Toon posts:

harde schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik gebruikte een tijdje vista, maar ik besloot dat ik liever xp gebruikte, dus dat heb ik geinstalleerd.
Eerst lukte de installatie niet, maar toen in de bios raid naar ide deed kon het wel geinstalleerd worden .
Sinds de installatie wordt mijn harde schijf niet weergegeven (1tb intern). Hij is nog wel in bios te zien, en ik heb service pack 3, dus het komt niet doordat het groter is dan 1xx gb.
Als ik in bios het terug zet naar raid, crasht mijn computer. Ik weet niet of dat de oorzaak is van het probleem.
Weet iemand waar het probleem ligt / oplossing? Het zou ook mooi zijn als iemand kan vertellen of het veranderen in bios er iets mee te maken heeft.

~Acer Veriton T661
XP Professional 32 bit
Q660 @ 2.4 ghz
3gb ram

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Dat heeft er inderdaad mee te maken. Praktisch elk besturingssyteem gebruikt drivers om de hardware aan te sturen, waaronder de harde schijf controller. De driver voor een standaard IDE controller zit ingebouwd in XP, stel je de controller in op RAID of AHCI dan zul je de driver nog moeten toevoegen. Op het moment dat jij die instelling in de bios omzet crashed XP omdat tijdens het bootproces de Windows bestanden niet gevonden kunnen worden door het gebrek aan de jsuite driver.

Verwijderd

Heb je je OS op die 1TB disk geinstalleerd?
Heb je tijdens de installatie alle partities verwijderd die aanwezig waren, en dan een nieuwe partitie gemaakt voor XP die kleiner is dan je volledige disk?
Staat ie in je disk management?

En misschien even duidelijk formuleren wat voor jou het probleem is, dat ie crasht als je'm op raid zet (ik ga ervan uit dat dat bij Acer wil zeggen dat ie in AHCI staat ofzo), of dat je niet je volledige disk kan zien?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:09:
Heb je je OS op die 1TB disk geinstalleerd?
Heb je tijdens de installatie alle partities verwijderd die aanwezig waren, en dan een nieuwe partitie gemaakt voor XP die kleiner is dan je volledige disk?
Staat ie in je disk management?

En misschien even duidelijk formuleren wat voor jou het probleem is, dat ie crasht als je'm op raid zet (ik ga ervan uit dat dat bij Acer wil zeggen dat ie in AHCI staat ofzo), of dat je niet je volledige disk kan zien?
nee, nee ik heb niks veranderd qua partities, in disk management wordt hij wel gezien, maar er staat geen letter bij of andere informatie.
het probleem is dat ik alles op mijn 1tb hdd had geback-uped (lol spelling) en dat ik er niet bij kan.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:07:
Dat heeft er inderdaad mee te maken. Praktisch elk besturingssyteem gebruikt drivers om de hardware aan te sturen, waaronder de harde schijf controller. De driver voor een standaard IDE controller zit ingebouwd in XP, stel je de controller in op RAID of AHCI dan zul je de driver nog moeten toevoegen. Op het moment dat jij die instelling in de bios omzet crashed XP omdat tijdens het bootproces de Windows bestanden niet gevonden kunnen worden door het gebrek aan de jsuite driver.
kan ik simpelweg een driver downloaden en dan weer terug switchen naar raid?

Verwijderd

Ja, maar welke driver dat is moet je even uitzoeken. Als het een Intel is chipset is moet je dit even lezen, maar dat kan natuurlijk mislukken. Of de driver installeren met een diskette tijdens de installatie van XP.
Pagina: 1