Sitecom router laten functioneren als wireless ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem.

Gisteren heb ik een tweede router (sitecom wl-611) gekocht om een draadloos netwerk te maken met mijn router van versatel (ja zo oud). De bedoeling is om met de sitecom een draadloze verbinding met mijn bluray speler te maken, deze heeft namelijk alleen een lan-aansluiting. Ik wil dus met behulp van de sitecom een draadloze verbinding maken met het router wat verbonden is met internet. De sitecom wil ik dus laten functioneren als draadloos ontvanger.

Kan iemand mij helpen met het instellen van de sitecom zodat ik deze hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt.

GR Remco

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je via je Wifi Router een Wifi verbinding naar je Wifi Sitecom router wil hebben?
Dat gaat niet werken. Je had een repeater moeten kopen om dit geintje te doen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Of beide apparaten moeten bridging ondersteunen, maar vaak is het dan Of/Of en niet En/En. M.a.w. dan werkt slechts bridging en zal de router niet meer routeren.

Afijn, ja een repeater zou werken.

Wat ook werkt is aansluiten middels 2 powerline AV adapters (netwerk via het stopcontact)

Als je Blueray speler ook afspelen van HD content middels uPnP of netwerk ondersteunt, dan is bandbreedte middels WiFi wellicht te beperkt. Als het enkel gaat om toegang tot internet voor de bluray functies, dan werkt dit ook:

http://www.devolo.nl/cons...uctinformatie_1.html?l=nl

Alleen de adapter met de antenne gebruiken (deze zijn ook wel eens los te verkrijgen. In prikken in stopcontact, LAN kabel tijdelijk naar je PC. Vervolgens de adapter configureren als een WLAN client.

Daarna adapter omprikken naar ander stop contact en LAN kabel in je bluray. Voila!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:38:
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een probleem.

Gisteren heb ik een tweede router (sitecom wl-611) gekocht om een draadloos netwerk te maken met mijn router van versatel (ja zo oud). De bedoeling is om met de sitecom een draadloze verbinding met mijn bluray speler te maken, deze heeft namelijk alleen een lan-aansluiting. Ik wil dus met behulp van de sitecom een draadloze verbinding maken met het router wat verbonden is met internet. De sitecom wil ik dus laten functioneren als draadloos ontvanger.

Kan iemand mij helpen met het instellen van de sitecom zodat ik deze hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt.

GR Remco
WAN poort van de sitecom in LAN-poort van de versatel router stoppen. Die WAN-poort op DHCP laten staan. Dan ervoor zorgen dat het LAN gedeelte van de sitecom een andere IP-reeks heeft dan de versatel router. Volgens mij moet dat wel werken.

edit: je postje niet goed gelezen, je wil juist wireless verbinding tussen de 2 routers, dat gaat niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 24-09-2009 13:15 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Tuurlijk wel, de router ondersteunt zowel Bridge als WDS mode, dus daarmee zou het wel moeten kunnen.

[ Voor 45% gewijzigd door Nielson op 24-09-2009 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist weer wat gekloot maar krijg het nog steeds niet afgesteld.
Heb de router nu in de WDS mode staan maar kom niet verder.

• Nielson
Met WDS kunt u meerdere access points of draadloze routers gebruiken om verschillende afzonderlijke netwerken met elkaar te verbinden. Door met elk netwerk een access point of draadloze router te verbinden en de WDS-functie te activeren, kunnen alle draadloze clients in de directe omgeving verbinding met het draadloze netwerk maken terwijl er ook een bridge wordt gemaakt naar een ander access point of een andere draadloze router verder weg. De draadloze router en het draadloze product waarmee u een bridge maakt, dienen hetzelfde kanaal, dezelfde Network Name (SSID) (Netwerknaam (SSID)) en dezelfde draadloze beveiligingsinstellingen te gebruiken. Ook dient het MAC-adres van het andere apparaat in de tabel met WDS-beperkingen te worden vermeld. Door de optie voor WDS-beperkingen in te schakelen, kunt u de MAC-adressen van de access points of draadloze routers opgeven die verbinding met het door u gevormde netwerk mogen maken. Op deze manier kunt u regelen wie er toegang tot het netwerk krijgt.
Let er ook even op dat je bij gebruik van WDS niet alle beveilingingen kunt gebruiken (WPA2 AES ed).

Verwijderd

Topicstarter
kan WEP wel gebruikt worden?

• Nielson
Vast wel, en WPA denk ook wel, gewoon proberen.

/edit: Op de Sitecom site staat in de faq van een andere router ook nog een korte handleiding:
Q Hoe stel ik WDS in bij twee WL-153/160/173/527 routers?

A Met deze handleiding kunt u 2 routers draadloos met elkaar laten communiceren:

1. Sluit de eerste router aan op een pc (pc1)
2. Sluit de tweede router aan op een andere pc (pc2)
3. Log in op http://192.168.0.1 op pc1
4. Open het tabblad 'Device' ('Status' bij de WL-160/173)
5. Schrijf het MAC adres op dat u ziet staan bij BSSID
6. Log in op http://192.168.0.1 op pc2
7. Open het tabblad 'Device' ('Status' bij de WL-160/173)
8. Schrijf het MAC adres op dat u ziet staan bij BSSID
9. Open Wireless Settings via pc2
10. Open het tabblad Basic
11. Kiese mode: AP Bridge-WDS
12. Zet Channel op channel 6, en ESSID op Sitecom
13. Vul het MAC adres dat u bij stap 5 heeft opgeschreven in bij MAC address 1
14. Klik Apply en Continue
15. Open Basic Settings via pc2
16. Verander het IP-address naar 192.168.0.2
17. Zet DHCP Server op Disabled
18. Klik Apply en Save
19. Open op pc1 http://192.168.0.1 en log in
20. Open Wireless Settings via pc1
21. Open het tabblad Basic
22. Kies mode: AP Bridge-WDS
23. Zet Channel op channel 6, en ESSID op Sitecom
24. Vul het MAC adres dat u bij stap 8 heeft opgeschreven in bij MAC address 1
25. Klik Apply en Save

Met deze stappen kunt u 2 routers draadloos met elkaar laten communiceren. De tweede router zal het bereik van de eerste router vergroten. Zorg er dus voor dat de eerste router verbonden is met uw modem en correct is ingesteld voor de internetverbinding
Misschien werkt WPA2 ook wel gewoon hoor, zie er bij Sitecom namelijk niks over staan (had het gelezen in een USrobotics handleiding waar die eerste quote uit kwam).

[ Voor 85% gewijzigd door Nielson op 24-09-2009 17:03 ]

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Nielson schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:52:
[...]
Vast wel, en WPA denk ook wel, gewoon proberen.
Kijk gewoon even in de handleiding, daar staat toch vast wel vermeld hoe je WDS of bridge moet instellen en met welke beveiligingen deze overweg kunnen? Iets meer initiatief van jezelf mag wel... :|

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp Jeroen.
Had zelf al overal gezocht, maar kon niks vinden.

De situatie is inmiddels veranderd:
De Davolink van Tele2 is eruit. Dit was behoorlijk wat werk, omdat tele2 de PPPoE instellingen niet vrijgeeft.
Maar deze heb ik kunnen verzamelen met een ftp client programma.

Nu is echter het probleem dat de koppeling tussen de nieuwe modem/router linksys WRT160N en de Sitecom niet echt goed lukt. De sitecom ontvangt wel draadloos de gegevens welke uitgezonden worden door de Linksys. Maar de Linksys zend geen signaal meer uit wat andere draadloze ontvangers (laptop) kunnen ontvangen. Hoe verhelp ik dit?
Pagina: 1