Toon posts:

Laing DDC 1 Plus T / DDC Ultra brandt door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iets van een anderhalf jaar geleden heb ik me een nieuw waterkoelingssetje gekocht. Daar zaten onder andere twee Alphacool Laing DDC Ultra's bij. Een maand of 6 geleden brandde er een van die pompen door, waarbij m'n rad eraan ging (zaten stukken gesmolten plastiek in). Ik dacht dat in gewoon pech had en verving de pomp.
Vandaag is echter de tweede pomp (de oude, niet de nieuwe) ook doorgebrand. Gelukkig rook ik het deze keer op tijd en was alleen de pomp binnenin gesmolten en is mijn loop zelf niet vervuild geweest. Ik heb alvast maar een nieuwe pomp besteld, want op dit moment zou ik niet echt een betere pomp weten, ze zijn klein, sterk en stil.

Maar nu vroeg ik me af of dat nog normaal is? Doe ik dan iets verkeerd ofzo? Ik gebruik wel een ietwat andere koelvloeistof dan de meeste sets (FluidXP, niet geleidend, is wat dikker dan water), maar het zou me sterk lijken moest de pomp daardoor opbranden.

Ohja, en opbranden is letterlijk te nemen, de pomp zelf smelt gewoon helemaal door, aan de onderkant heb ik nu een bubbel opgebrande plastiek. En maar stinken ;)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Waar bestaat je loop uit ? misschien dat het ergens mee reageert of zo, een of ander metaal oid.

Verder is het volgens mij niet normaal dat zo iets uberhaupt smelt of op zo'n manier kapot gaat.

Signature

Verwijderd

Ik heb even op de site van FluidXP gekeken.
Wat een wazig geouwehoer.
In de trant van: "Neem dit Mike en de motor verbruikt nóóóóóóit meer olie".
hahaha

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 00:19 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:12:
Ik heb even op de site van FluidXP gekeken.
Zo'n wazig geouwehoer heb ik nog nooit gelezen.
In de trant van: "Neem dit Mike en de motor verbruikt nóóóóóóit meer olie".
hahaha
nano technology is gewoon een gehyped woord !

Maar dan nog lijkt het mij sterk dat het alleen door de vloeistof zou komen, anders zouden er ook wel hele topics vol te vinden zijn op het internet met hoe slecht het wel niet is, bovendien is het peperduur dus dat zou ook wel een soort erg zijn.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Twee loops.
1: D-Tek Fuzion V2, EK northbridge (kweet niet meer welk model), Thermochill PA120.2 en EK res
2: EK 4870 X2 blok, XSPC res en PA120.2 (overkill, maar er hingen vroeger nog 4 raptors in + ik wil op load kunnen draaien met fans op min :))
Allemaal koper dus.

Dat nano-gedoe heb ik niet, gewone FluidXP+ Ultra (geen LT denk ik). En daarbij, het werkt echt geweldig, ik doe bij wijze van spreke de moeite niet om er een handdoek bij te nemen als ik m'n loop uit elkaar haal, dat spul werkt echt geweldig, en het is me die 50 euro waard, dan zal ik altijd de miserie bespaard blijven van een natte PC (laatst lag er een plas onder, ik had het pas na een dag of 2 gezien :))
Zou me dus inderdaad sterk lijken moest het de vloeistof zijn.

Wat ik me nu wel bedenk is dat het mogelijk is dat een van m'n klemmen tegen de onderkant van de pomp duwde waar ze aan het doorbranden is geweest, dus kan dit dan op een of andere manier iets te maken hebben met elektromagnetisme (iemand moet me dat principe dan wel uitleggen, daar ken ik de ballen van)?