Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 13:45
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/2096/nba2k10goldlogo6.png

Introductie
Vanaf 6 oktober is het nieuwste NBA spel uit de 2K serie weer te koop.
Deze zal gereleased worden op de volgende systemen: Wii, PS3, PS2, PSP, PC en Xbox360.

Nieuwe features
De volgende nieuwe features zullen in NBA 2K10 zitten:
bron: Wikipedia

NBA Today - Real world matchups, news and stats are automatically streamed right into the game.
My Player Mode - Players can create their own basketball player and guide him through his career. Starting as an drafted or undrafted rookie in the Summer Circuit, players will have to work their way up into an NBA team’s training camp, or in the D-League.
Signature Play - New signature player styles, tendencies, dribble packages, dunk packages, and facial expressions.
Reworked Gameplay - New easy-to-use dribbling and post game controls. New Stamina system.
Deeper Association - The Association now incorporates the NBA Development League, the ability to control all 30 NBA teams at once, restricted free agency, real-time practice, an all-new player progression system, and a host of other enhancements.
Shut Down D - Shut down teams with new defensive controls that allow you to shadow your opponent’s every move, deny position off-ball, and even select how you want to contest shots.
Improved Create-A-Player Mode - Players can now customize their player's facial styles, tattoos, and shoes. Also included are new dunk packages, dribble packages, signature leaners, floaters and post moves.
Save & Quit - A new gameplay feature that allows you to save a game right where you are and come back to it later to the point where you saved it.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/4537/nba2k1023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/428/nba2k10122.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/8134/screen00481.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/6595/screen00991.jpg

Verder
Er komt voor de Xbox360 en de PS3 een speciale Anniversary Edition vanwege het tienjarig bestaan van de serie, met onderstaande extra's. Deze wordt echter alleen in de VS gereleased.

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/229/1246522343.jpg

Links
- Officiële site

Reviews
- PS3 - IGN
- Xbox360 - IGN
- Xbox360 - GamePro
- Xbox360 - Operation Sports

[ Voor 6% gewijzigd door Amelandbor op 07-10-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Ik zit echt op deze game te wachten, heb vandaag ff de demo van NBA Live 10 gespeeld, maar NBA 2K10 gaat 't toch echt weer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Voor mij wordt het waarschijnlijk ook wel weer NBA 2K10 maar NBA Live 10 krijgt in de eerste reviews trouwens hoge cijfers. Ik heb een 8,2 en een 9 voorbij zien komen. Dat is lang geleden voor NBA Live.

Ik zal beide demo's eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320247

Was enorm teleurgesteld dat NBA Live 2009 niet meer uitkwam op de PC. Maar dat werd driedubbel gecompenseerd met de release van NBA 2k9. NBA 2k9 is beter en veel realistischer. Alhoewel ik soms de arcadestyle dunks ook wel leuk vond bij NBA Live 2008.

Over een paar dagen komt de PC-versie al uit en mijn pre-order staat al vast. De XBOX360-versie is een paar dagen geleden gelekt, dus de de eerste reviews zullen wel online staan. Heb echt weer zin om actief NBA te gaan spelen de komende weken. NBA 2k9 is het laatste jaar zeker een top-3 spel geweest kijkend naar de uren die ik erin stak. PES 2009 speel ik altijd met kamergenoten, dus die speelde ik wel vaker. Jammer dat ze geen zin hebben in NBA 2k9 online (weleens gedaan, was geen succes), denk ook dat ik ze eerder zou kunnen overtuigen om NBA Live mee te spelen, omdat het eenvoudiger is en veel meer arcade-style. NBA Live 2008 met kamergenoot draaide overigens erg lekker, ben benieuwd of NBA 2k10 over het internet ook een beetje lekker zal draaien.

Ik verwacht wel in de Dynasty mode, dat Odom of Artest snel teleurgesteld gaat raken in zijn speelminuten. De Lakers hebben nu wel erg veel topspelers en een speler met een Overall Ability van 85 als Odom, zal heus geen 20 minuten per wedstrijd accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De eerste reviews zijn inmiddels verschenen:

http://ps3.ign.com/articles/103/1031782p1.html
http://xbox360.ign.com/articles/103/1031712p1.html
http://www.gamepro.com/article/reviews/212366/nba-2k10/
http://www.operationsports.com/review.php?id=502

Positieve reviews allemaal. Ik had ook niet anders verwacht met dit spel.
Enigste serieuze probleem wat ik in de reviews voorbij zie komen maar nog
meer van boze gamers op verschillende forums is het framerate probleem
op de consoles en vooral de Xbox360. Ben benieuwd of dit is te fixen.

Ik wacht zelf gewoon op de pc-versie maar wacht wel even reviews en ervaringen
van andere gamers af voordat ik het aanschaf. Heb een redelijk snel systeem
die NBA 2K9 prima draait op de maximum settings maar als de framerate
problemen structureel zijn dan wacht ik even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Heb de demo ook ff gespeeld en het is ff wennen, maar het speelt zeker weer lekker.

De reviews zijn toch wat minder goed dan ik verwacht had.
Maar vergeleken met NBA Live is dit sws degene die je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Gisteren de pc-versie op de deurmat gekregen. Na een aantal wedstrijden gespeeld te hebben
kan ik alleen maar zeggen dat het spel gewoon op zo'n beetje alle fronten weer verbeterd is.

Allereerst valt op dat het spel geen gebruik meer maakt van Steam. Nou is Steam tegenwoordig van prima kwaliteit maar ik prefereer nog steeds te gamen zonder dit soort software dus dit is voor mij een positief punt.

Als je het spel voor het eerst start krijg je eerst de gebruikelijke schermen die je bij NBA 2K9 ook had en worden je profile, settings, sliders en roster geladen. Eenmaal in het menu valt je als eerste op dat er 100% muis ondersteuning is. Zeer positief wat mij betreft als pcgamer. Vanwege het multi platform gebeuren van tegenwoordig is dat helemaal niet zo heel gewoon meer dus een dikke plus.

De menu's zijn niet echt super maar voldoen. Wat opvalt is dat bij de grafische settings je nu een performance benchmark hebt wat altijd handig is.

Eenmaal de wedstrijd geladen valt je op hoe 2K heeft getimmerd aan de presentatie. Er is zoveel meer
sfeer voor het begin van de wedstrijd vanwege de tussenanimaties en de popups tijdens de wedstrijd zijn veel scherper en komen in de juiste proporties voor.

De graphics zijn weer verbeterd wat zich vooral laat zien in meer realistische light en shader effecten en in beter gedetaileerde gezichten van spelers. De scheidsrechters en coaches hadden wel wat beter gekund. Verder zijn de popups en het scoreboard veel scherper dan in NBA 2K9.

De gameplay ten opzichte van NBA 2K9 kan ik nog niet zoveel over zeggen maar de speler animaties voelen in ieder geval vloeiender aan dan in 2K9. Verder is het natuurlijk spelen met de sliders. Wat me in ieder geval opviel de eerste wedstrijden is dat de cpu te makkelijk 3-punters maakt op default.

Ik heb de game trouwens gekocht bij Dimension Plus voor een leuk prijsje van 24,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Vandaag de XBox360 versie gekocht.
Eerste potje de wereld aan fouten. Constant framerate problemen, bal die dwars door een persoon heen gaat en nog wat van die vage dingen.
FF gecheckt op de 2k forums en er blijken nog veel meer te zijn. Hopelijk gaan ze hier snel mee bezig.
Op deze manier is het gewoon niet speelbaar. Eerst 2k9 maar weer uit de kast.

Snap niet dat ze dit zo durven af te leveren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320247

Ik hoorde dat er erg veel kritiek was op het spel, het valt me ook op dat Duncan en Bosh flink in punten achteruit zijn gegaan. Er zijn nu echt maar 5 superstars in de game en de rest is onder de 90 of zelfs 85? Chris Paul, Kobe Bryant, Dwyane Wade, Dwight Howard, Lebron James. De rest is enorm veel slechter.

Het "My Player Mode" ben ik enorm blij mee zeg! Ik basketbal zelf ook en vind het erg leuk om te spelen. Eerst vond ik het leuk dat het erg moeilijk was om punten te scoren, maar soms is het ook wel vervelend. Zeker omdat je soms incorrect strafpunten krijgt, bijvoorbeeld 'bad pass' voor een mooie assist of 'bad positioning+nogiets' toen ik meeliep en scoorde (als PG). Het zal nog even wennen zijn, zodat ik van te voelen kan aanvoelen wanneer ik pluspunten en wanneer strafpunten zal krijgen.

Heb zelf nog geen wedstrijden gespeeld, behalve My Player Mode, heb verder dus ook nog niet echt een mening gevormd. De cijfers op internet zijn weer goed, je hoort wel weer aardig wat mensen zeiken, maar dat gebeurt zelfs bij de ultieme games als counter-strike, mario karts, super mario, red alert, e.d.

_/-\o_ NBA _/-\o_
_/-\o_ NBA 2K10 _/-\o_

Al vond ik die mega-awesome dunks in NBA Live soms ook wel leuk, het gebeurt alleen wel extreem vaak. Oh, en in NBA 2k10 schijnen inderdaad nog wel wat bugs te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Ik had hem dinsdag binnen gekregen van Gamehubs. En gisteren pas voor het eerst gespeeld.

Het ziet er echt geweldig mooi uit, veel beter dan delen hiervoor. Ik kwam gelijk bij NBA today uit. Daar speelde ik een wedstrijd die vannacht ook echt was. Een NBA pre season match.

Het speelde ook erg fijn, vanavond verder spelen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 13:48

Draven

It wasn't me

Ik speel zelf met een toetsenbord, wat zijn bij jullie de instellingen hiervoor? Het gaat wel redelijk nu met ' my player' maar volgens mij mis ik toch iets...

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226626

Iedereen lijkt NBA2K10 te preffereren :? Ik heb de demo + die van NBALive10 gedownload op de PS3 en mijn eerste ervaringen zijn;

*Tribune en toeschouwers van NBA2K10 zien er veel beter uit, spelers daarentegen absoluut niet. Gameplay is ok maar,

*NBALive10 speelt gewoon lekkerder en ziet er ook beter uit EN klinkt ook beter.

Voor mij word het dus toch NBALive10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311899

2K10 speelt bij mij echt als een zonnetje, sowieso is de 2K serie toch al jaren synoniem voor de top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Het is maar net waar je naar kijkt. De animaties bijvoorbeeld van NBA 2K zijn vele malen realistischer dan die van NBA Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
Had ook wel intresse in PS3 NBA 2K10, echter keek ik vorige week op Internet en toen zag ik PS3 NBA 2K9 voor €6,54(£4,95 + £0,99 = £5,94 x 1,10 = € 6,54). Vandaag binnen gekregen, ik denk dat ik hier wel even mee zoet ben todat NBA 2K10 zo'n € 20,00 is geworden. Wat een game, ben ook benieuwd hoeveel er veranderd is aan de 'gouden' gameplay formule in NBA 2K10.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-11-2009 12:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:14:
Had ook wel intresse in PS3 NBA 2K10, echter keek ik vorige week op Internet en toen zag ik PS3 NBA 2K9 voor €6,54(£4,95 + £0,99 = £5,94 x 1,10 = € 6,54). Vandaag binnen gekregen, ik denk dat ik hier wel even mee zoet ben todat NBA 2K10 zo'n € 20,00 is geworden. Wat een game, ben ook benieuwd hoeveel er veranderd is aan de 'gouden' gameplay formule in NBA 2K10.
WAT! Waar dan?

Goedkoopste dat ik vind is £11 zonder verzendkosten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 11:32

PcManiaxx

ondertitel duh

Een van de betere basketbal games. Elk jaar kijk ik er weer naar uit.

Demo is ook zeer relaxed, alleen aan de zeer korte kant (1 quarter op de ps3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 13:21
Anoniem: 226626 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:51:
[...]

WAT! Waar dan?

Goedkoopste dat ik vind is £11 zonder verzendkosten :?
Ik heb hem vorige week bij www.zavvi.co.uk gekocht. Zavvi.co.uk fluctueert erg met de prijzen, door alle acties (elke dag andere).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de NBA2K10 demo geprobeerd (voordien had ik de NBA2K9 en NBAlive10 demo's getest) en ben toch nog altijd tevreden dat ik NBALive10 heb gekocht.
Grafisch ziet 2k10 er beter uit nu, bij 2k9 zagen de gezichten er niet uit, maar nu mis ik de sfeer in de zaal.
Er zijn van die stille momenten en dan welt het gejuich weer op, terwijl bij NBALive10 er continu beweging en sfeer in de zaal zit. Wat betreft gameplay, speelt NBALive10 ook lekkerder. Ik ben geen fanboy, ben nu net sinds lang terug NBA op console beginnen spelen, maar zoals gezegd is NBALive voor mij een winner, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
In de demo van 2k10 was er ook totaal geen sfeer inderdaad. Maar in de game zit het er zeker wel in.

Na al die updates speelt ie weer lekker. Weinig echte bugs meer tegengekomen en ook geen gehannes met framerates meer.

My player mode is ook erg leuk om te doen. Ben pas net begonnen, maar ben nu al verslaafd aan deze mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311899

De graphics moet je gewoon even zien!
http://www.youtube.com/watch?v=dj4omrp0V1Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14
Ben nu ongeveer een weekje bezig om alles onder de knie te krijgen. Ik blijf met een dubbel gevoel zitten.

Spel ziet er fantastisch uit en je kan echt heel veel verschillende realistische bewegingen maken. *O*

Maar de besturing en de interface zijn overgecompliceerd. En al die breaks in in game movies zijn mooi, maar behoorlijk snel irritant en onnodig tijdrovend. Ik wil gewoon twee vrije worpen nemen, skip die cutscene. -O- En als ik een wedstrijd heb voltooid, wil ik op de knop continue rammen en door naar de volgende wedstrijd. Waarom moet ik in hemelsnaam helemaal naar het hoofdmenu |:(

Je kan zoveel bewegingen maken dat ik moeite heb om alles onder de knie te krijgen en naar behoren te besturen. Daar heeft de AI natuurlijk geen last van en daarmee vind ik het eigenlijk een te moeilijk spel.
Ik doe continu net niet wat ik eigenlijk wil: Als ik vanuit de post wil schieten weigert mijn speler dienst en krijg ik een 3s violation aan mijn broek. Als ik op een fast break een dunk maak en meteen daarna scoort mijn tegenspeler dan krijg ik een penalty :? Als ik te lang dribbel, krijg ik een penalty omdat ik de bal te lang vasthoud. Mijn tegenspelers duiken continu de paint in als ik net op het punt het bord aan gort te dunken. etc. etc.

Kortom vooralsnog heb ik het gevoel een pareltje in handen te hebben, en wil ik de besturing echt onder de knie krijgen. Maar mijn irritatie groeit sneller dan mijn handigheid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Volgens mij speel je met 1 speler? Want idd, in de 'be a pro' modus krijg je 'penalty' (min punten) als je de bal te lang vast houd enzo. Verder heb je alleen controle over 1 speler, en dan komt het natuurlijk vaak voor dat je team niet precies doet wat jij wilt. (althans, als je de be a pro modus speelt).

In het boekje staan alle moves uitgelegt. Het zijn er idd vrij veel, maar het is ook weer niet 'te' veel. Als je het mij vraagt is de besturing ook vrij logisch. Probeer ook eens plays te doen (d-pad rechts). Zo speel je de verdediging wat uit elkaar en kan je makkelijker scoren.

Wat betreft die cut-scenes, persoonlijk vind ik ze wel leuk, aangezien het in het echt ook niet allemaal even snel gaat. Maar volgens mij kan je dat allemaal uit zetten bij 'opties-presentation'

Menu is idd erg uitgebreid, en ik kan me voorstellen dat je daar het overzicht kwijt raakt. Maar als je er eenmaal aan gewend ben, is het wel fijn, aangezien je erg! veel kan aanpassen enzo in dit spel. Echt super!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 55111 op 12-02-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Wie speelt dit spel op de PS3? Ik moet nog 5 ranked games op een rij winnen voor een platinum throphy. Das bijna niet te doen omdat veel mensen er het 4de kwart tussenuit knijpen als je voor staat.

Mijn PSN user name is: Zilver_MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
Toch nog maar ff een keertje posten om mijn bovenstaande post wat te nuanceren.

Ik speel inderdaad uitsluitend "My Career".
Inmiddels heb ik de besturing onder de knie, het veranderen van de setup van mijn controller naar Alternate A was de oplossing voor mijn eerdere problemen, omdat je daarmee andere functionaliteit krijgt. Ook de switch/herstart van PF naar PG was een goede keuze, omdat ik post moves niet echt mijn ding zijn. Ik kan die moves nog steeds niet helemaal goed kan besturen.

Mijn tweede career ben ik gestart als PG bij de Cavaliers, waar ik summerschool en NBA training camp succesvol doorgekomen ben en dus direct in de NBA ben beland. Na 28 wedstrijden heb ik al een most valuable player of the week en most valuable rookie of the month op zak en ben ik druk bezig om topscorer te worden. *O* Ook ben ik al enige tijd starter voor de Cavaliers, naast Lebron James en Shaq O'neill

Het langzaam verbeteren van je skills en je speler vervolgens steeds meer nieuwe moves zien doen en hogere stats behalen werkt echt verslavend. Toen ik eraan begon dacht ik nooit 82 wedstrijden te willen spelen tot de playoffs, maar daar ben ik rijkelijk van terug gekomen. Kortom Top spel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330860

Zit momenteel aan 50 games:

- alle players of the month
- Rookie of the month ook allemaal
- #1 report effiency als ook voor MVP
- allstar match => aleen rookie... ben SG (dus ik moet opboksen tegen dwayne wade en consoorten :x )
- 40PPG 10APG en 5RPG
- 73 rating

als je eens wil spele => Hellieken is PSN tag

:edit: wat ik me afvroeg. Zijn er nog mensen die het geluid niet horen van de toeschouwers voor de tip off (voor ze aan de sprite key players beginnen? Is namelijk heel irritant (in quick game werkt dit namelijk wel ...)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 330860 op 19-05-2010 11:54 ]

Pagina: 1