Mobiele Core i7: prestatieboost voor notebooks

Pagina: 1
Acties:

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 21:41

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
reviews: Mobiele Core i7: prestatieboost voor notebooks

Kleine opmerkingen over het artikel, waar ik verder zeker te spreken ben over het posten van GoT TS's op de frontpage.
Ten opzichte van het Penryn/PM45-platform is Clarksfield/PM55 dus van een ontwerp met drie chips naar een twee-chip-ontwerp gegaan. Het weglaten van de geheugencontroller zorgt onder andere voor minder energieverbruik.
De 2e zin is naar mijn mening te simpel en te beknopt gesteld:

"Het weglatenintegreren van de geheugencontroller zorgt onder andere voor minder energieverbruik, maar veel belangrijker voor een grote prestatiewinst door het sneller kunnen aanspreken van het geheugen."

Ook dit is nog kort door de bocht, en op mobiele platformen is het energieverbruik belangrijk, maar de grote voordelen ten opzichten van de oude FSB zijn minstens zo belangrijk.

Als T.net zich wil gaan profileren met meer diepte artikelen, zoals in de poll van een tijdje geleden werd gevraagd en ook door de redactie is beaamt dan zou er van mij nog wel wat meer techniek naar voren mogen komen.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Op zich zit het toch in de woorden: "onder andere"

Ik vind het overigens erg goed dat er een artikel als deze tussenzit. Erg informatief en ook erg leuk om te lezen. Ik hoop dat het artikel genoeg wordt gelezen, zodat dit vaker gaat gebeuren.

@electrowolf: Diepgang is goed en het mag ook best ingewikkeld zijn, maar het nadeel is dat als je meer informatie geeft er altijd wel iemand is die weer vermeld dat het eigenlijk nog ingewikkelder zit en dat het kort door de bocht is. Je moet ergens een grens stellen aan je informatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb je suggestie overgenomen. Bij Arrandale gaan we proberen weer wat dieper op de materie in te gaan, Clarksfield is in feite een mobiele Lynnfield en de technologie van die chips was grotendeels al behandeld.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Je hebt gelijk dat je niet altijd alleen maar dieper moet gaan, er moet ergens een grens worden getrokken. Maar ik vind de vervanging van de FSB door een geïntegreerde geheugencontroller dusdanig belangrijk, en niet alleen gezien de prestatiewinst, dat het op z'n minst zou moeten worden genoemd.

Edit: @Olaf: dan zou ik het ook erg interessant vinden als jullie wat over de plannen van het integreren van de GPU in de CPU zouden kunnen zeggen. Vooral op mobiele platformen zal dit waarschijnlijk veel effect gaan hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Electrowolf op 24-09-2009 13:37 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nu loopt de zin volgens mij niet zo lekker:
Het integreren van de geheugencontroller zorgt onder andere voor minder energieverbruik, maar belangrijk voor een prestatiewinst is het sneller kunnen aanspreken van het geheugen.
Het integreren van de geheugencontroller zorgt voor minder energieverbruik en, nog veel belangrijker, een prestatiewinst, door het sneller kunnen aanspreken van het geheugen.

Iets met bijzinnen en hoofdzinnen, maar daar zijn jullie beter in dan ik denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Hooglander1 op 24-09-2009 13:41 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
* Olaf moppert iets over haastige spoed...

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53
Toen de 'oude' i7's (920; 940; 965) werden geintroduceerd was er een hele serie (diepgaande) artikelen over o.a. de geintegreerde geheugencontroller, en toen de Lynnfields kwamen is dat nog is grotendeels herhaald. imho nogal overbodig om het nu weer te doen dus.
Electrowolf schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:34:
Edit: @Olaf: dan zou ik het ook erg interessant vinden als jullie wat over de plannen van het integreren van de GPU in de CPU zouden kunnen zeggen. Vooral op mobiele platformen zal dit waarschijnlijk veel effect gaan hebben.
Het integreren van de GPU in CPU gebeurt met Arrandele ;)

[ Voor 0% gewijzigd door hostname op 24-09-2009 21:12 . Reden: inegreren van CPU in CPU :o (typo) ]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
hostname schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:43:
Het inegreren van de CPU in CPU gebeurt met Arrandele ;)
Ah mooi, nog maar weinig over de implementatie van dat idee gelezen, dus ben benieuwd!

Pagina: 1