Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb de laatste maanden iets heel raars ontdekt mbt. tot mijn Hi 30 abonnement. Normaal krijg je bij een HI 30 abonnement 65 euro tegoed elke maand. Alleen kreeg ik 2 maanden geleden ipv 65 euro tegoed opeens 55 euro en vorige maand zelfs 45 euro tegoed. Dit heb ik moeten vernemen na bestudering van mijn rekeningen achter af en heb hier van te voren nooit melding van gehad van de kant van HI. Doordat ik dit niet wist en niet kon weten heb ik uiteraard vele hogere kosten gemaakt omdat ik hetzelfde bel gedrag vertoonde deze maanden als al die maanden daarvoor.

Nu heb ik hier over contact gehad met de klantenservice van HI maar zei konden mij ook niet vertellen wat er aan de hand was en zou terug gebeld worden door het hoofdkantoor. Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen? Is de verlaging van mijn tegoed door HI een geldige reden tot opzegging van mijn contract? Graag zou ik jullie mening hierover horen.

bedankt

ps. Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje begrijpelijk heb uitgelegd. Als er nog vragen over zijn dan hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:05:
Nu heb ik hier over contact gehad met de klantenservice van HI maar zei konden mij ook niet vertellen wat er aan de hand was en zou terug gebeld worden door het hoofdkantoor. Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen?
Waarom wacht je niet eerst tot je antwoord van het hoofdkantoor hebt gehad?
Is de verlaging van mijn tegoed door HI een geldige reden tot opzegging van mijn contract? Graag zou ik jullie mening hierover horen.
Nee. Het is gewoon een fout die ze moeten herstellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 25-09-2009 00:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

http://www.portablegear.nl/abonnementen/Hi-30.htm , 65 euro tegoed per maand? Snap ik niet helemaal?!?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Ik denk wel dat het een reden kan zijn tot opzegging van het contract, maar daarvoor zou je in de algemene voorwaarden moeten kijken. Ze hadden je in elk geval op de hoogte moeten brengen. Vreemde praktijk inderdaad, en als ze er zelf ook niks van wisten zal het niet de bedoeling zijn geweest lijkt me?

edit:
Een reden tot opzegging in het geval het geen fout is. Als het wel een fout is zal hij inderdaad hersteld worden en blijft je contract gewoon bestaan.

[ Voor 21% gewijzigd door psychonetics op 25-09-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 09:16
Waarschijnlijk een fout. Geen reden tot opzeggen. Niet mogelijk en eerlijk gezegd niet heel wenselijk meestal. Foutje, kan gebeuren. Het werk dat je hebt met opzeggen is veel meer dan die 2 telefoontjes die zorgen dat je het geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Het enige wat ik weet is dat Hi in het verleden wel eens de fout heeft gemaakt met te veel geld op de rekening te zetten. Dus dat je bij een Hi 30 geen 30 euro maar 60 euro tegoed kreeg. Hiervan heb ik ook mogen profiteren.

Als ze dat terughalen naar 30 euro (en je de belminuten bijhoudt en ook werkelijk 240 belminuten krijgt), heb je geen poot om op te staan. Dit is namelijk waar je voor getekend hebt. Je kan geen contract ontbinden omdat ze je uiteindelijk geven waar je voor getekend hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:11

Tags NL

Harmful or Harmless?

brrrt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:
[...]

Het enige wat ik weet is dat Hi in het verleden wel eens de fout heeft gemaakt met te veel geld op de rekening te zetten. Dus dat je bij een Hi 30 geen 30 euro maar 60 euro tegoed kreeg. Hiervan heb ik ook mogen profiteren.

Als ze dat terughalen naar 30 euro (en je de belminuten bijhoudt en ook werkelijk 240 belminuten krijgt), heb je geen poot om op te staan. Dit is namelijk waar je voor getekend hebt. Je kan geen contract ontbinden omdat ze je uiteindelijk geven waar je voor getekend hebt. :P
Ah, duidelijk. Dacht al: Zo'n laag abbo en zoveel beltegoed?!!? Denk dat TS blij mag zijn dat hij al die tijd heeft mogen profiteren en dat hij zijn abbo misschien moet verhogen als hij meer dan 240 minuten verbruikt...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
KPN en Hi maken soms gebruik van andere hoeveelheden op de factuur. Het kan zijn dat je bundelbedrag 100% hoger ligt, maar de kosten per min/sms ook 100% hoger liggen. Vrij onduidelijk voor de klant, maar vaak klopt het wel. Als je bundel nu 16% minder is, zijn de kosten per min/sms ook vast met 16% gedaald. Op GoT is hier onder KPN nog een discussie over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor al jullie reacties.

Hoe ik mijn abonnement en rekeningen in elkaar zitten zover als ik begrepen heb. De 65 euro die ik in de opening heb gezet wordt berekend aan de hand van de belminuten, 240 minuten die je krijgt bij een Hi 30 abonnement. Deze 240 minuten worden vervolgens weer omgerekend naar euro's alleen dit maal x het bedrag dat deze minuten buiten je bundel zouden kosten. Dit is tevens het bedrag wat je dan zou krijgen aan het begin van elke maand als zijnde beltegoed. En dit bedrag is dus opeens een stuk lager geworden. Ik heb dus wel degelijk recht op de 65 euro beltegoed, zoals Hi het berekend.

Ik vind het zelf een hele omslachtige manier om je klanten te factureren en te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik geen nieuw topic wil openen plaats ik mijn vraag maar even hier:

Ik heb sinds 2 weken een nieuw verlengd HI abbonement.

13 oktober (2 dagen geleden) smste ik Saldo naar 1244, een smsje terug waarin stond dat ik
nog €14.51 beltegoed had.
Nu, 2 dagen later weer gedaan en ik kreeg terug: €0.00. ? tot factuurdatum 20 oktober.

Ik weet zeker dat ik niet voor dit bedrag heb gebeld/smst afgelopen 2 dagen...
Een telefoontje naar de service heeft niet geholpen, ze konden niet helpen.
Reachte was: afwachten op de factuur of het klopt, maarja daar kan ik natuurlijk niets mee.

Hoe kan dit? Komt het vaker voor?

Alvast bedankt, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ja, heeft waarschijnlijk te maken met je verlenging, omdat je een gesplitste factuur krijgt van twee abonnementen waarvan het bundeltegoed proportioneel naar het deel van de maand is verrekend. Oftewel: er zit echt niets anders op dan de factuur af te wachten.
Pagina: 1