• noahr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05-2021
Hallo, ik heb sinds kort een domein aangemaakt in een netwerk nou heb ik dus active directory al helemaal ingesteld, maar als ik nu mijn xp pc's lid wil maken van het domein krijg ik de foutmelding: meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaanl, verbreek eerst alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw.

Nou heb ik al wat lopen zoeken op internet maar ben ik weinig tegenkomen waar ik iets aan had. Hoop
dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen. Hoor het graag als je overige informatie nodig hebt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je geprobeerd het WS te rebooten? dat is vaak wel verstandig indien deze > domain is/gaat

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met welk account probeer je ze toe te voegen? Domain admin?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je in een dosbox net use * /d doet, lukt het dan wel? Je logt waarschijnlijk met het account administrator lokaal in op de Windows XP machine (of met een ander lokaal account) en maakt dan al een verbinding richting de Domain Controller waarna je met een ander account de pc in het domain wil plaatsen.

https://powershellisfun.com

• noahr
Ja ik log in met een domain admin, maar dan krijg ik de bovengenoemde fout. Ik zou morge is proberen wat Fred_Perry zei. Andere ideeen blijven welkom

Verwijderd

alles ff rebooten, werkt je dns goed?

als je hem lid wil maken krijg je dan een logon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahr
Als ik inlog krijg ik die fout, dus ik krijg een logon box. En dns werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noahr schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:56:
Als ik inlog krijg ik die fout, dus ik krijg een logon box. En dns werkt gewoon
je logt daar ook in met domain\administrator ??

Verwijderd

krijg ik de foutmelding: meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaanl, verbreek eerst alle eerdere verbindingen met de server of de gedeelde bron en probeer opnieuw.
Serieus? Een NL versie van Windows 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:25:
[...]

Serieus? Een NL versie van Windows 2003?
Ja die bestaat... ik heb er persoonlijk ook een hekel aan om met nederlandse servers te werken. De enige nederlandse server die ik in mijn netwerk zou willen is een Terminal Server...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Plopeye schreef op zondag 27 september 2009 @ 12:53:
[...]

Ja die bestaat... ik heb er persoonlijk ook een hekel aan om met nederlandse servers te werken. De enige nederlandse server die ik in mijn netwerk zou willen is een Terminal Server...
zelfs dat nog niet, ook die zijn netjes US (met dutch language pack voor de users :P )

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van een NL_versie is dat meldingen ook in het nederlands zijn. Engelse meldingen zul je sneller een antwoord vinden via Google dan in andere talen. Microsoft houdt er een flinke database op na, in het engels, in het nederlands is het echt behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Is het de TS inmiddels al gelukt om de machine in het domain te hangen? (En voor wat betreft de Nederlandse Windows 2003 : Voor gebruikers is het makkelijk, voor beheerders niet. Een Engelse windows met een MUI is dus dan wel makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer een keer in de command prompt net use uit te voeren.
Waarschijnlijk heb je een login script of reeds een mapping gemaakt met de WIndows 2003 server.
Omdat de PC dan reeds een connectie heeft kan die niet opnieuw een connectie maken.
Via de command prompt de net use /delete uitvoeren zodat daar niets meer staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:47:
probeer een keer in de command prompt net use uit te voeren.
Waarschijnlijk heb je een login script of reeds een mapping gemaakt met de WIndows 2003 server.
Omdat de PC dan reeds een connectie heeft kan die niet opnieuw een connectie maken.
Via de command prompt de net use /delete uitvoeren zodat daar niets meer staat
Door -={Fred_Perry}=- - donderdag 24 september 2009 14:05

Als je in een dosbox net use * /d doet, lukt het dan wel? Je logt waarschijnlijk met het account administrator lokaal in op de Windows XP machine (of met een ander lokaal account) en maakt dan al een verbinding richting de Domain Controller waarna je met een ander account de pc in het domain wil plaatsen.

:)

Pagina: 1