[C#] MySQL connectie

Pagina: 1
Acties:

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:42
Dag mede-GoT'ters,

Op dit moment ben ik bezig om een klein programma te schrijven om een beetje C# te leren, betreft een klein iets waarmee er het één en ander in een MySQL database neerzet.

Ben nu alleen tegen een probleemske aangekomen, want ik wil ook vanaf een andere computer kunnen connectie kunnen maken naar de database op de 'server'.
Nu gebruik ik deze code voor een connectie met de db:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
namespace iets
{
    public partial class mkay : Form
    {
        public static MySqlConnection lCon = new MySqlConnection("server=server.xanland.nl;Database=********;User ID=********;Password=********");
    }
}

Alleen werkt dit niet gek genoeg, maar het werkt wel als ik bijv. gewoon in plaats van server.xanland.nl dan localhost invoer. Ook heb ik al geprobeerd server= te vervangen door Data Source= (wat gegoogled dus e.d., maar ook geen oplossingen helaas). Het werkt in principe alleen als ik naar localhost connectie maak, wat kan het probleem zijn?

Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld op de server m.b.t dat Connectording of....?

[ Voor 13% gewijzigd door Xanland op 25-09-2009 17:46 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
Wat is niet werken ? Welke foutmelding krijg je ?

Misschien een firewall die ergens binnenkomende verbindingen op die poort blokkeert ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Weet je zeker dat alle andere database informatie klopt, en dat xanland.nl ook connecties van buitenaf ondersteund?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bimm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 20:15
Weet je zeker dat je MySQL de rechten voor deze gebruiker hebt ge-GRANT zodat deze ook mag inloggen van locaties -anders- dan localhost, welk default gedrag is. Als je niks hebt ge-GRANT mag je nooit extern verbinden behalve via localhost.

Ik ook, jij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Misschien domme vraag maar wat als je 'serve' & 'r.xanland.xxxx' aan elkaar zit ipv te breaken?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Is server.xanland.nl wel intern bereikbaar? Ik kan namelijk vanaf mijn pc een tracert doen naar server.xanland.nl, maar kan dat ook vanaf jouw pc?

Probeer eens ping server.xanland.nl uit te voeren en laat het resultaat eens zien.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
urk_forever schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:07:
Is server.xanland.nl wel intern bereikbaar? Ik kan namelijk vanaf mijn pc een tracert doen naar server.xanland.nl, maar kan dat ook vanaf jouw pc?

Probeer eens ping server.xanland.nl uit te voeren en laat het resultaat eens zien.
Houdt daarbij wel in de gaten welke poort MySQL verbindingen over accepteert. Maar waarschijnlijk is dit gewoon een gevalletje standaardgedrag van MySQL, dwz geen verbindingen van buitenaf accepteren. Dus even in de config kijken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
Het zit in de code wel verder aan elkaar. Alleen een copy->plak foutje. :P
server.xanland.xxxx is btw gewoon deze computer. :D Dus waar ik het programma op maak en dus ook de mysql server op staat. Kan dus natuurlijk ook localhost gebruiken, maar het moet ofcourse wel vanaf andere computers werken als mijne aanstaat. :+

Edit: Even code goed geïndent.

[ Voor 8% gewijzigd door Xanland op 25-09-2009 17:48 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• Xanland
Bumpje; iemand...?

Verwijderd

Waarom heb je hem Static gedeclareerd ?
Je heb hem niet in een class zitten namelijk behalve je form class

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In MySQL gef je bij de gebruiker aan vanaf welke server hij mag verbinden. Standaard staat dit op localhost. Hierdoor mag je enkel via localhost verbinden met de server. Dat staat trouwens ook al in de derde reactie in dit topic. Hoe je dit moet veranderen en waarin je het moet veranderen is in de manual wel te vinden, maar wat ik me eigenlijk meer afvraag is of je de consequenties van een dergelijke architectuur wel helder voor ogen hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. Als ik er vanuit mag gaan dat je MySQL Connector gebruikt.

Volgens mij los je dit op door je connection string te veranderen.
Vul in plaats van server.xanland.nl, het IP adres in.

[ Voor 15% gewijzigd door Piels op 28-09-2009 08:48 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Pagina: 1