FileZilla vragen

Pagina: 1
Acties:

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 16:23
Ik krijg de ftp-server niet goed werkend. ( ben hiermee ook niet zo goed mee bekend )

Ik wil van de Eminent EM7071(mediaplayer) bestanden zetten naar de pc, om te unrarren en dan weer terugzetten naar de Eminent.

Gebruik dus de Filezilla en heb als modem/router de Zyxel 2602 en de verbinding is bedraad. Heb het ip-adres van de Eminent in de NAT/portforwarding van de Zyxel gezet met de poort 21. En hetzelfde ip-adres met de poorten 21 in de firewall rules. ( Lan to Wan en Wan to Lan en voor de zekerheid Lan tot Lan en de Wan to Wan)

Bij het snelverbinden in FileZilla vul ik bij host het ip-adres van de Eminent, gebruikersnaam, wachtwoord en poort 21 in . ( tevens heb ik bij de instellingen het getal 10 ingevuld bij gelijktijdige overdrachten)
Ik maak verbinding zonder foutmeldingen

Nu gaan de bestanden van de Eminent naar de pc met een snelheid tussen de 5 a 6 MB/s ( dit gaat met verschillende snleheden per draad , de ene draad kan bv met 3 mb/s overszeten en de andere bv met 100 KB/s) wat ik verder wel goed vindt. Na het unrarren wil het .mkv bestand terugzetten naar naar de Eminent en dat gaat maar met een snelheid van 360 KB/s. ( Dit is 1 draad, omdat het 1 bestand is die teruggezet wordt). Zet ik er een ander bestand bij dan wordt die ook met 360 KB/s of lager overgezet naar de Eminent.
Er wordt de 360 + 360=720 kB/s overgezet.

Ben ik wat vergeten? Ben alle instellingen al diverse malen doorgelopen, ik moet gewoon wat over het hoofd zien.

[ Voor 20% gewijzigd door rambocus op 27-09-2009 18:43 ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 15:48

SpamLame

niks

Ja wat is je vraag nu precies. Ik zie een heel verhaal over unrarren en portforwarding en up/download tussen je pc en die eminent.

Van dat unrarren voegt niks toe, het werkt weer en je stelt er geen vraag over.
Portforwarding, staan die eminent en pc "achter" die Zyxel dus in hetzelfde netwerk? Zo ja waarom doe je dan aan portforwarding, zo nee dan kan dat de upload verklaren.
Heeft jou Zyxel de mogelijkheid om intern verkeer wat jou publieke ip aanroept, door te mappen naar je interne netwerk zodat je kan zien dat de forwarding werkt? Zo ja, hoe connect je naar je mediaplayer

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is inderdaad een heel verhaal met dingen die er niet toedoen of die je goed vind werken, maar je vraag is me ook niet duidelijk. Tenzij het antwoord dat je verwacht op je vraag "nee" is :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• rambocus
SpamLame schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 06:19:
Ja wat is je vraag nu precies. Ik zie een heel verhaal over unrarren en portforwarding en up/download tussen je pc en die eminent.

Van dat unrarren voegt niks toe, het werkt weer en je stelt er geen vraag over.
Portforwarding, staan die eminent en pc "achter" die Zyxel dus in hetzelfde netwerk? Zo ja waarom doe je dan aan portforwarding, zo nee dan kan dat de upload verklaren.
Heeft jou Zyxel de mogelijkheid om intern verkeer wat jou publieke ip aanroept, door te mappen naar je interne netwerk zodat je kan zien dat de forwarding werkt? Zo ja, hoe connect je naar je mediaplayer
Dat unrarren heb ik weghaald, was idd overbodige info.

Eminent en Pc staan in het zelfde netwerk, beide bedraad aan de Zyxel.

Heb verscheidende zaken geprobeerd dus met portforwarding en zonder maar het maakte geen verschil uit in de performance.

Alles achter de Zyxel ( bedraad en via wifi) hebben een statisch adres via de clientlist en de MAC-adressen.

Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal over het publieke IP. Ik connect via het interne ipadres van de eminet (de host).

Heb ook de firewalls ( windows en NOD) uitgezet.

Van de Eminnet via het modem/router naar de PC gaat wel goed echter terug gaat met veel lagere snelheden.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Ik snap je probleem, maar ik weet niet precies hoe je dat moet oplossen. want zoals je al zei 360+360? :s Je kunt een CAT-6 kabel gebruiken, betwijfel alleen of dit veel nut heeft.

Gestoord word je toch...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nat is geen issue als je in hetzelfde netwerk blijft, dat is wat hij bedoelt. Dus portforwarding maakt niks uit.

Ik denk dat je gewoon wat meer testjes moet doen.
- snelheid bekijken bij uploaden naar je xbox
- snelheid bekijken bij tegelijk uploaden en downloaden naar en van de xbox

Als dit allebei wel snel werkt dan heeft je pc het gewoon zwaar met het unrarren en parren (is veel schijfactiviteit)
Als dit niet goed werkt zou je de tests nog eens kunnen herhalen met een crosscable tussen je pc en de xbox.

/▌

• rambocus
Dat Unparren en parren heb ik al uitgevoerd als ik het bestand terugzet naar de Eminent, er is dan geen schijfactiviteit wat dat betreft. Een crosscable is toch alleen nodig als je een netwerk opzet via de pc ipv via de modem/router?

Blijf het raar vinden dat als ik de bestanden over zet via FileZilla vanaf de Eminent via de modem/router naar de pc dat dit per verbinding wel met een paar MB/s gaat en andersom met max. 360 kb/s per verbinding.

Heb overigens ook wel eens geprobeert om een bestand over te zetten via Windows verkenner en dat gaat ook niet daverend ( ca 350 kb/s) , dat ging langzaam volgens mij omdat de harde schijf in de Eminent in EXT3 is geformateerd. Daarom wilde ik het doen via ftp.

• SpamLame
  • Laatst online: 04-03 15:48

SpamLame

niks

rambocus schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:25:
Dat Unparren en parren heb ik al uitgevoerd als ik het bestand terugzet naar de Eminent, er is dan geen schijfactiviteit wat dat betreft. Een crosscable is toch alleen nodig als je een netwerk opzet via de pc ipv via de modem/router?

Blijf het raar vinden dat als ik de bestanden over zet via FileZilla vanaf de Eminent via de modem/router naar de pc dat dit per verbinding wel met een paar MB/s gaat en andersom met max. 360 kb/s per verbinding.

Heb overigens ook wel eens geprobeert om een bestand over te zetten via Windows verkenner en dat gaat wel wat sneller maar ook niet daverend ( ca 650 kb/s) , dat ging langzaam volgens mij omdat de harde schijf in de Eminent in EXT3 is geformateerd. Daarom wilde ik het doen via ftp.
Zo raar hoeft dat niet te zijn.
Als je Eminent een zwakke cpu/controller heeft dan kan ze wellicht niet snel genoeg data wegschrijven ondanks dat de schijf veel beter kan. Of andersom wellicht staat de write cache van de disk wel uit.
Neem als voorbeeld die nieuwere LaCie (Poulton of zoiets) netwerkschijven van 1TB. Deze heeft een 1Gbit interface, zodat deze in theorie 100MB/s kan verstouwen, hij komt echter niet verder dan 4,5MB/s vanwege een zwakke CPU.

Hoe de schijf geformateerd is maakt niet uit voor de snelheid als we het hebben over netwerkprotocollen.
FTP zou sneller moeten zijn dan CIFS/SMB omdat er minder overhead in de overdracht is.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

rambocus schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:25:
Dat is ook het idee als je wilt uitsluiten of het niet aan je router ligt :)

Maar waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de CPU van je eminent. Mijn popcornhour haalt ook geen 100 mbit en het ligt nogal aan de manier van bestanden ernaartoe sturen wat je wel haalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 25-09-2009 12:13 ]

/▌

• rambocus
Stuur nu 8 bestandjes over naar de Eminet in totaal ca 2,5 mb/s, dit gaat dus over 8 van de 10 draadjes die gebruikt kan worden op filizilla.

De pc kan dus meer mb/s uploaden en wordt door de Eminet gelijk wegschreven op de harde schijf.

Kan dus dowloaden vanuit de Eminet naar de pc met een aantal mb/s per draadje en uploaden vanuit de pc naar de Eminent met een maximum van ca 350k/sec per draadje.

Het lijkt wel of upload er per draadje door iets in de pc/router/netwerkkaart wordt gelimiteerd.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt je quality of service configuratie als die aanwezig is in router / pc etc. eens na kijken maar lijkt me ook niet dat het daar aan ligt.

Denk gewoon dat in de instellingen van de FTP server op de eminent een instelling zit die de upload beperkt, weet niet of je er in kan komen via ssh/telnet?

www.maartendeboer.net

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

ik snap er eigenlijk nog steeds vrij weinig van.

Je hebt je internetverbinding. Die hangt aan de zyxel router. Aan de LAN kant van de router is je pc en de media box verbonden. Vervolgens ga je op je pc met filezilla connecten richting je mediabox. Je lan is allemaal 100 mbit/s, dus overhalen van bestanden via het FTP (file transfer) (protocol) zou dan toch zeker 70 megabit/s moeten halen.

En jij haalt nu 350 kilobyte/s (of kilobit/s???)

1. je hebt in je eigen LAN netwerkje geen port forwarding nodig. Als er iets in te stellen is in je media box, stel de FTP poort dan in op poort 22. In ieder geval geen 21, die in sommige routers automatisch voor buitenverbindingen gebruikt wordt. Connecten in filezilla gaat dus naar het IP van je mediabox:22.

2. wat je verder doet met bestanden maakt eigenlijk vrij weinig uit. Unrarren of herinpakken gebeurt allemaal op je eigen pc.

3. Is je mediabox niet benaderbaar via het Samba protocol? (test anders via \\"IP VAN MEDIABOX" in een explorer venstertje van windows)

4. meerdere downloadlijnen van filezilla heeft een averechts effect op de downloadsnelheid. De harde schijf in je mediabox kan maar 1 ding tegelijk lezen. 8 dingen tegelijk zorgt dus voor vertraging in het downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 25-09-2009 16:08 ]

-_-

• leuk_he
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kun tin filezilla een limiet aangeven ( Edit -> settings ->File stransfer settings -> speed limit) maar die staat default niet aan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• rambocus
M2M schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:07:
ik snap er eigenlijk nog steeds vrij weinig van.

Je hebt je internetverbinding. Die hangt aan de zyxel router. Aan de LAN kant van de router is je pc en de media box verbonden. Vervolgens ga je op je pc met filezilla connecten richting je mediabox. Je lan is allemaal 100 mbit/s, dus overhalen van bestanden via het FTP (file transfer) (protocol) zou dan toch zeker 70 megabit/s moeten halen.

En jij haalt nu 350 kilobyte/s (of kilobit/s???)

1. je hebt in je eigen LAN netwerkje geen port forwarding nodig. Als er iets in te stellen is in je media box, stel de FTP poort dan in op poort 22. In ieder geval geen 21, die in sommige routers automatisch voor buitenverbindingen gebruikt wordt. Connecten in filezilla gaat dus naar het IP van je mediabox:22.

2. wat je verder doet met bestanden maakt eigenlijk vrij weinig uit. Unrarren of herinpakken gebeurt allemaal op je eigen pc.

3. Is je mediabox niet benaderbaar via het Samba protocol? (test anders via \\"IP VAN MEDIABOX" in een explorer venstertje van windows)

4. meerdere downloadlijnen van filezilla heeft een averechts effect op de downloadsnelheid. De harde schijf in je mediabox kan maar 1 ding tegelijk lezen. 8 dingen tegelijk zorgt dus voor vertraging in het downloaden.
Klopt dat ik veel hoger moet kunnen halen, maar het lukt mij niet en waaran dit ligt probeer ik hiet te achterhalen.

Wordt aangegeven in Kb/s

Antw. op 1
Wordt in de gebruiksaanwijzing van de Eminent aangegeven dat ik poort 21 moet openen naar het IP-adres van de Eminent. Bij poort 22 geeft de Filezilla aan dat hij niet kan connecten.

Antw op 2.
Klopt heb je gelijk in.

Antw. op 3
Is bereikbaar en staat ook aan in de Eminent en kan hem dus bereiken via freecommander of windowsverkenner. Kan ook bestanden overzetten, door te knippen en te plakken, maar dit gaat ook tergend langzaam ca 350 Kb/s.

Antw. op 4:
Ook met 1 lijn gaat hij niet sneller uploaden, blijft op max. 350 Kb/s hangen.

Heb ook een andere kabel tussen de modem/router en de Eminnet gehangen, blijft dezelfde lage upload houden.

• M2M

M2M

medicijnman

En andersom? Uploaden richting eminent media player gaat ook langzaam?
Ergens ligt de bottleneck, of het is je pc, of je mediaspeler of het heeft te maken met je netwerk.

Je netwerk en pc kun je uitsluiten door met een andere pc data over te zetten, dus dan ben ik bang dat je mediaspeler de oorzaak is.

En met punt 1 bedoelde ik eigenlijk of je misschien in je eminent media player, een FTP poort in kunt stellen (listening FTP port), die je in filezilla gebruikt om mee te connecten. Standaard loopt FTP over poort 21, maar je staat geheel vrij om een poort uit de 1-65536 te kiezen. Misschien dat er in je zyxel router iets niet helemaal lekker zit met poort 21, (omdat die standaard voor FTP naar het internet toe gebruikt wordt), waardoor je je down/upload problemen oplost door een andere poort te kiezen.

-_-

• rambocus
M2M schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:00:
[...]

En andersom? Uploaden richting eminent media player gaat ook langzaam?
Ergens ligt de bottleneck, of het is je pc, of je mediaspeler of het heeft te maken met je netwerk.

Je netwerk en pc kun je uitsluiten door met een andere pc data over te zetten, dus dan ben ik bang dat je mediaspeler de oorzaak is.

En met punt 1 bedoelde ik eigenlijk of je misschien in je eminent media player, een FTP poort in kunt stellen (listening FTP port), die je in filezilla gebruikt om mee te connecten. Standaard loopt FTP over poort 21, maar je staat geheel vrij om een poort uit de 1-65536 te kiezen. Misschien dat er in je zyxel router iets niet helemaal lekker zit met poort 21, (omdat die standaard voor FTP naar het internet toe gebruikt wordt), waardoor je je down/upload problemen oplost door een andere poort te kiezen.
Heb overigens net even gebeld met Eminent gebeld .Heb hem het probleem uit de doeken gedaan mbt het uploaden van bestanden naar de Eminent met de ftp-server en het verzetten via samba.

Het eerste wat hij vroeg of ik een Zyxel-modem had, want er waren reeds vele klachten binnen gekomen van personen met problemen die ook een Zyxel hadden. Nu zou dat lulkoek kunnen zijn maar ik had hem nog niet verteld dat ik een Zyxel had!!!

Hij begon over protocolen etc.in het Zyxelmodem ( op gegeven moment kon ik het even niet meer volgen) dat dat problemen gaf en dat zij kontakt zouden hebben gehad met Zyxel die nu bezig zouden zijn met een firmwareupdate (als ik dat mag geloven) . Nu moet ik zeggen dat ik via de Zyxel ook praktisch niet kan streamen via de PS3 ( als mediastreamer), dat zou hetzelfde probleem zijn als met de Eminent.

Tevens gaf hij aan dat hij sommige geholpen zou hebben om de poort 21 bij de firewal rules open te zetten. Lan to Wan en Wan to Lan. Heb net even gechecked die staan bij mij keurig open dus dat bij mij niet helpen verder.

Dus wil ik gaan streamen zal ik dus aan andere modem/routre moeten halen. Nou dat ga ik dus niet doen want ik heb verder geproblemen met dat modem ook redelijke goede draadloos netwerk boven ( twee verdiepingen bij de kinderen).
Ga wel binnenkort een lange ( 7 meter ) usb-kabel kopen en die inpluggen in de pc en achterin de Eminet. Dan breng ik wel op die manier bestanden over. ( alleen weer een snoer, zal de vrouw wel weer leuk vinden 8) )

Ik had overigens niets gelezen over dat er probemen zijn die de Eminent zou hebben met Zyxelmodems op zich vreemd want in de popcornhour A110 en de en de HDX-1000 zit volgens mij dezelfde software. Klopt het wellicht zijn er personen die dit lezen die ook een Zyxel-modem hebben en die het bovenstaande kunnen be-amen.

Andersom gaat het wel redelijk goed. ( overigens van de pc naar de Eminent geeft de problemen niet andersom.).

Kan niet vinden hoe ik de Eminent een andere poort kan instellen, maar of dit zou helpen gelet op bovenstaande. :?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is dat onzin. Hij spreekt waarschijnlijk veel mensen die een Zyxel hebben (is een populair modem momenteel). Met dezelfde motivatie zou je ook kunnen zeggen dat het probleem aan Windows ligt.

Maar dat is dus vrij eenvoudig te testen met een crosscable zoals ik hierboven ook al zei ;)

/▌

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

<<-- check de kabel.....
rambocus schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:11:
Ga wel binnenkort een lange ( 7 meter ) usb-kabel kopen en die inpluggen in de pc en achterin de Eminet.
Een 7 meter lang snoer is niet het probleem, het probleem is dat een USB standaard maar 5 meter toelaat. Dus daar moet weer ergens een lelijk usb hubje tussen.....

/edit:

In de review lukte the t.net wel met 6Mbs te uploaden he?
reviews: Eminent Hdmedia EM7071 tegen het licht

(kijk ook effe welke firmware het is...)

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 25-09-2009 18:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• rambocus
leuk_he schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:34:
<<-- check de kabel.....

[...]

Een 7 meter lang snoer is niet het probleem, het probleem is dat een USB standaard maar 5 meter toelaat. Dus daar moet weer ergens een lelijk usb hubje tussen.....

/edit:

In de review lukte the t.net wel met 6Mbs te uploaden he?
reviews: Eminent Hdmedia EM7071 tegen het licht

Ja maar zal wel als ik het mag geloven van Eminent geen Zyxel modem geweest zijn

(kijk ook effe welke firmware het is...)
Ja maar zal wel als ik het mag geloven van Eminent geen Zyxel modem geweest zijn

De firmware had ik al gechecked de Eminent, die geeft aan dat er geen nieuwere is.

Wat kan ik nu beter gebruiken om als nog wat bestanden heb over te brengen tuussen de pc en Eminent, de crosscable ( zal dan wel 10 meter worden) of een lange usb-kabel ( wel of niet met verlengstuk ertussen).

En kan ik die dan ook gebruiken om evt. te streamen vanaf de pc.

[ Voor 14% gewijzigd door rambocus op 25-09-2009 19:19 ]

• M2M

M2M

medicijnman

je zou ook een 2e router kunnen halen / plaatsen. Dan plug je de WAN uitgang op je nieuwe router in een LAN ingang van je zyxel, waarbij je normale DHCP settings voor de "internet verbinding" in je nieuwe router instelt. Vervolgens hang je je eminent en je pc aan de nieuwe router. Die is dan volledig gescheiden van alles wat met zyxel te maken heeft en zolang je niet weer een router neemt die kuren heeft met eminent, is alles ok. (en je kunt het draadloos internet houden met de zyxel router, en eventueel bepaalde poorten doorrouteren in je nieuwe router zodat het FTP tussen mensen op het draadloze en bedrade netwerk gewoon werkt.

-_-

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Crosskabel direct op pc aansluiten om te testen of het uitmaakt is mogelijk, maar eerste een korte. USB zou ik ook eerste met een kabel die je hebt liggen uitproberen, want ik kan me voorstellen dat dit anders werktdan je denkt.

• rambocus
M2M schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:59:
je zou ook een 2e router kunnen halen / plaatsen. Dan plug je de WAN uitgang op je nieuwe router in een LAN ingang van je zyxel, waarbij je normale DHCP settings voor de "internet verbinding" in je nieuwe router instelt. Vervolgens hang je je eminent en je pc aan de nieuwe router. Die is dan volledig gescheiden van alles wat met zyxel te maken heeft en zolang je niet weer een router neemt die kuren heeft met eminent, is alles ok. (en je kunt het draadloos internet houden met de zyxel router, en eventueel bepaalde poorten doorrouteren in je nieuwe router zodat het FTP tussen mensen op het draadloze en bedrade netwerk gewoon werkt.
We dwalen af van mijn probleem, maar doet de telefonie/voip het dan ook nog die nu werkt met de Zyxelinstellingen.

Tevens zit ik dan weer met twee routers, is het niet aan te bevelen om gewoon een nieuwe modem/router aan te schaffen. Wie heeft een goed alternatief met wifi en waarop de telfort telefonie het goed doet en waarop ik wel goed kan streamen , ftp'en etc naar de Eminent. Wellicht lezen ervaringsdeskundigen dit en kan iemand mij een goed aankooptip geven.

[ Voor 17% gewijzigd door rambocus op 27-09-2009 00:03 ]

• rambocus
Ben inmiddels overgegaan van mijn oude Zyxel modem naar de Fritzbox 7170.

Had dus ook een probleem met moeilijk lan-verbinding krijgen met de eminent, moest of diverse malen het modem resetten of de Eminent aan en uitzetten om verbinding te krijgen. Heb zoals eerder gemeld toen gebeld met Eminent en die meldde dat zij meer meldingen gehad over dit zyxelmodem. Heb toen de Fritzbox aangeschaft en hoepla probleem over. :) tevens is het draadloze gedeelte vind ik beter dan bij het zyxel-modem

Daarna getest of ook de snelheid omhoog ging bij het uploaden van de pc naar de Eminent. Helaas was niet het geval.

Heb eens gekeken naar de duplexinstellingen van de netwerkkaart, deze stond op 100mb full duplex ( wat volgens mij normaal is), ik heb deze omgezet naar 100 mb half duplex.

Nu heb ik wel hogere snelheden tot wel 6 a 7 Mb/s bij uploaden. naar de eminent :D

Heb nog even snelheidstest gedaan voor mijn internetverbinding met de http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ en kom uit op ca 1,7 MB/s, dit is normaal bij mij. ( iets lager dan met de Zyxel maar dat komt door het Fritzmodem die lager intraint dan het Zyxelmodem)

Ben er blij mee maar ik begrijp dit niet, wellicht dat iemand mij dit kan uitleggen, waarom is bij half duplex de verbding wel goed, of is er iets niet in orde met het netwerkkaartje.

Pagina: 1