[iPod Touch] VPN poorten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Ik heb weer mijn zoveelste "mini computer": Deze keer de iPod Touch.

Zo nu en dan kom ik op locaties met poorten die dicht zijn. Op mijn netbook zou ik dan een SSH-tunnel openen naar mijn computer thuis op poort 443 (SSL, altijd open). Op een iPod wil dit niet echt.

Apple heeft dit heel netjes vervangen door een ingebouwde VPN functionaliteit. Hier kan ik ook wel mee leven, maar het lukt me niet om verbinding te maken met een specifieke poort. Zodra ik het IP adres intyp, verbindt de iPod perfect (behalve op deze locaties, natuurlijk). Zodra ik de standaard poort (1723) toevoeg (dus ip:1723) werkt het niet meer.

Is het gewoon onmogelijk, of doe ik wat fout?
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdrop.nl/download/images/735812IMG_0024.PNG
Als ik de poort dus weghaal werkt het weer.

Tom

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je gebruikt (aan het geselecteerde middelste vakje te zien) toch een PPTP VPN?

Ik denk dat de Apple client geen alternatieve poorten ondersteunt. Bovendien, het daadwerkelijke verkeer gaat toch over een ander IP protocol (geen TCP of UDP maar een alternatief dat GRE heet) en dat gebruikt helemaal geen poorten. Poort 1723 is alleen maar om de sessie tot stand te brengen en te onderhandelen over de paswoorden e.d.

Dus als het niet werkt moet je waarschijnlijk het GRE protocol aan zetten in je router.

Edit: Geef trouwens ook graag wat meer informatie: Waar probeer je naartoe te connecten, dus wat is de PPTP host (de router zelf of een PC), en in het geval van een PC, hoe heb je de juiste poorten open gezet?

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 24-09-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Het probleem ligt sowieso bij de iPod. Alle nodige poorten zijn namelijk netjes ingevuld op de router, enz. Het is trouwens een server hier in het bedrijfsnetwerk die de VPN server draait. Het ligt ook niet aan de poorten want als ik in de iPod geen poort opgeef werkt het wel.

Maar, als ik het goed begrijp, is er geen optie om de poort te veranderen?