Toon posts:

Asus of Gigabyte.

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een ati hd4350 in een nieuw systeem steken maar ik twijfel nog tussen Asus en Gigabyte.
Welke kan ik best nemen ?
Vuur maar af! :)

Groeten,

Neel

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
Wat is er mis met MSI/XFX/Club3D? :>

[ Voor 17% gewijzigd door Joep op 24-09-2009 22:07 ]

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Wat dacht je zelf van de goedkoopste?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dan moet je gewoon reviews vinden van die kaarten, lezen wat er anders aan is en kijken wat jij het belangrijkste vind. Zo willen de coolers wel eens verschillen per merk en soms klokt het ene merk wat meer over dan de ander waardoor de kaart wat sneller loopt. Zo moeilijk is het niet om zelf wat uit te zoeken.

• Joep
Koop jij een 4350 van een ander merk omdat er meer overklokpotentieel in zit? Koelblok kan ik me nog iets bij voorstellen :P

Edit: Oftewel, het boeit geen ene donder welke kaart je koopt, zolang je maar de goedkoopste passief of actief (naar eigen smaak) gekoelde kaart koopt die er is. Kijk ook even welke aansluitingen je nodig hebt voor je monitor, ik gok vga. Of heb je liever een blauw pcb zodat je systeem er extra stoer uitziet? 8)

Edit 2: Btw, waarom koop je een losse videokaart als je toch niet gaat gamen en een AMD systeem wil gaan kopen? Hou het dan gewoon bij de onboard gpu op je moederbord en koop een moederbord dat beschikt over de juiste aansluitingen.

Edit 3: @ hierbeneden: Ik dacht al dat ik eentje was vergeten :P

[ Voor 80% gewijzigd door Joep op 24-09-2009 23:13 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Joep schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:06:
Wat is er mis met MSI/XFX/Club3D? :>
wat is er mis met sapphire? :P

Zeg je sapphire, zeg je ati. En het beste van ati komt met sapphire :*)

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 24-09-2009 23:07 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De laatste tijd kijk ik veel op newegg.com voor reviews en dat voornamelijk heeft ervoor gezorgd dat die 2 fabrikanten overbleven.

Bij sapphire bvb las ik nogal veel dat de videokaart te warm werd en na enkele weken/maanden kapotgebrand was.
Het heet worden kwam bij de passief gekoelde systemen over het algemeen wel terug, dus misschien toch voor Gigabyte gaan.

@Joeper Die pc mag zo nu en dan ook nog wel een spelletje kunnen draaien en voor Windows 7 in full hd lijkt me een graka met geheugen aan boord geen overbodige luxe.

• Joep
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:24:
@Joeper Die pc mag zo nu en dan ook nog wel een spelletje kunnen draaien en voor Windows 7 in full hd lijkt me een graka met geheugen aan boord geen overbodige luxe.
Dan koop je toch een moederbord met sideport geheugen? Het verschil tussen de onboard gpu (780/785/790) met sideport geheugen en een losse 3450 is minimaal. Daarnaast zou ik voor een snellere kaart gaan als je af een toe een spelletje wil spelen, want een 4350 is misschien wel sneller dan een 3450, een 4650/4670 maakt er gehakt van.

Edit: Zelfs een Intel GMA 950 is snel genoeg voor aero, dus ook voor windows 7. Met een onboard gpu kun je ook best af en toe een spelletje spelen. Ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert.

[ Voor 13% gewijzigd door Joep op 24-09-2009 23:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:24:

Het heet worden kwam bij de passief gekoelde systemen over het algemeen wel terug, dus misschien toch voor Gigabyte gaan.
Standaard passief gekoelde GPU's zuigen, als je voor zoiets gaat meteen 'n zwaardere koeler kopen of extra airflow inbouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij dan een mobo met degelijke onboard video aanraden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:55:
[...]

Standaard passief gekoelde GPU's zuigen, als je voor zoiets gaat meteen 'n zwaardere koeler kopen of extra airflow inbouwen.
Ahem? Die 4850 zit bij mij in een Antec Fusion en draait zonder ook maar 1 koeler erop perfect, en de (outtake) fans zitten aan de andere kant van de kast, dus heeft echt niet zoveel airflow.

Zoals Joep al zei, welke chipset je neemt maakt niet veel uit, zolang hij maar sideport geheugen heeft (790G heeft dat sowieso dacht ik, niet zeker van de andere).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 01:11 ]

• Joep
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:49:
Kan je mij dan een mobo met degelijke onboard video aanraden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock M3A785GMH/128M€ 67,81€ 67,81
1Asrock M3A785GXH/128M€ 78,40€ 78,40
1Asus M4A785TD-M EVO€ 72,42€ 72,42
1Asus M4A785TD-V EVO€ 77,05€ 77,05
1MSI 785GM-E65€ 79,67€ 79,67
ImporterenTotaal€ 375,35

Dit zijn de 5 AM3 moederborden met sideport geheugen in de pricewatch. Kies er één uit die aan jouw eisen voldoet en bij 4launch/zercom te koop is. Let wel op dat deze moederborden DDR3 geheugen nodig hebben. Hoewel je zeker "de sims 3" en andere simpele spelletjes kunt spelen met de ATI Radeon HD4200 met 128MB sideport geheugen, zou ik voor een andere videokaart gaan als je games wilt spelen als Call of Duty MW2, etc. Dan zou ik voor een moederbord van gigabyte gaan met de 770 chipset en een ATI Radeon HD4670 (minimaal).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zo krijg ik een duurder moederbord, duurder geheugen en een matige videokaart.
Dan ga ik denk ik toch voor een losse videokaart.
Waarom die 770 chipset?

• Joep
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:27:
Hmm zo krijg ik een duurder moederbord, duurder geheugen en een matige videokaart.
Dan ga ik denk ik toch voor een losse videokaart.
Waarom die 770 chipset?
Waarom de 785G chipset als je toch een losse videokaart gaat kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Die chipset maakt me niet uit als ik voor een losse graka zou gaan. Het mobo moet dan gewoon zo goedkoop mogelijk zijn.
Zijn er geen moederborden met sideport geheugen en ddr2 ?

Edit: Ik heb er al 1 gevonden, maar die is dan weer niet te koop in Eindhoven zucht. Whoops en ook niet AM3 zie ik nu.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:58 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:27:
HD4350 zou ik ook in de categorie "matige videokaarten" zetten. Wat is "af en toe een spelletje"? De HD4350 is meer bedoeld als een beetje lichte support voor HD en 3D, niet voor zwaar werk...

klik en zie of het aan je eisen voldoet :) In de iets zwaardere spellen is de HD4350 zelfs niet vooruit te branden op 1280x1024 met laagste settings... Maar voor sims-achtigen of iets oudere spellen werkt het waarschijnlijk wel prima.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 25-09-2009 12:07 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eruit ben.
Dan toch onboard video, later kan er nog wel een videokaart op indien nodig.

Asrock A790GMH/128M

Verwijderd

Topicstarter
Of toch niet, is niet AM3 lol. Ik word er nog gek van.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Welkom op GOT. wij verwachten een eigen inzet, je had op zijn minst een lijstje kunnen plaatsen met punten waarvan jij denkt dat het belangrijk is en waarom je twijfelde. Lees eens de FAQ door om te voorkomen dat een volgende topic ook gesloten zal worden.

/ slot vanwege: gebrek aan inzet.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.