Netwerksnelheid valt steeds even naar 0

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Mijn netwerksnelheid valt tijdens data transfer (maakt niet uit wat: streamen, downloaden etc) steeds even naar 0.

Eerst dacht ik dat het aan mijn wireless lag, maar via ethernet gebeurt hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/voorbeeld1.jpg

Kent iemand dit probleem? Zo ja, wat zou het kunnen zijn?

Config:

Gigabyte GA-EX58-DS4 (on-board LAN)
Core i7 920
D-Link DWA-947 randbooster

Windows 7, up-to-date

Laatste Atheros drivers.

Dezelfde config met Kubuntu 9.10 alpha 6 levert deze problemen niet.

Daarmee kan ik de router (dlink dir-655) dus hoogst waarschijnlijk weg strepen uit de vergelijking.

Verwijderd

En je Gigabyte mobo is ook de schuldige niet...

Nu alleen Win 7.... kan je dit eens ook proberen met een andere Windows PC? Bijvoorbeeld een laptop met XP erop?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Had een vergelijkbaar probleem door mijn virusscanner, de netwerk module van Avast zorgde ervoor dat hij ook steeds even terug ging in snelheid... Heb je dit in veilige modus met netwerkondersteuning ook?

https://powershellisfun.com

• Molybdenum
hmm.. dat is een interessante opmerking.
ik gebruik ook Avast en volgens mij heb ik de netwerkmodule geactiveerd.

zodra ik thuis ben ga ik daar eens naar kijken. :)

@haik01:
andere pc: geen optie. het gaat om deze pc met deze config. :)
de router lijkt me niet schuildig aangezien mijn servertje geen probleem heeft en dezelfde pc onder linux ook geen probleem.

[ Voor 38% gewijzigd door Molybdenum op 25-09-2009 13:27 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je de MultiMediaClassScheduler Service eens uitschakelen? Deze doet meer kwaad dan goed op netwerkniveau imho. Deze is wel afhankelijk van de Windows Audio Service..dus je moet middels regedit eventjes de dependentie weghalen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

windows safe mode?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Toch verdenk ik die Atheros netwerkchip n beetje. Ik heb vrij slechte ervaringen met dat ding, waaronder vergelijkbare problemen als dit.
Heb je de mogelijkheid eens een andere NIC in de pc te proberen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Molybdenum
@FatalError: De Atheros drivers weten zo nu en dan het systeem volledige te laten crashen. Een tijdje terug installeerde de Windows update nieuwe drivers. Die waren rampzalig (bsod's of spontane reboots in het bij mij oh zo stabiele W7). Ik heb toen de oudere drivers teruggezet.
Nadien zijn de drivers bij een nieuwe update vervangen en ook geen greintje pijn.

De vraag is: zijn het de drivers die de boel op stang jagen, of de chip, zoals jij aangeeft? Zo ja, dan moet ik mss eens kijken of ik ergens een USB 802.11n dongeltje met een andere chipset kan lenen. :)

Maar goed, aangezien ook mijn on-board ethernet verbinding hapert, zoek ik het huidige probleem ergens anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Molybdenum op 25-09-2009 17:16 ]

• Molybdenum
Exorcist schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:15:
Kun je de MultiMediaClassScheduler Service eens uitschakelen? Deze doet meer kwaad dan goed op netwerkniveau imho. Deze is wel afhankelijk van de Windows Audio Service..dus je moet middels regedit eventjes de dependentie weghalen.
Gedaan en ik zie geen invloed.
Check: volle snelheid en continu.

Ik heb ook even Avast uitgeschakeld en dat bleek geen invloed te hebben.

Toen ben ik even naar mijn network adapters gaan kijken. Er was een virtuele adapter geïnstalleerd van Virtualbox. Deze heb ik verwijderd, maar ook dat had geen invloed.

Nu heb ik uiteindelijk de Bluetooth Support Service uitgeschakeld en hier zie ik wel degelijk invloed: de periode waarmee de snelheid terugvalt is veel langer, maw het komt minder vaak voor. Maar als het gebeurt dat kan ik gedurende 2-3 seconden even niks doen: het systeem reageert dan gewoon niet. Geluid uit Foobar2k blijft wel gewoon netjes doorlopen.

Afbeeldingslocatie: http://nieuwlandnet.nl/fora/got/voorbeeld2.jpg

Ik ga eens mijn BT volledig uitschakelen en een restart. Ik gebruik het nauwelijks.

Update volgt.

Ondertussen hartstikke bedankt voor het meedenken. :Y
Pagina: 1