Bad sectors verschenen, kan geen systeem backup meer maken..

Pagina: 1
Acties:

• temega
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07-2022
Vandaag toen ik de windows "Complete PC backup" tool draaide was het geeindigd met "The backup failed" en een error over bad clusters of "Bad sectors". Ik heb daarna een andere backup tool gerunt (Snapshot) en ook die zei dat mijn hdd leidt aan bad sectors maar die backup was wel voltooid.

Ik zal zo dus een diskcheck doen op mijn C: om te kijken of dat kan helpen zodat ik een goeie backup kan maken. Voor zo ver ik weet wordt het meestal alleen maar erger als er eenmaal bad sectors beginnen te vertonen dus ik moet waarschijnlijk binnenkort een nieuwe schijf kopen.

Wat ik nu wil weten is of er enige kans is dat de backup die ik heb gemaakt met Snapshot wel zal werken als ik een restore wil doen?

Tips om mijn systeem (niet files alleen dus) veilig te backuppen zodat ik een restore kan doen op een nieuwe schijf zijn welkom!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Het enige dat ik je kan advisteren is een reparing Cloning tool, zoals Norton Ghost the gebruiken.
Deze heeft een aantal Error check opties en kan proberen data via CRC nog te recoveren van een bad sector terwijl hij de image maakt.

In principe kun je zo elk systeem terughalen, desnoods met een windows repair er overheen.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37
Probeer met Norton Ghost, of Acronis True Image (vast wel trial versie van te vinden) een image te trekken van je schijf.

Wel vlot mee zijn, want misschien is hij morgen al zo ver dat je er niks meer mee kunt.

En als je zeker wilt weten dat je HDD kapot is, kijk eens met HD Tune naar het tabblad "Health"

• temega
Ik ga meteen even de trials uitproberen.

Duur spul zeg trouwens, dat backup en recovery software!

• temega
Ben nu trial van Acronis True Image 2010 aan het uiproberen. Ziet er goed uit, goeie opties. Norton Ghost wou he bij mij niet doen, gezeik bij de installatie dus heb het gelaten.

Heb nu een backup gestart met Acronis en die vindt nu ook bad sectors. Ik voor "Ignore All" gaan maar kan ik rekenen op die backup dan als ik wil restoren?

Had trouwens een checkdisk gerunt op een partitie waar windows 7 op is geinstalleerd en heb het daarna geprobeerd op te starten maar ik moest eerst een repair doen omdat Windows wat problemen had gevonden. Ik wil de checkdisk dus zeker niet op mij C losgooien voordat ik een vertrouwbare backup heb!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met applicaties als bijvoorbeeld Norton Ghost kun je vanaf CD booten en een complete clone van je hdd maken als ghost image, die ergens tijdelijk opslaan als backup en als je je nieuwe schijf hebt weer van cd booten om de image terug te zetten :)

Ghost onder windows heb ik nooit echt een geweldig idee gevonden omdat toch altijd wel weer delen in gebruik zijn etc, fijner idee om vanaf cd te booten maar das persoonlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 25-09-2009 10:19 ]

www.maartendeboer.net

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
DD in linux word veel gebruikt met recovery van defecte schijven. Is wel niet eenvoudig te leren, dus oefenen.
Je kan bijv vanaf het begin een backup maken totdat de hd stopt op errors, dan begin je aan het einde van de schijf en maak een backup totdat de schijf weer stopt op errors.(dit is vooral goed indien er iets mechanisch defect is, je leest dus maar 1x over de schijf heen).

Hier wat meer info over recovery in ubuntu/linux.
https://help.ubuntu.com/community/BackupYourSystem

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DonkereKnacht, heb je de FAQ's ook eens doorgekeken en de sticky posts van dit subforum? In beide kun je genoeg ideeen en software vinden om recovery/backup op jouw data uit te voeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1