2x Asus GTX275 in SLI op een 700 watt voeding met 2x PEG

Pagina: 1
Acties:

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 13:38
Zojuist m'n tweede Asus GTX275 kaart ontvangen en nu zit ik even te twijfelen over het aansluiten. Per kaart heb ik 2 PEG aansluitingen nodig. Op m'n Be Quiet E6 700 watt voeding zitten echter slechts 2 PEG kabels.
Ik heb wel 2x van die dubbele molex -> PEG verloopkabeltjes maar ik heb slechts 2 voedingskabels waar een molex aansluiting op zit.

Mijn plan was nu om die Asus kaarten te voorzien van 1x PEG van de voeding + 1x molex -> PEG. Zou dit kwaad kunnen? De voeding moet het makkelijk kunnen trekken (Intel i7 920 + 4 harde schijven).

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 11:59

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb bij mijn 4870's verloopjes van 1xmolex naar PEG gekregen, dus heb op beide kaarten 1xPEG en 1xMolex->PEG zitten, werkt fantastisch. En volgens mij gaat een nVidia kaart ook piepen of op een andere manier zeuren dat 'ie te weinig spanning krijgt, dus het is zeker de moeite waard om gewoon te proberen, lukt het niet dan kun je alsnog even naar een willekeurige shop gaan, meestal hebben ze wel wat 1xMolex -> PEG liggen (ik kreeg ze voor 5 Euro mee bij Computerland in ieder geval).

Bij voorkeur overigens wel twee verschillende kabelboompjes gebruiken om beide verloopjes op aan te sluiten.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Die verloopstukjes zou wel moeten werken.

Ik vraag me af of uw voeding wel genoeg gaat zijn?
ik dacht dat de 260 in SLI al min 700w nodig had.

Laat even weten of het genoeg is/was :-)
heb ook een 700w :p