Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag en mischien kunnen jullie me daarmee helpen.

Ik zoek een programma om in het 3D een wegennet te maken zodat je dan bijvoorbeeld vanaf amsterdam naar utrecht kunt rijden (een filmpje zeg maar) maar dan wel met eigen wegen.

waarin je ook bomen, rijstroken, auto, stoplichten enzo kunt plaatsen.

heb op internet wel meerdere keren zo een filmpje gezien maar ik weet niet met welk programma ik dat kan maken.

zoiets als dit maar dan dat de auto's ook rijden
http://www.movares.nl/NR/rdonlyres/C102F297-6297-436A-87F8-

alvast bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je link werkt niet (pagina niet gevonden) ;)

Verder: Waar vind ik...?
Volgens mij kun je met élk 3D pakket wel zoiets maken wat je beschrijft. Of er specifieke software bestaat voor wegen+bomen+rijstroken+auto's lijkt me érg stug.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

RobIII schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:10:
Je link werkt niet (pagina niet gevonden) ;)

Verder: Waar vind ik...?
Volgens mij kun je met élk 3D pakket wel zoiets maken wat je beschrijft. Of er specifieke software bestaat voor wegen+bomen+rijstroken+auto's lijkt me érg stug.
Gisteren op Klokhuis gezien dat dat echt bestaat ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Skinkie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:12:
[...]

Gisteren op Klokhuis gezien dat dat echt bestaat ;)
En dat was/heette :? En waar werd het ingezet/gebruikt?
Als het al bestaat lijkt het me maatwerk (en/of een duuuuur grapje) voor wegenbeheerders etc.

Then again: met een quake mod of weet ik veel welke game mod kom je misschien al een heel eind. Het hangt natuurlijk ook af van je exacte doel (is 't "voor de leuk" of moet 't "realistisch" zijn, is het voor planning/meetwerk/whatever of puur voor "sketchy brainstormsessies" of "fysisch correcte simulatie" of...).

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 24-09-2009 15:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

RobIII schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:13:
[...]

En dat was/heette :? En waar werd het ingezet/gebruikt?
Als het al bestaat lijkt het me maatwerk (en/of een duuuuur grapje) voor wegenbeheerders etc.
Dat werd ingezet om voorrangs bepalingen en meetlussen uit te zetten. Even wat googlen op traffic simulation brengt me in ieder geval hier:
http://trafficsimulation.org/index.html

Ik denk dat er ook nog wel wat open source appjes zijn die dit kunnen.

Tada!
http://www.vterrain.org/Culture/vehicles.html

[ Voor 4% gewijzigd door Skinkie op 24-09-2009 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens aan bedankt voor de reacties ik ga kijken of ik hier wat mee kan doen.

het is trouwens gewoon voor de fun.

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik weet zeker dat er geen software bestaat voor het ontwerpen van een compleet wegennet. Wat wel bestaat is een standaard template voor een volledige weg. 1 tot 5 stroken. Maar dat is iets wat door elk bedrijf zelf ontworpen wordt en dat wordt niet zomaar op de markt gezet... Bij Dura Vermeer maken ze gebruik van dit soort templates uit tekeningen van RWS.

Maar een weg tekenen is niet moeilijk toch? De auto's moet je even voor zoeken, maar kun je ook nog wel vinden.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik heb echt geen fijne relatie met het programma, maar eigelijk is dit uitermate geschikt...
Het gaat om Houdini, een verschrikkelijk hoge learning curve, maar wat jij wil dat is makkelijk te maken hiermee :) Dat lukt mij zelfs nog :P

sterker nog, ik ga het in de praktijk brengen ook! Ik moest namelijk nog een project verzinnen, bedankt voor het idee :)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 24-09-2009 19:16 ]

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Animal Baars schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:08:
Ik weet zeker dat er geen software bestaat voor het ontwerpen van een compleet wegennet.
Check de voorgaande simulatie software eens ;)

• Schuey
Skinkie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:16:
[...]

Check de voorgaande simulatie software eens ;)
Ziet er toch ook niet uit :X
Ik denk trouwens dat de TS iets in het hoofd heeft als een ANWB simulator door heel nederland ofzo, of heb ik het mis?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Schuey schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:20:
[...]

Ziet er toch ook niet uit :X
Ik denk trouwens dat de TS iets in het hoofd heeft als een ANWB simulator door heel nederland ofzo, of heb ik het mis?
Wtf? :D Wil je een fotorealistische simulatie ofzo? :D Daar gaat het bij verkeersstromen simuleren helemaal niet om.

[ Voor 8% gewijzigd door Skinkie op 24-09-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:40

Grandmasg

What ever!!!!

Deze bijvoorbeeld Autodesk civil 3D 8)

edit: qua weg-ontwerp wel maar geen verkeersstromen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Grandmasg op 28-09-2009 19:53 ]

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Hmm, ik ken wel 3D hardware voor t wegennet :P
Maar zonder gekheid. Is het inderdaad voor simulatie van verkeersstromen, of wil je een mooie render maken welke zich netjes aan de wegenbouw specs houdt? Ik weet wel dat er vaste voorschriften van RWS zijn hierover (hoe de ronding van een bocht moet lopen, nl. heel geleidelijk). Zelf heb ik wel gewerkt met voorschriften hoe men borden bij een wegafzetting (werk aan de weg) dient te zetten. En volgens mij zijn er wel meer van dergelijke voorschriften.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat Renault een navigatiesysteem heeft wat bij knooppunten op snelwegen overschakeld naar een simulatie van dat knooppunt.

Je ziet op het scherm de banen precies zoals ze zijn waar je dan rijdt en de pijlen geven dan aan waar je moet rijden. Oftewel: ze hebben een aantal verkeerspunten nagebouwd.

Ik heb geen idee hoe de software heet die ze gebruiken of hoe het ontwikkeld wordt. Maar dit is volgens mij wel wat de TS bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Volgens mij is dit een gevalletje even ergens een vraag dumpen maar geen zin/geduld hebben om de antwoorden af te wachten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:44

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik heb zelf meerder visualisaties gemaakt zoals dat zo mooi heet.
Hiervoor gebruik ik zelf Autodesk Civil 3D voor het weg ontwerp en RDV tools van RDV systems (http://www.rdvsystems.com) voor de 3d bomen / auto's en het vervolgens renderen tot een avi.
De 3D auto's en bomen kun je her en der van het internet plukken en inserten.

Naast de RDV tools is er nog een krachtiger pakket wat het Civil 3D ontwerp als basis gebruikt maar dit rendert in 3D max. Dit is Dynamite van 3AM solutions (http://www.3am-solutions.com).

Dit zijn echter programmas waar je wel even een paar dagen voor moet gaan zitten om de knoppen goed te bedienen.
Pagina: 1