Toon posts:

WRT54GS achter Speedtouch in bridge, geen verkeer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 510 in bridge modus gezet met de configuratie tool om het publieke IP op een WRT54 er achter te krijgen.

Ik krijg het IP binnen op Tomato en DD-WRT welke ik beide geprobeerd heb, DNS is ook goed, gateway komt ook prima binnen, maar geen sjoege in verkeer. Ik laat de IP-settings binnen komen via DHCP op de wan poort.

Als ik gewoon een PC met DHCP instellingen aan het modem hang dan werkt alles prima, zelfde IP's dus daar zit geen verschil in.

Ik heb de firewalls in de verschillende firmwares al uit gezet, maar helaas... geen optie.

IK weet dat als je bijvoorbeeld een Zywall achter een speedtouch welke in bridge staat hangt dat je een " ip arp attpret off" moet doen om verkeer mogelijk te maken.

Zou zoiets dergelijks ook mogelijk kunnen zijn op een WRT ? MIjn ervaring is eigenlijk dat het altijd gewoon out of the box werkte.

De spoof.ini welke je kunt downloaden is toch dezelfde ini welke de nieuw configurators aanmaken ?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand dit probleem ooit ervaren ? Ik zie wel wat issues tussen dd-wrt versies maar dit is ook niet echt het probleem lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeerd op een verbinding waar een zywall 2 in een dergelijke setup met de "ip arp attpret off" wel werkt.

Ik krijg exact dezelfde IP's binnen, een subnet van 255.0.0.0 (wat ik opzich vreemd vind maar wel werkt op de Zywall).

Er zal dus ook een dergelijke instelling binnen dd-wrt moeten zitten als attpret off denk ik... nu nog uitzoeken welke.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ik heb vaker 'rare' problemen meegemaakt met Speedtouches in spoofing mode. Na een firmwareupdate van de modem was dat in die gevallen verholpen.

In hoeverre spoofing met een 510 goed werkt.. geen praktijkervaring mee. Ik heb een afkeer voor 510s, omdat die dingen bij massas afsterven door lekke condensatoren. (En maar ADSL1 zijn).

Alternatief is om PPtP te gebruiken, dan houd je toch de routingmogelijkheden van je linksys, maar heb je niet de issues van spoofing mode. (ook met de configwizard te selecteren, en dan in je linksys een pptp sessie opzetten met je modem ovv je logingegevens van je provider)

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 04-10-2009 22:12 ]