CD/DVD lezer van HP laptop geeft kuren

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-12 14:24
Aangezien ik het een beetje zat wordt, plaats ik hier toch maar een vraag. Misschien dat jullie een oplossing voor me hebben.

Mijn laptop -HP Pavillion DV7-2080- heb ik nu sinds eind juni in mijn bezit. Echter, de cd/dvd lezer (HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50L ATA Device) doet het sinds twee weken niet meer zoals ik wil. Dat wil zeggen, als ik een cd of dvd (leeg/film/game wat dan ook) erin stop, herkent hij wel een medium, maar laadt deze niet. Hij ziet hem als het ware steeds als een (lege) schijf, die klaar is om gebrand te worden. Zie hier een printscreen:

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2231/vb1e.th.jpg

Eerder kreeg ik al de tip, en ook las ik op internet, dat het verwijderen van een eventueel mount programma vaak helpt. Zodoende verwijderde ik Deamon tools van het systeem, waarna het probleem even verholpen was. Maar hierna bleef het probleem zich aandoen.

Ik moet nu steeds via 'apparaatbeheer' de het schijfstation uitzetten en weer aanzetten waarna hij weer wèl normaal leest. Totdat ik het medium weer uitwerp een een andere cd/dvd plaats. Dan begint het allemaal van voor af aan.

Hopelijk kan iemand me van dit probleem afhelpen met een goeie tip? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Malfoi op 24-09-2009 15:15 . Reden: Verkeerd geformuleerd ]

www.flickr.com/malvlex

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12 15:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als ik het zo lees zou ik Deamon tools niet direct de schuld geven; Als je het programma verwijderd en de drive doet het daarna weer, en houdt er dan weer mee op, ligt het eerder aan de drivers van het cd-station.

Wat je kunt proberen is op HP.nl of google de drivers te vinden, of via apparaatbeheer de stuurprogramma's bij te werken.

Misschien is er bij de installatie van een programma iets overschreven oid, maar het klink me als een softwareprobleem, niet hardware.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Malfoi
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb op de HP website gezocht naar drivers. Ik heb er een hoop gevonden, alleen helaas niet voor de dvd brander. Vreemd...

www.flickr.com/malvlex

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zelfde probleem gehad op WindowsVista x86 en x64. Eigenlijk nooit echt een oplossing voor gevonden, maar volgens mij ligt het aan een mount tool, had toen namelijk ultra iso geinstalleerd. Nu met Windows 7 x86 en x64 ben ik het probleem niet meer tegen gekomen.

(om discs toch te lezen kun je in verkenner de bestanden van de disc naar je harddisk kopieren door op de drive met rechtermuis te klikken en dan kopieren te kiezen, hij kopieert dan gewoon alles van de disc naar je harddisk)

@hieronder, had ook geen oplossing aangedragen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-09-2009 19:28 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12 15:21

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Door: Dj-sannieboy

Dat is een work-around, en geen oplossing ;)

@TS:
Als je geen drivers kunt vinden op internet, kun je proberen om via
start>configuratiescherm>systeem>apparaatbeheer
je CD/dvd-drive op te zoeken, rechtermuisknop op het apparaat en kies 'stuurprogramma's bijwerken'. Als je windows dan op internet laat zoeken heb je kans dat hij daar nog eea vandaan haalt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Malfoi
Hm, een hoop mogelijke oplossingen. maar wat Pixeltje voorstelt heb ik ook geprobeerd en hij vond niks helaas.
Misschien wachten tot eind oktober als ik Windows 7 mag ontvangen? :P

www.flickr.com/malvlex

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn DVD Brander in mijn dv7-1080ed deed ook vreemd met branden na een schone installatie met Vista SP1, echter na enig speurwerk bleek het te liggen dat die een stel hotfixes die HP aanbied niet geinstalleerd waren. Na deze installatie werkte alles ineens wel perfect. De betreffende hotfixes zijn trouwens ook aanwezig in SP2 van Vista. Misschien een poging waard.

Trouwens onder Windows 7 geen enkel probleem met branden.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 24-09-2009 19:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Malfoi
Hm, dat ga ik morgen eens proberen. Want ik heb hier nog SP1 opzitten. Morgen dus maar even SP2 checken.

Bedankt!

www.flickr.com/malvlex

• Malfoi
Nou, ik heb vandaag dus dat SP2 gedownload van de Microsoft website. Maar toen ik het wilde installeren kwam de melding dat het een SP2 32-bits versie was, en dat dus niet op mijn 64-bits systeem geïnstalleerd kon worden.
Dus ik ging op zoek naar een SP2 64-bits versie, maar tot nu toe zonder succes. Wat ik wel raar vind is dat die '32-bits versie' die ik downloade wel 'x86' bevat in de bestandsnaam. Of heeft dat er nu niks mee te maken?

Hoe dan ook, weet iemand dan waar ik de 64-bits versie wèl kan vinden? Zoals ik al zei leverde google en zoeken op de Microsoft website bij mij niks op.

Thnx!

www.flickr.com/malvlex

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier download je een standalone SP2 X64 voor alle talen, waaronder dus ook Nederlands. X86 geeft aan dat het de 32 bits uitvoering is en X64 de 64 bits.

[ Voor 14% gewijzigd door MegaTronics op 27-09-2009 17:07 ]

• Malfoi
Even off-topic:

Huh? Nu voel ik me dus echt belazerd, omdat mij ooit is verteld dat x86 de 64 bits versie vertegenwoordigde. Maar X86 is dus 32 bits? Dus: ik heb twee Program Files mappen, één heet gewoon Program Files, en de ander heet Program Files (x86). Ik heb dus altijd al mijn programma's in die x86 geïnstalleerd omdat ik dacht dat dat de 64bits versie was. Maar dat is dus niet zo? En maakt het dan überhaupt ook uit in welke map je ze installeert?

On topic:
Tof, bedankt!:)

www.flickr.com/malvlex

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je kunt het bijvoorbeeld zien in de task manager. 32 Bits programma's staan daar in met hun naam en daar achter *32. Volgens mij maakt het geen moer uit waar je het installeerd, maar standaard kiest die altijd de juiste map (program files (x86) voor 32 bits installers en program files voor 64 bits installers).

• Malfoi
Zo, SP2 geïnstalleerd en het probleem is verholpen. Hopelijk permanent. Bedankt allemaal!:D

www.flickr.com/malvlex

• Malfoi
Ja f*ck! Probleem treedt ineens weer op. Ik heb dus te vroeg gejuicht. What next?

EDIT:
Ik heb nu ontdekt dat de optische drive het de eerste keer na het inschakelen van de laptop het wel doet. En daarna niet meer. Totdat ik hem (de drive) via apparaatbeheer weer uitschakel en opnieuw inschakel.

Je zou nu toch niet zeggen dat het aan de driver ligt of wel?

[ Voor 63% gewijzigd door Malfoi op 03-10-2009 11:42 ]

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1