Toon posts:

Speedtouch 580 draadloos achter Davolink DV-201AMR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege het verplaatsen van mijn "kantoortje" naar de zolder heb ik behoefte aan netwerkvoorziening voor 2 pc's op mijn bovenverdieping.
De situatie was;

Davolink DV-201AMR met hieraan 2 PC's bedraad en wel. Af en toe gebruikte ik voor en laptop nog wel eens wireless.

Gewenste situatie nu;

Davolink als gewoon laten staan waar ie staat en draadloos doorverbinden naar een Speedtouch 580 die nog op de plank lag (alternatief is 2 draadloze netwerkkaarten kopen en kabel trekken is erg lastig) De Speedtouch zal vervolgens weer bedraad naar de twee PC's gaan.

Nu hebben beide routers wireless, ik stel me voor dat de Davolink als "doorgeefluik" kan dienen of is dat iets te gemakkelijk ? Mocht dit kunnen dan hoor ik ook graag hoe..Na 4 uur pielen ben ik er wel een beetje klaar mee namelijk ;)

Relevante info: PC's draaien allebei op XP, ISP is Tele2

Als jullie meer info willen hebben hoor ik het graag.

ps. Ik ben niet erg technisch, het mag in Jip en Janneke lingo ;)

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
je kunt WDS gaan gebruiken, maar daarmee halveer je de snelheid en ik zou niet weten of beide routers dit ondersteunen. of je zet de speedtouch in bridge mode, maar ik zou niet weten of hij dit kan.

Verwijderd

Topicstarter
Mathieuh schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:39:
je kunt WDS gaan gebruiken, maar daarmee halveer je de snelheid en ik zou niet weten of beide routers dit ondersteunen. of je zet de speedtouch in bridge mode, maar ik zou niet weten of hij dit kan.
Speedtouch in Bridge mode ? De speedtouch komt als laatste he ... klopt dat dan ?

Volgorde; DSL --> Davolink --> Speedtouch --> PC's

Met WDS ben ik niet bekend, ik zal een googlen.

Groeten Rene

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
WDS is niet mogelijk. Daarvoor moeten beide apparaten het ondersteunen. De Davolink kan dat niet.

Je plannetje kan alleen als de 580 ook als een access point in bridge modus kan fungeren.
Ik weet niet zeker of hij dat aan kan. Ik meen van niet.

Heb je eigenlijk wel eens getest hoe de kwaliteit van het WLAN signaal is van de Davolink op de zolder?
De Davolink heeft geen sterk signaal, namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:51:

Heb je eigenlijk wel eens getest hoe de kwaliteit van het WLAN signaal is van de Davolink op de zolder?
De Davolink heeft geen sterk signaal, namelijk.
Dat signaal op zolder is best goed te noemen. Zit redelijk stabiel op 80% ongeveer. Dat zou het probleem niet moeten zijn. Dat WDS niet zal werken kan ik mij iets bij voorstellen. De routers van ISP's zijn in de regel niet zo heel geavanceerd heb ik begrepen.

Ik vraag mij ook sterk af of ik mij met mijn beperkte technische kennis dit soort configuraties moet willen hebben .... lijkt me niet verstandig als ik zo de reacties lees.

Wordt het toch maar een kabel of 2 wireless kaarten. Kan de Davolink dit aan trouwens; 2 of 3 wireless verbindingen ? Nog suggesties voor een goedkoop en goed kaartje ? ;)

Verwijderd

Is kabel trekken ECHT geen optie, of is het "uit gemak" een WiFi oplossing?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Tweedehands WRT54G(L), Bij een WRT54G moet je alleen opletten welke versie je hebt. Je moet namelijk DD-WRT dr in flashen om zo dan de client-bridge mode te gebruiken. Dan krijg je zeg maar dat je WRT54GL wireless client wordt. Dan heb je dus 4 LAN poorten tot je beschikking.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Beste oplossing is altijd een netwerkkabel. Dat is snel en stabiel.
Je hoeft alleen nog een simpele switch te kopen. Alternatief zou je daarvoor die Speedtouch kunnen inzetten.

Een andere optie is twee wireless kaartjes te kopen voor beide pc's.
De Davolink kan heel veel draadloze verbindingen opzetten. Dat is het probleem niet.

Ook een optie is om een router te kopen die ook als een access point in bridge modus zich laat configureren.
Daar kan je dan de pc's op aansluiten. Er zijn wel maar beperkte keuze aan modellen die zoiets aan kunnen.
Als voorbeeld de suggestie van mijn bovenbuur. ;)

De laatste optie is om via power-adapters te gaan werken. Je maakt dan een verbinding over je stroom kabels door je huis.

Aan alle keuzes zit een prijs. Plus natuurlijk de moeite die je ervoor wilt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 28-09-2009 13:40 ]

Pagina: 1