Wake-on-LAN via WAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 22:44
Ik heb thuis 1 desktop (Windows Vista Ultimate) staan die ik graag wil kunnen opstarten via mijn Laptop (Mac OS X Snow Leopard) via het internet, het zogenaamde Wake-on-LAN.
Intern in het netwerk lukt het prima maar ik heb wel een probleem zodra ik het via het Internet wil doen. Al heeft mijn desktop aangestaan vlak voordat ik het opnieuw via het Internet wil opstarten gaat het goed maar al staat ie een tijd uit dan gebeurd er dus niets. Ik kan dan wel intern in het netwerk de desktop opstarten.
Mijn router is een ZyXEL P-2602R-D1A. Ik heb de desktop een vaste IP toegewezen via de router.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
even zoeken hier op het forum naar soortgelijke topics zal je duidelijkheid scheppen, zomaar de WOL functie over internet gebruiken werkt niet gezien dit MAC based is en je dus geen broadcast kunt doen naar je intern netwerk, enkel naar je router die die dan moet forwarden. Klein beetje zoeken en de vele topics komen wel tevoorschijn ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ItsValium schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:58:
even zoeken hier op het forum naar soortgelijke topics zal je duidelijkheid scheppen, zomaar de WOL functie over internet gebruiken werkt niet gezien dit MAC based is en je dus geen broadcast kunt doen naar je intern netwerk, enkel naar je router die die dan moet forwarden. Klein beetje zoeken en de vele topics komen wel tevoorschijn ;)
Het kan werken als de router een statische ARP tabel kan bijhouden :)

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:12:
[...]

Het kan werken als de router een statische ARP tabel kan bijhouden :)
Dan nog moeten alle andere routers tussen het begin en eindpunt broadcast traffic routeren, wat niet zo is.
WOL via WAN = nogo.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:13:
[...]

Dan nog moeten alle andere routers tussen het begin en eindpunt broadcast traffic routeren, wat niet zo is.
WOL via WAN = nogo.
Natuurlijk. Daarom heeft het bij mij ook jarenlang gewerkt.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 19:23:
[...]

Natuurlijk. Daarom heeft het bij mij ook jarenlang gewerkt.
Dan heb je óf mazzel gehad óf WOW gebruikt.

Topicstarter: verplicht (;)) leesmateriaal: http://www.smallnetbuilder.com/content/view/29941/53/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 19:27 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het kan best werken maak er ook gebruik van in exact dezelfde situatie maak dan alleen gebruik van een OpenVPN connectie naar de router/firewall van mij en dat werkt uitstekend.

Verwijderd

Hm, ik loop achter met WOL (zie bovenstaande link), je kan dus met sommige (lang niet alle) wol tools je router targetten die het vervolgens broadcast in het netwerk.
Moet je alleen wel je router goed instellen (poortje opengooien) en het juiste tooltje gebruiken.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had destijds een Copperjet 816-2P. Ik had een statische ARP koppeling gemaakt van 1 PC in mijn netwerk. Via een WOL software programma kon ik waar dan ook, mijn WAN IP opgeven en een UDP pakket laten versturen naar mijn router. Mijn router deed dit pakketje forwarden naar de specifieke PC en plop: ding ging aan.

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 10:35
Ik heb dit een aantal jaren terug ook voor elkaar gekregen bij mij D-Link router (DL624). Ik had port forwarding zo ingesteld dat het magic packet bij binnenkomst van het internet gestuurd werd naar het broadcast adres van mijn interne netwerk. Zo worden natuurlijk onnodige pakketjes verstuurd (LAN) maar alleen mijn PC reageerde hier op dus het werkte :).

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het je nog gelukt om dit te fixen? Ik probeer namelijk hetzelfde. In 1e instantie lijkt ie het te doen, maar als de computer langer uitstaat dan werkt het niet meer...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DRaakje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:18:
Is het je nog gelukt om dit te fixen? Ik probeer namelijk hetzelfde. In 1e instantie lijkt ie het te doen, maar als de computer langer uitstaat dan werkt het niet meer...
Dat komt doordat de ARP entry op dat moment weg is (meestal na 15 minuten). Kan je router statische ARP tabellen hanteren?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oke, ik heb het aan de praat gekregen. Ik heb een hoop dingen in 1 keer gedaan, maar volgens mij moet het voldoende zijn om een broadcast te doen ipv een normale. Dus als je IP 192.168.1.33 is dan moet je in je router forwarden naar 192.168.1.255.

Werkt het dan nog niet, laat even weten want dan kan ik je vertellen hoe je je apr table static maakt.
Pagina: 1