Toon posts:

[Nvidia quadro fx go1400]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mij Dell precision m70 laptop, die ik vooral gebruik voor zware CADCAM doeleinden, zit een Nvidia quadro fx go1400 grafische kaart. Enige tijd geleden is deze er mee opgehouden(begon met rare kleuren in beeld, en uiteindelijk geen beeld meer). Ik heb via Ebay een zelfde (tweedehands) kaart op de kop getikt.

Na deze kaart te hebben ingebouwd heb ik weer lange tijd mijn laptop kunnen gebruiken. Nu heb ik sinds kort een externe monitor aangesloten. Ook hierop krijg ik gewoon beeld, alleen krijg ik hierbij om de paar seconden een flikkering, waarbij er een aantal horizontale lijnen door het beeld 'flikkeren'. Op het moment dat dit gebeurt maakt mijn laptop ook een raar geluidje(ik hoorde dit toen ik hem uit elkaar gehaald had en met me oor boven de videokaart ging hangen).

De monitor is inmiddels getest op een andere laptop zonder problemen, en ook zijn andere monitoren op deze laptop gebruikt waarbij het zelfde probleem optreedt. Het probleem moet hem dus in mij laptop zitten, en het meest logisch in de de videokaart lijkt mij. Dingen dit ik zelf heb geprobeerd:

*Verschillende driver versies(op het moment die nieuwste)
*Verschillende resoluties
*Refreshrate variëren(bij de gebruikelijke resolutie(fullHD) is hier maar één mogelijkheid)

Het scherm van de laptop zelf geeft wel gewoon perfect beeld, maar het is noodzakelijk voor mij om een externe monitor te kunnen gebruiken. Aangezien ik voor mijn werk veel tijd doorbreng achter de laptop, en deze eigenlijk nog een jaar mee moet gaan, hoop ik dat iemand het probleem herkent en er een oplossing voor heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vergeten de een topictitel te geven, kan ik dit nog veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?