Dane-Elec 256Mb PC133 geheugen trrraag!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Hoi allemaal,

ik heb gisteren 2*64Mb PC100 geheugen van Apass (b-merk?) vervangen door 1*256Mb PC133 geheugen van Dane-Elec. De reepjes zitten in een Abit KT7 mobo.

Natuurlijk meteen gebenchmarked met Sandra Sisoft Standard 2001...en wat denk je? Veeeel trager dan voorheen met dat 128Mb pc100 geheugen. Dat is dus niet waar ik mijn geld voor uitgeef (ook al is geheugen zo goedkoop momenteel :) )!!!

Heeft iemand tips wat hier de oorzaak van kan zijn? VOlgens mij doet geheugen het of niet dus daartussen in (=traag) kan haast niet dacht ik zo. Of toch wel? Biosinstelling?

Graag tips want het moet natuurlijk wel sneller zijn met 2 keer zoveel geheugen lijkt me :?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Met die benchmark zegt de hoeveelheid geheugen niks hoor alleen de snelheid ervan...

Greetz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

meer geheugen betekent niet automatisch sneller.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TheRitz
Okeee...

dus ik heb nu 2 keer zoveel geheugen maar dat is dan wel 40% trager?

Lekker is dat! :)

Talk about a waste of money...

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 13:15
Ik ben ook van plan om een reepje erbij te zetten op mijn Chaintech 6BTA2 mobo.

Ik heb Chaintech ff gemaild om te kijken wat ik het beste kon nemen en zij zeiden dat je beter PC100 kan nemen op een 100Mhz mobo omdat je systeem dan stabieler zou zijn ofzo.

Niet dat stabieler ook sneller betekent, maar toch ;)

En ik ga toch tegen hun advies in en neem een PC133 reepje, ben benieuwd ...

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien draaide je 2x64 op CAS2 en deze 1x256 op CAS3 (wat Dane-Elec volgens mij altijd is).
In dat geval is de tijd, nodig om het geheugen aan te spreken, langer.. maar of je ram daar trager van wordt?

Wat bedoel je eigenlijk met traag? Aantal mb/s of aantal ns om het geheugen aan te spreken?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21

Floor-is

5.2

Op zaterdag 03 maart 2001 16:29 schreef Mini-me het volgende:
Misschien draaide je 2x64 op CAS2 en deze 1x256 op CAS3 (wat Dane-Elec volgens mij altijd is).
In dat geval is de tijd, nodig om het geheugen aan te spreken, langer.. maar of je ram daar trager van wordt?

Wat bedoel je eigenlijk met traag? Aantal mb/s of aantal ns om het geheugen aan te spreken?
Dane Elec levert wel degelijk Cas2 Modules, maar de 256Mb cas2 modules zijn hoogstwaarschijnlijk _wat_ duurder dan de cas3.

De beste mogelijkheid is dat je de instellingen van je Biosheb verkloot hebt.

Bericht hierboven

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Ik zou me vooral niet te druk maken om die synthetische Sisoft memory benchmarks. De procentuele verschillen die je hiermee tegenkomt zijn in de praktijk onmerkbaar klein (hooguit 1~5%). Desalniettemin kun je in je BIOS het één en ander ff opnieuw instellen. Als tweaker zijn we tenslotte blij met elke procent. Overigens zal je geen hogere waardes halen door het toevoegen van RAM, al stop je er een gieg in, de doorvoer (MB/s) wordt echt niet hoger.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Hmmz, mjah das inderdaad niet helemaal OK.
Waarschijnlijk zit et em toch in CAS3 of iets dergelijks.
heb je in de bios 4way interleave en TURBO en CAS2 noem heel de zooi maar op wel aangezet??
Ik weet niet wat je haalt, maar 600mb/s moet makkelijk te halen zijn.

Ik snap ff niet waarom iedereen hier op inspringt alsof meneer denkt dat zijn snelheid 100% omhoog had moeten gaan met nog een keer zo veel intern.
Natuurlijk niet!, maar het is inderdaad klote als je 128mb vervangt door 256 wat 40% langzamer is!. Ik heb het zelf ook al es meegemaakt!.
Me quake2 framerate ging 50fps omlaag!, ik heb het geheugen toen gelijk weer verkocht.
Dit was inderdaad cas333, dus nooit weer kopen :)

Neem 2 goedkope infineon'tjes ofzow, kosten geen kloot!, ik heb 2x 128mb en heb ze allebij getest op 162Mhz. Mooi hoor 710Mb/s in sisoft :)

• TheRitz
Het is inderdaad cas3 geheugen. Heb nu in de bios dat stieken 8-) op cas2 gezet en 4way interleave. Gaat nu een stuk beter. In sandra haalde ik iets van 330Mb/sec, nu 430Mb/sec (volgens Sandra Sisoft 2001 Standard). Begint er op te lijken al lig ik er nog niet echt wakker van....

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

ik heb met 256mb dane elec cas3 133mhz

(fsb van 133)

alu498mb/s
fpu520mb/s
Pagina: 1