Toon posts:

Advies seagate barracuda 5900 of 7200 rpm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een synology ds209j nas aan te schaffen. Nu wilde ik eerst 1 schijf van 1.5 TB erin stoppen. De keuze gaat tussen een Seagate Barracuda LP ST31500541AS, 1.5TB welke 5900 rpm draait.
En een Seagate 1500 GB ST31500341AS welke 7200 rpm draait.
De ds209j is niet de snelste Nas maakt het dan nog veel uit voor een 7200 of 5900 rpm schijf? En hoe groot is dit verschil überhaupt?
Wie kan mij enig advies geven...

Verwijderd

Zoek van beide schijven de doorvoer op. Niet alleen op de outer tracks maar ook gemiddeld.

Sowieso denk ik dat je netwerk doorgaans de bottleneck zal worden en dus niet de schijf zelf.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waar ben je van plan de nas voor te gaan gebruiken? De lagere doorvoersnelheid van de Barracuda LP boeit nauwelijks voor network sharing waar de effectieve doorvoer toch altijd veel lager is dan een harde schijf kan verwerken. Zolang je geen databases op je nas gaat draaien of er applicaties vanaf gaat opstarten maakt de wat hogere toegangstijd van een 5900 toeren schijf weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
De nas gebruik ik vooral voor opslag, streaming en automatisch downloaden. Het lijkt er dan op dat de 5900rpm voldoet aan mijn eisen. Of zijn er ook andere meningen?