Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Laptop herinstaleren met een ander taal*

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

• Techno-Basje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 22:50
Hoi,

Ik heb een Toshiba Satelite A110-178, met Windows XP home edition in het Nederlands geinstaleerd.

Ik ga zelf een Apple kopen en ik wil mijn oude laptop weggeven aan een engelstalige vriendin.

Na zoeken hier op het forum heb ik al geleerd dat ik niet zomaar de taal kan veranderen, en ik dus een engelstalige versie van XP zou moeten instaleren.

Kan ik dan met mijn originele windows recovery cd die bij de laptop was bijgeleverd, de engelse taal selecteren bij instalatie? En als dit niet kan, waar zou ik nu nog een engels talige versie vandaan kunnen halen? Op de microsoft site bijvoorbeeld is alleen nog vista te koop.

iemand en idee?

Alvast bedankt,

Sebastiaan

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je hebt een licentie XP dus de taal maakt volgens mij niet uit. Tegenwoordig zie ik dat Dell DVD's uitlevert waarmee je bijvoorbeeld Vista Business kunt installeren in welke taal je maar wilt.

Kijk eens op marktplaats.nl voor windows xp VS cd's.

Denk niet dat de restore cd engelse taal bevat, waarom probeer je het niet gewoon.
Dan weet je het zeker.

Via http://forums.computers.t...sage.jspa?messageID=63544
lees ik net dat Toshiba herstel cd's levert alleen met de taal van het land waarin het apparaat verkocht is.

[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 24-09-2009 20:47 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-11 21:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Gewoon iemand lief aankijken die een msdn abbo heeft :-)
Als je wel aan een UK retail XP cd kan komen, dan kun je deze wijzigen in een OEM cd door de setupp.ini aanpassen (laatste 3 cijfers wijzigen in OEM)
Daarnaast maakt het inderdaad niet uit welke taal je installeert, een geldige licentie is taal-onafhankelijk.

In een recovery of install cd van XP kun je in ieder geval niet je taal kiezen, deze zijn as is....

[ Voor 13% gewijzigd door arie_papa op 25-09-2009 14:02 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Techno-Basje
Nou heb ik dus op Ebay een Windows XP Professional gekocht, zodat ik toch netjes een echte xp versie heb om te instaleren.

Kan op alle systemen geinstalleerd worden! stond er in de advertentie.

Echter vandaag in de post krijg ik een reinstalatie cd binnen waarop met grote koeienletters staat:
"For distribution with a DELL pc only".

Deze text was door de adverteerder zorgvuldig uit de afbeelding weg gephotoshoped.

Uiteraard al met de adverteerder contact opgenomen, ik ben nu in afwachting van zijn reactie. Maar toch even om bevestiging vragen>

Het is toch niet mogelijk om deze versie op mijn Toshiba Laptop te instaleren? Bij mijn weten doet deze versie een hardware check om te kijken of het een DELL pc betreft? Of kan het wel en krijg ik alleen driver problemen? Ik heb al een driver backup gemaakt met Driver Genius.

Thanks

Sebastiaan

Verwijderd

Niet ;)
Techno-Basje schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:39:
met Windows XP home edition in het Nederlands geinstaleerd.
Techno-Basje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:36:
Nou heb ik dus op Ebay een Windows XP Professional gekocht, zodat ik toch netjes een echte xp versie heb om te instaleren.
Welke sticker plakt er onderaan op je laptop? (Sticker zoals op dit plaatje), daar zou moeten opstaan Home of Professional

Je kan niet de key van een home editie gebruiken voor een professional versie, je hebt je dus niet alleen laten oplichten op eBay maar ook de verkeerde cd gekocht :X

Ik zou in jouw geval gewoon even zoeken op Google naar de juiste ISO die je via de bekende wegen kan binnenhalen ...

• Techno-Basje
Hoi,

Bij de cd zit een nieuwe key voor professional. De vraag is of de DELL cd op een Toshiba laptop kan werken?

thanks
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:15:
Niet ;)

[...]

[...]

Welke sticker plakt er onderaan op je laptop? (Sticker zoals op dit plaatje), daar zou moeten opstaan Home of Professional

Je kan niet de key van een home editie gebruiken voor een professional versie, je hebt je dus niet alleen laten oplichten op eBay maar ook de verkeerde cd gekocht :X

Ik zou in jouw geval gewoon even zoeken op Google naar de juiste ISO die je via de bekende wegen kan binnenhalen ...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, sorry, maar als je zelf geen geldige installatiemedia hebt kunnen we je daar ook niet verder bij helpen.
En hinten naar warez doen we liever ook niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.