Nieuwe 5.1 geluidsset

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18
Hallo mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een leuke 5.1 geluidsset inclusief een receiver voor ongeveer 750 euro.
Ik zal eerst even de huidige situatie laten zien:
Ik Gebruik nu deze speakers voor muziek en films
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/15/1234707095-943.jpg

Deze hangen in de hoeken van me kamer, zo gericht op het midden. De volledige specificaties weet ik niet maar ze zijn 350 watt rms.

Dit is voor muziek luisteren allemaal heel leuk en lekker hard, maar ik kijk veel films en ik mis wat. Nu ben ik op zoek naar een 5.1 geluidsset met een receiver erbij die hdmi ondersteunt. Ik ben best een audiofiel dus moet het zo goed mogelijk geluid zijn en design is niet zo heel belangrijk. Een vrij zware subwoofer is ook wel gewenst om soms even lekker te knallen. Het hoeft niet precies 750 euro te zijn maar het liefst wel in die richting.

De speakers komen voor en achter een bed te hangen dus het moeten geen zuilen zijn.

Ik hoop jullie voldoende informatie te hebben gegeven. Missen jullie nog wat, zeg het even!

Groeten

[ Voor 3% gewijzigd door homemix25 op 24-09-2009 18:23 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als eerste: lees het Audio beleid door. Daar kan je zien wat we hier nog meer verwachten betreffende input vanaf jouw kant als TopicStarter.

Maar samenvattend (scheelt jouw weer leeswerk :) ) houdt het in dat je als TS toch wel met wat meer moet komen dan kreten als "een vrij zware subwoofer" en "goed mogelijk geluid". Dit is voor iedereen persoonlijk en kan iemand anders voor jou dus niet bepalen.

Als je aangeeft best een audiofiel te zijn dan is het wellicht ook bekend dat je eerst naar de winkel stapt en daar gaat luisteren naar combinaties en receivers die in je budget passen. Als je aan de hand van die bevindingen een short-list maakt willen we je daar best verder mee helpen. Maar nu gaat dit topic een toekomst tegemoet waar iedereen maar set-ups gaat roepen van diverse receivers en speakers.

Denk ook aan hoe je het setje wilt kopen:
Wil je alles los kopen, dus losse receiver, speakers, etc.? Of zou je tevreden zijn met een setje van merken als Sony, Samsung, LG, etc?. Als je dat al weet weet je ook naar welke winkel je moet. BCC en Mediamarkt zijn leuke winkels om van die kant-en-klaar setjes te beluisteren. Maar als je zegt audiofiel te zijn zou ik eerder naar een echte hifi winkel gaan als bijvoorbeeld de Hobo Hifi

Ik laat je topic nog even open zodat je wellicht het één en ander aan kan passen. Wellicht kunnen we met wat meer informatie wel tot een goede aankoop voor je komen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:18
reactie hieroven
oke, excuses dan hiervoor. Ik denk dat het topic dan het beste dicht kan. Ik ga me dan eerst goed orienteren en luisteren en wanneer ik een lijst heb met spullen waar ik geintereseerd in ben, kom ik hier weer terug!

Groeten

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Muziek is gewoon persoonlijk. Ik kan hier wel een receiver van merk X neer gaan zetten met een 5.1 set van merk Y wat ik goed vind klinken. Wellicht vind jij het juist veel te warm klinken en dan doe je wellicht een miskoop.

Maar stap gewoon een Hobo binnen (of andere goede keten) en leg je verhaal uit. Na tien minuten zal je tussen de speakers zitten en kan je ze stuk voor stuk beluisteren en zelf horen wat je van de klank vind. Neem bij voorbaat al een cd-tje mee met muziek die je goed kent zodat je eventuele verschillen tussen speakers dus goed kan horen.

Succes met luisteren en een short-list maken.

Op verzoek een slotje dan :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.