[WIN 7] Kan geen afbeeldingen en foto´s meer openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb het volgende probleem en kan nergens (goed gezocht) een oplossing vinden.. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Ik kan geen foto´s meer openen op mijn PC. Waarschijnlijk is het fout gegaan toen ik Picasa van mijn PC verwijderde want sindsdien is het onmogelijk om met welk programma dan ook nog de opgeslagen foto´s te bekijken. Elk progamma zeg dat het betsand een ongeldig bestand is. Bij eigenschappen zie ik dat de foto´s als JPEG (.jpg) zijn opgelagen. Hier kan dus weinig mee fout zijn. (??)

Ik ben tijdens het zoeken op google enz gestuit op dll en ddl bestandjes die niet goed zouden kunnen zijn maar ik wil eigenlijk niets gaan proberen waarvan ik niet precies weet wat het doet.

Ik heb getracht een systeemherstelpunt te pakken van voor het verwijderen van Picasa maar natuurlijk kon ik voor die tijd niets selecteren. Ik kan dus niet terug gaan naar de situatie voor het verwijderen van het programma.

Hebben jullie een idee hoe ik mijn foto´s weer kan openen? Back ups heb ik natuurlijk gemaakt maar de laatste foto´s waren nog niet geback-upped...

Help??

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:45
Rechtermuisklik op een foto -> Open met -> "Standaardprogramma selecteren" -> Nu kun je dus "Windows fotogalerie" selecteren (is standaard). Of natuurlijk een ander programma.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy007 op 24-09-2009 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus geprobeerd ja, maar geen enkel te selecteren programma werkt...

Verwijderd

Topicstarter
In sommige mappen waarin foto´s staan vind ik een icoontje met de naam .picasa

Rechtermuisknop, eigenschappen toont het volgende.

Type of file: Configuration Settings (.ini)
Opens with : Notepad
Created : Zaterdag 25 juli 2009
Modified : Woensdag 2 september 2009

Die 2e september is volgens mij de dag waarop ik Picasa verwijderde....

Opnenen met notepad van dit bestandje laat niets zien...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kun je dus heel erg makkelijk aanpassen door aan te geven via het Control Panel wat jij als Default Program wil gebruiken voor die bestandstypen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd, geen oplossing....

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:25

denivan

de enige

Installeer picasa opnieuw en probeer dan de file association aan te passen ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Pagina: 1