Scroll naar onderen voor nieuwe post, of klik hier
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een CMS systeem voor mezelf en toekomstige klanten, welke gebruik gaat maken van het Zend Framework. Nu wil ik dat het systeem volledig modulair wordt opgebouwd, zodat ik makkelijk items kan hergebruiken, toevoegen, verwijderen.
Nu heb ik als structuur hiervoor dit gekozen.
*
In het plaatje staat de eerste config.xml op de verkeerde locatie, deze moet in de 'core' map staan ipv in de 'core/frontend' map.
Nu vroeg ik me af, hoe kan ik er voor zorgen dmv Routes (dat lijkt me de oplossing) dat hij bij url
Dmv de standaard Zend_Framework dingen kan je wel een structuur ala:
Dus ik wil graag, deze structuur:
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een CMS systeem voor mezelf en toekomstige klanten, welke gebruik gaat maken van het Zend Framework. Nu wil ik dat het systeem volledig modulair wordt opgebouwd, zodat ik makkelijk items kan hergebruiken, toevoegen, verwijderen.
Nu heb ik als structuur hiervoor dit gekozen.

In het plaatje staat de eerste config.xml op de verkeerde locatie, deze moet in de 'core' map staan ipv in de 'core/frontend' map.
Nu vroeg ik me af, hoe kan ik er voor zorgen dmv Routes (dat lijkt me de oplossing) dat hij bij url
De controller hier weg haalt:
Maar hij bijvoorbeeld bij de url/modules/core/frontend/controllers/IndexController.php
de controller haalt uit:
Maar wanneer een url begint met 'admin' (dus http://test.nl/admin/search/) moet hij niet in het mapje 'frontend' kijken van de betreffende controller, maar in het mapje 'backend' welke een zelfde structuur heeft als de backend./modules/search/frontend/controllers/SearchController.php
Dmv de standaard Zend_Framework dingen kan je wel een structuur ala:
doen, maar dan moeten de 'admin' controllers welke bijvoorbeeld bij de search module horen, in een aparte module map worden gestopt. (Dan krijg je dus dit idee)/modules/core/controllers/IndexController.php
/modules/search/controllers/SearchController.php
Terwijl ik graag bij de 'search' module, de admin (backend) en frontend in dezelfde module map wil hebben, zodat ik maar een enkele map hoef toe te voegen, of te verwijderen, voor de betreffende functionaliteit./modules/core/controllers/IndexController.php
/modules/search/controllers/SearchController.php
/modules/admin/controllers/IndexController.php
/modules/admin/controllers/SearchController.php
Dus ik wil graag, deze structuur:
Ik hoop dat ik duidelijk ben./modules/core/controllers/frontend/IndexController.php
/modules/core/controllers/backend/IndexController.php
/modules/search/controllers/frontend/SearchController.php
/modules/search/controllers/backend/SearchController.php
[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 06-10-2009 16:14 ]