Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hosting voor klein bedrijf (vooral e-mail)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik start een klein bedrijf en heb rap de domein-naam geregistreerd bij een hosting provider (starthosting). Maar ben nu de weg een beetje kwijt geraakt. Ik wil namelijk ook email adressen voor alle personeelsleden aanmaken, maar het blijkt dat er geen smtp server bij zit. Dus moet je alsnog email versturen via bv je gmail account (dat staat dan ook in de bron "send on behalf by.."). Bovendien kan ik er niet 10 adressen krijgen, maar 2 en bij een upgrade eventueel 5. Wel kan je onbeperkt mail laten forwarden naar andere adressen.

Nu las ik ook iets over google apps. Het lijkt mij ideaal om de email te hebben zoals gmail, maar dan met je eigen domeinnaam als adres..

En kan ik nu gewoon met mijn domeinnaam vertrekken bij starthosting en naar een ander gaan? Of krijg ik mijn domein dan niet mee?

Dank voor tips!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 23:39
Als je provider je de mogelijkheid geeft tot het bewerken van de DNS, kun je een aantal MX records aanmaken die naar Google wijzen. Dan handelen zij de mail voor je af, Google Apps for your domain is dus gewoon mogelijk.

Mocht je willen verhuizen, als het goed is (zie whois op http://sidn.nl/) ben jij de eigenaar van het domein, en kun je dus ten alle tijde je domein verhuizen.

Wel is het dan zo dat de nieuwe hoster je opnieuw een jaar aan domeinregistratiekosten rekent. Je kunt hem dan beter laten staan, en desnoods de nameservers van het domein wijzigen (mocht je DNS nu niet zelf in de hand hebben).

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 24-09-2009 11:11 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31

Rannasha

Does not compute.

Je kunt vaak ook de SMTP server van je ISP gebruiken om mail te versturen, zolang je maar met die SMTP server verbindt via de connectie van die ISP.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het een optie om een andere hoster te zoeken? Er zijn er zat waar je voor €2,- per maand 3GB ruimte krijgt en zoveel e-mailadressen als je aan wilt maken. Ruim voldoende als je niet constant grote attachments rondstuurt.

Versturen inderdaad via je provider, het heeft weinig zin om dat via je hoster te laten lopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 24-09-2009 11:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google Apps werkt inderdaad goed. Voor belangrijke mailaccounts zou ik dan wel een betaald account nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind google maar eng qua licentie en voorwaarden, en zou het daar NOOIT bedrijfsmatig neerzetten.

Ga gewoon voor een net bedrijfje dat dit soort dingen aanbiedt, en je bent een stuk verder. Ook qua ondersteuning en eventuele helpdesk.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zelfs het witte huis is overgeschakeld op Gmail. Ik denk dat je bij Google minder risico loopt dan bij een willekeurig klein bedrijfje.

/▌

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bron?

Ik vind de privacy policies van Google eng, vooral juist omdat uncle sam erachter zit (en wie nog meer....).

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

De studentenmail van de Open Universiteit is ook Gmail (Google Apps). En zo ken ik er nog wel een paar :) Wel grappig als je voor het eerst inlogt, krijg je gewoon een Gmail interface voor je waffel :+

@Boudewijn: http://news.softpedia.com...-Google-Apps-121855.shtml

[ Voor 21% gewijzigd door Nitai op 24-09-2009 12:33 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Boudewijn schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:29:
Bron?

Ik vind de privacy policies van Google eng, vooral juist omdat uncle sam erachter zit (en wie nog meer....).
Dit is hun apps pagina:
https://www.apps.gov/cloud/advantage/main/start_page.do

Andere overheidsinstanties uit de VS kunnen zich er bij aanmelden en het is de bedoeling dat het voor "niet geheime e-mails" gebruikt wordt.

[edit]Dat zou trouwens wel een goede grap zijn, dat Google, Gmail, Google docs is opgezet door de regering Bush om iedereen te kunnen bespioneren. Een goede grap, maar niet een heel realistisch scenario.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 24-09-2009 12:36 ]

/▌

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Species5618 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:36:
Je kunt vaak ook de SMTP server van je ISP gebruiken om mail te versturen, zolang je maar met die SMTP server verbindt via de connectie van die ISP.
En hoe irritant is het dan als je op een ander netwerk zit dat je niet kan mailen.

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:34:
[...]

En hoe irritant is het dan als je op een ander netwerk zit dat je niet kan mailen.
Bedankt alvast voor alle tips. En tja, iedereen zal toch ook op zijn smartphone zijn mail willen checken en sturen en dan is het handig niet vast te zitten aan die ene provider.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij smartphones die via mobiel internet werken kun je toch gewoon de smtp-server van Vodafone/T-Mobile/KPN (Streep door wat niet van toepassing is :P ) gebruiken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1