.
Wie weet hoe ik zo'n IF AND OR functie werkend krijg? Of is dit té veel gevraagd van Excel? Nee toch?