Office 2000 SR1a

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52
Voor onze school zijn wij (leerkrachten en informaticateam) al een tijdje op zoek naar SR1a (service release) voor Office 2000. Wij hebben deze service release nodig om een koppeling te kunnen maken met SQL 2000. Deze databanken werken onder geen enkele andere versie van Office en ze worden momenteel nog herschreven om compatibel te zijn met andere systemen. Maar tot dat klaar is, zitten we vast. Op de website van Microsoft is nog wel het downloadprogrammatje te vinden om aan deze SR1a te geraken, maar dat werkt niet meer (de locatie waarvan het wil downloaden bestaat niet meer). Een telefoontje naar Microsoft heeft niets opgeleverd (zij zeggen het zelf niet meer te hebben). Tijdens zoektochten zijn we al op downloads van deze SR1a in alle talen gestoten... behalve in het Nederlands. En latere SP's werken ook niet. Je moet eerst SR1a installeren en daarna kan je pas een SP installeren.
Is er hier iemand die SR1a nog ergens liggen heeft? Je zou er onze school enorm mee kunnen helpen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je vind hem toch zo :?
Office 2000 Service Release 1a-update (SR-1a)

Maar is het niet veel beter om gelijk door te gaan naar Office 2007 en SQL Server 2008?

[ Voor 3% gewijzigd door pedorus op 24-09-2009 20:24 ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• R_M
Dat is dus dat downloadprogrammatje. Maar aangezien de downloadlocatie vanwaar dat programmetje wil downloaden niet meer bestaat, kan het de update niet uitvoeren.
Het bestand dat wij zoeken heet O2ksr1adl.exe (de volledige update).
Helaas werken onze databanken niet met andere Officeversies (waarom dat zo is weet ik ook niet, we weten alleen dat ze om allerlei mysterieuze redenen niet willen werken).

[ Voor 27% gewijzigd door R_M op 24-09-2009 20:28 ]

• pedorus
  • Niet online
Ah, je hebt helemaal gelijk. :) Zoeken naar oude CD's dus.
R_M schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:27:
Helaas werken onze databanken niet met andere Officeversies (waarom dat zo is weet ik ook niet, we weten alleen dat ze om allerlei mysterieuze redenen niet willen werken).
Dan zou ik mijn energie toch vooral daarop gebruiken. Een school die nog met 2000 werkt loopt toch wat achter, zeg maar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
De databanken worden aangepast. Maar het zou handig zijn om voorlopig toch nog de oude versies te kunnen gebruiken onder Ofiice 2000. Dan kunnen we in tussentijd verder, tot de nieuwe klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oh

Als je geluk hebt:

meuk: c't Offline Update 6.0

Werkt ook niet :

[ Voor 255% gewijzigd door Vorkie op 25-09-2009 23:29 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
@R_M; heb je hem al? Ik heb hem hier nog als je hem nodig hebt. Heb je een FTP lokatie waarnaar ik hem kan uploaden voor je?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
Nee, ik heb hem nog niet Roady. Ik ga aan onze netwerkbeheerder vragen of hij wat ftp ruimte kan regelen op de server. Ik laat je zo snel mogelijk iets weten.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 17:45

KNOEST

ik hoorde een klok luiden...

@ Roady en R_M

zouden jullie er bezwaar tegen hebben als ik meelift in deze actie?

Ik kan namelijk mijn office 2000 niet meer updaten na een herinstallatie! Heb daarvan goed de balen...
Het lukt ook mij niet om O2ksr1adl.exe (NL versie) te vinden. Ik vond alleen diverse andere hartekreten om dit bestand; er is dus wel vraag naar....

Zonodig zet ik wel een (FTP) upload mogelijkheid in elkaar hier, ik zit wel achter een dynamisch IP adres, dus ik moet nog wel even uitvinden hoe dit te fiksen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Gebruik anders gewoon http://www.rapidshare.com/ oid ;) Gezien die blogpost lijkt Microsoft zelf aan te zetten tot verspreiding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 20:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pedorus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:49:
Dan zou ik mijn energie toch vooral daarop gebruiken. Een school die nog met 2000 werkt loopt toch wat achter, zeg maar.. ;)
Ik ken een grote verzekeringsmaatschappij die nog op de werkplek werkt met Windows 2000 Pro en Office 2000. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
Als er nog mensen zijn die dat bestand nodig hebben, dan is rapidshare misschien wel een betere oplossing. Kan het via rapidshare, Roady?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Ik heb het voorval even aan Catherine Watson gemaild (die ook de blog post op Technet gemaakt heeft) voor officiële toestemming. Dan weet ik ook gelijk of ik de file daarna gewoon op Rapidshare kan laten staan. Ze mailt meestal wel snel terug, maar het duurt nog even voordat de werkdag begint in Seattle vandaag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 19:37
_Dune_ schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 00:29:
[...]

Ik ken een grote verzekeringsmaatschappij die nog op de werkplek werkt met Windows 2000 Pro en Office 2000. :D
Ha die ken ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 13:04
Ik heb hier wel de hele Office 2000 +sr1 liggen die ik zou kunnen uploaden. Ik weet niet of je de sr1 update daar uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
Roady, is er hier een mogelijkheid om je een persoonlijk bericht te sturen? Dan kan ik je namelijk het adres en het wachtwoord van een ftp-server doorsturen. Moest het via rapidshare mogen, dan is het ook goed natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:44

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

R_M: Om DM's (Direct Message) te kunnen sturen moet je zelf ook even DM aanzetten in je voorkeuren (Forum -> myReact -> Voorkeuren) :)

Daarna kun je op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif-icoontje klikken onder iemands naam om een DM te versturen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 02-10-2009 16:53 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Yup, DM staat aan bij mij.

Eerste reactie van Cat was dat ze er achteraan gaat intern om het uploaden naar een download repository officieel goed te keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST

KNOEST

Ik hoop dat ze jouw verzoek goedkeuren, Roady!

Ik houd dit topic nog even in de gaten!

Overstappen op Open Office op het workstation met (nu) Office 2000 wordt nog even uitgesteld.

Overgaan op een recentere Office versie is mij te duur- zeker gezien de wijze waarop het pakket door ons gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Google?
Moet beter lezen :>

[ Voor 97% gewijzigd door niels88 op 03-10-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 20:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je meent het. :D ;)

Sorry even offtopic...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Ok, lang verhaal, maar het uploaden naar een download repository werd (nog) niet toegestaan.

De snelste manier om dit weer (officieel) on-line te krijgen was dat ik mijn msp-file uploade naar Microsoft en Cat gaat proberen om het weer te publiceren in de Download Center bij Microsoft zelf. Ik zal de URL hier posten voor anderen zodra de download live is.

@R_M; hij staat in ieder geval nu ook op je FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
Hopelijk wil Microsoft dit bestand terug online zetten. Onze school is nu wel geholpen, maar er zijn blijkbaar nog mensen die dit bestand nodig hebben.
Microsoft zou liever hebben dat iedereen overschakelt naar Office 2007, maar dat is voor sommige mensen/instellingen niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST

KNOEST

@Roady81

ik houd mijn vingers gekruist;

maar mijn hoop neemt rap af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Ik neem het je niet kwalijk. Aan Cat ligt het in ieder geval niet, maar aan de mensen die het uiteindelijk in de Download Center moeten plaatsen. Dit soort dingen (het toch nog een beetje ondersteunen van uitgefaseerde producten) werkt een beetje op communitie feedback. Zelf kijken ze daar voornamelijk naar Microsoft fora voor dus ik heb ze ook een link gestuurd naar deze discussie en andere discussies over dit onderwerp op niet-Microsoft fora.

Het is dus een beetje een traag geheel. Volgens mij is de enige manier om dit nog sneller voor elkaar te krijgen een virus geïnfecteerde versie vinden in een dowload repository en een communitie link naar de download :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST

KNOEST

Inmiddels heb ik via een ander forum het bestand O2ksr1adl.exe (NL) te pakken gekregen. (nogmaals bedankt Robenc, mocht je dit lezen). Indien er nog iemand dit leest en ook in nood verkeert, stuur dan een mailtje. Adres staat in mijn signature.

Mijn office is weer helemaal bijgewerkt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

KNOEST schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:58:
Inmiddels heb ik via een ander forum het bestand O2ksr1adl.exe (NL) te pakken gekregen. (nogmaals bedankt Robenc, mocht je dit lezen). Indien er nog iemand dit leest en ook in nood verkeert, stuur dan een mailtje. Adres staat in mijn signature.

Mijn office is weer helemaal bijgewerkt nu. :)
Ik ben net te laat blijkbaar. Ik heb die dingen hier vast nog liggen van Select of Technet. Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 20:18
Inmiddels kom ik er ook achter dat SR-1a off-line is... KNoest, kon je mailadres niet vinden - hoop dat je deze post nog ziet en mij uit de brand kunt helpen!

[edit] Never mind, nu staat het adres er opeens wél - zeker even iets misgegaan met inloggen. Anyway, mail gestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door ESteg op 08-11-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

ESteg schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:51:
Inmiddels kom ik er ook achter dat SR-1a off-line is... KNoest, kon je mailadres niet vinden - hoop dat je deze post nog ziet en mij uit de brand kunt helpen!

[edit] Never mind, nu staat het adres er opeens wél - zeker even iets misgegaan met inloggen. Anyway, mail gestuurd.
http://www.filewatcher.com/m/O2KSR1aDL.EXE.53816504.0.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST

KNOEST

Inmiddels heb ik het bestand nu online staan op Ubuntu One. Oh ironie... O-)

Ook downloaden? Stuur een mailtje via mijn signature, dan kan ik je uitnodigen om in te loggen via je mailadres. Ik ga er dan van uit dat je geen bezwaar hebt tegen het gebruik van je mailadres! Ik zal het bestand daar laten tot 31-12 a.s.

Erbij staat nog de oplossing voor de Windows Installer problemen die ik ondervond.

Verwijderd

Ik weet dat ik aan de late kant ben met mijn reactie, maar wie kan mij helpen? Ik ben ook op zoek naar dit volledige SR1a bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 21:05
Hij staat nu op de microsoft site!

http://www.microsoft.com/...33-45b4-ab96-795ee656f2a2

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmartin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 21:33
Net als hierboven is ook mijn reactie een beetje laat. Ik ben ook op zoek naar O2KSR1aDL.EXE voor de Nederlandstalige office 2000. De bovenstaande link naar filewatcher geeft alleen de Engelse versie van dit bestand, die niet werkt met de Nederlandse office. De link op de microsoft site geeft een kleine executable die de rest zou moeten downloaden. Helaas werkt deze executable niet meer omdat de data niet meer op de microsoft server beschikbaar is.

Zou iemand die de service pack heeft deze ergens kunnen uploaden. Indien nodig kan ik wel ruimte vinden om het bestand ergens (tijdelijk) te hosten voor andere zoekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help....... heb hier hetzelfde probleem....

Heeft nu iemand een directe link beschikbaar.

Ik hoor graag van iemand.

Groet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:45:
Help....... heb hier hetzelfde probleem....

Heeft nu iemand een directe link beschikbaar.

Ik hoor graag van iemand.

Groet.....
http://www.microsoft.com/...33-45b4-ab96-795ee656f2a2

:?

EDIT: foutje :P is idd geen juiste link bij nader inzien

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 08-03-2010 16:50 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[google=O2KSR1aDL.EXE] -> Download mirrors for o2ksr1adl.exe (50.81 MB):

Too easy! }:| ;)

Zie ^^^! Nog mooier 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 08-03-2010 16:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Via http://www.wsusoffline.net/ zou je met een iets oudere versie van WSUS Offline / CTUpdate kunnen kijken of je die bestanden nog kunt ophalen.

Office 2000 hebben ze niet al te lang geleden uit de update generator gehaald.
Microsoft ceased support for Office2000 in July 2009. If you still use the a separate Installation of the Updater 6.2 to keep Office2000 and the Office2007 Compatibility Pack with Fileconverters up-to-date you need to apply the changed files listed in the Thread above. There's only one update needed from Office2003 and four from Office2007.
Usage: Apply the changed files listed in the first post above. Follow the instructions in the post above regarding the Office Fileconverters and the Office2007 Compatibility Pack. Then you may use the Installer to Update Office 2000 to July 2009 and the Office Compatibility Pack/Fileconverters to December 2009
Bron : http://forums.wsusoffline.net/viewtopic.php?f=7&t=23

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt beide heren voor een reactie.

To Powershell deze werkt niet meer, rest erachter is weggehaald.
To Sjaakduhuuhl, ok en nu de nederlandse?
To aZuL2001 dan kom je ook weer bij microsoft terecht.

P.S. ik zoek gewoon de 50Mb file....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:56:
To Sjaakduhuuhl, ok en nu de nederlandse?

[...]

P.S. ik zoek gewoon de 50Mb file....
:X

hint: Check die links! (En negeer de onderste regel van mijn post ;)) Of is dat niet de versie die je zoekt? Google anders zelf even :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Sjaak,

Dit zijn de engelse, duitse, franse, deense enz.... (maar geen Nederlandse)
Ik heb ze allemaal geprobeerd en zonder resultaat.
Heel internet afgezocht, maar niets kunnen vinden.

Is er iemand die de O2KSR1ADL.EXE Nederlands !! lokaal heeft staan, ik zit echt omhoog..

Alvast bedankt en groet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNOEST

KNOEST

Een aantal mensen hebben nu via mijn signature gemaild om het bestand.

(Cupra007 was, meen ik, de laatste)

Inmiddels komt er al lange tijd geen mail meer; ik heb het spul nu verwijderd van Ubuntu One.

Voor mij is dit topic nu verder gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ah, om de zoveel tijd duikt deze thread op bij mijn Post History :)

Aangezien Extended Support voor MSO2K nu ook al bijna een jaar voorbij is mogen we denk ik wel concluderen dat het product nu totaal EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben ook op zoek naar O2KSR1aDL.EXE voor de Nederlandstalige office 2000!
via dit forum heb ik gezien dat iemand waarschijnlijk dit bestand nog wel ergens heeft staan!

kan iemand me hiermee helpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog zo iemand - ik heb me suf gezocht naar SR-1 NL maar kan hem echt nergens meer vinden.
MS Support helpt je ook niet verder helaas.
Diverse FTP-searches gedaan, ook geen succes.

Iemand die hem me nog kan bezorgen? :F

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
@pascal s
Zet je Direct Messages aan en stuur me een bericht. Dan kan ik je een privé link sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat nu aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit topic blijft echt wel meegaan.

Roady81, kan je dat geen publieke link maken zodat iedereen die het nog nodig heeft er aan kan? Of stuur mij een link zodat ik het kan uploaden naar usenet of zo. Uiteindelijk is hier niets illegaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
@pascal s en @YellowOnline
Jullie hebben beide een DM met link gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Thank you. Vanaf nu is het hier beschikbaar: http://tiny.cc/Office2000SR1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 12:25
@YellowOnline: Dat is beter.
Als dat geheimzinnige gedoe met pm etc...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowOnline, je was me voor.. maar hartelijk dank, ook aan Roady81 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

juli 2011, maar toch nog om sr1 van Office 2000 verlegen zitten.. Tis wat.

YellowOnline bedankt voor de link! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik zal dat pakketje maar laten staan tot de dag dat ik doodval denk ik :) Ontzettend hoeveel mensen dit nog nodig hebben :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Knoest,

kan ik office 2000 sr1a NL van je downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:26:
Hallo Knoest,

kan ik office 2000 sr1a NL van je downloaden?
Die staat toch hier:
:?

Hail to the king baby!

Pagina: 1