[C#] Elke 5 minuten een ander homepage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 verschillende homepages, op dit moment wordt na elke 30 minuten een andere homepage getoond.
stel het is 7:30 en je komt op mijn site dan zie je homepage1 kom je om 8:00 op mijn site dan zie je homepage2. Dit heb ik gedaan door de tijd op te vragen en vervolgens kijken op de minuten tussen 01 en .30 ligt.

Nu wil ik dit om de 5 minuten doen. ik heb echter geen clue hoe dit aan te pakken. Heeft iemand een idee in welke richting ik moet denken?

Het enige waar ik aan dacht is om het laatste cijfer te pakken en als deze 1,2,3,4 of 5 is de ene pagina tonen en anders de andere.
(1 2 3 4 5
11 12 13 14 15
21 22 23 24 25) etc is dan afgevangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

krietjur

Where am I?

Kan toch op gelijke wijze, alleen dan een iets andere controle op tijd? Ligt de tijd tussen 1-5, 11-15 etc dan ene website, tussen 6-10, 16-20 etc dan andere website. Kan wellicht ook wel handiger, maar dit zou niet zo moeilijk moeten zijn ;)

Los van hoe ben ik even nieuwsgierig.. waarom zou je dit willen?? Lijkt me als bezoeker vreselijk irritant.. maar wie weet heb je er een goede reden voor, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
krietjur schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:46:
Kan toch op gelijke wijze, alleen dan een iets andere controle op tijd? Ligt de tijd tussen 1-5, 11-15 etc dan ene website, tussen 6-10, 16-20 etc dan andere website. Kan wellicht ook wel handiger, maar dit zou niet zo moeilijk moeten zijn ;)

Los van hoe ben ik even nieuwsgierig.. waarom zou je dit willen?? Lijkt me als bezoeker vreselijk irritant.. maar wie weet heb je er een goede reden voor, ben erg benieuwd :)
Dat was ook hetgeen ik al had en het werkt ook, maar vond het geen mooie oplossing eerlijk gezegd.

De reden dat ik dit doe is meer een experiment. Ik heb 2 pagina's gemaakt die anders qua layout zijn en ik ben benieuwd op welke pagina de meeste mensen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntax is vast niet helemaal correct:

if(DateTime.Now.Minute % 10 < 5)
{
//toon 1
}
else
{
//toon 2
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Je kunt bijvoorbeeld met modulo eenvoudig zo'n vergelijking maken.

Bijvoorbeeld
if (minutes/5) mod 2 == 1
show site 1
else
show site 2

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pete schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:54:
Je kunt bijvoorbeeld met modulo eenvoudig zo'n vergelijking maken.

Bijvoorbeeld
if (minutes/5) mod 2 == 1
show site 1
else
show site 2
Ah, dat is de oplossing denk ik.
In C# is het dan
if((minuut/5)%2 ==1)
{
Heel erg bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik weet niet wat je probeert te doen, maar het is perfect mogelijk om meerdere websites tegelijk op 1 server te draaien... Wat probeert je met deze switch eigenlijk op te lossen? Ik ben daar erg benieuwd naar :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:26:
Ik weet niet wat je probeert te doen, maar het is perfect mogelijk om meerdere websites tegelijk op 1 server te draaien... Wat probeert je met deze switch eigenlijk op te lossen? Ik ben daar erg benieuwd naar :)
Hij wil gewoon elke 5 minuten een andere homepage tonen voor z'n website, zodat mensen in de war raken en Google je site niet meer goed indexeert omdat de content steeds veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:30
_Thanatos_ schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:26:
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:50:
[...]

De reden dat ik dit doe is meer een experiment. Ik heb 2 pagina's gemaakt die anders qua layout zijn en ik ben benieuwd op welke pagina de meeste mensen blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Voor dit soort tests heb je ook gratis tool die je verkeer automatisch 50% de ene versie en 50% de andere versie laten zien en dit ook opslaan zodat mensen dezelfde versie iedere keer zien. Ik zou als ik jouw was eens kijken naar bijvoorbeeld de Google Website Optimizer waarmee je dit gratis kunt doen.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Elke 5 minuten een andere tonen is dan absoluut geen goeie manier om dat te bereiken. Een nieuwe bezoeker weet niet beter of dat wat hij voorgeschoteld krijgt, "de" layout is. Bovendien kan de site dus van layout wisselen terwijl een bezoeker bezig is. Een wtf-momentje dus.

André heeft de mist vieze plossing voor wat jij wil.

Wat je echt zou moeten willen, is een kleinschalige usability-test. Dat hoeft niet eens geld te kosten. Met een beetje aandacht erbij kun je leren hoe je zo'n test afneemt, en 10 tegen 1 dat je de apparatuur ervoor al hebt.

日本!🎌

• HuHu
  • Niet online
De oplossing van André is niet het "minst vies", die is gewoon geniaal. De Google Website Optimizer is de ideale tool om dit te doen.

Je maakt 2 versies van je pagina's, installeert Google Analytics en de Google Website Optimizer en je kunt gaan meten. Google regelt wie welke homepage te zien krijgt en zorgt er ook voor dat dezelfde mensen altijd dezelfde homepage te zien krijgen. Vervolgens track je met Google Analytics je transacties en je kunt precies zien welke variant van je homepage de meeste transacties genereert.

Fucking ge-ni-aal.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Dude, werk je voor Google ofzo :+?

• HuHu
  • Niet online
Nee, ik werk in een ziekenhuis :P. Maar ik vind het gewoon een prachtige oplossing waar ik misschien iets te enthousiast over ben :D.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zei "minst vies" omdat kijken of een nieuwe layout goed werkt door het maar gewoon te gaan proberen is niet echt de juiste manier. Je kunt ook éérst gaan meten hoe goed ie werkt en em dan pas in je website hangen.

日本!🎌

Pagina: 1