Silverstone Raven + 4870X2...

Pagina: 1
Acties:

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12 17:06
Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Ati 4870X2.
Op die 4870X2 heb ik een Arctic Cooling Accelero Xtreme 4870X2 geplaatst.

Gezien de rest van mijn computer ook aan een upgrade toe was heb ik een aantal zaken vervangen waaronder ook de kast. Zo heb ik nu dus een Silverstone Raven RV01 ( zonder zijruit ). En volgens mij levert die kast me nu problemen..

De kast zelf is geweldig MAAR de fans in de kast zijn niet echt snel/krachtig genoeg om de 4870X2 bij te houden kwa temperatuur.
Als ik de kast dicht doe gaat de kaart binnen 20 minuten naar de 100+ graden. De fans van de cooler draaien op 85% momenteel. En zolang als ik geen spellen doe gaat het ook allemaal goed.. Maar ja daar koop je zo'n kaart niet voor.

Ik vrees dus dat ik een andere kast nodig ga hebben om de kaart te kunnen houden. Wat ik zoek is een kast die dus flink koelt rond de videokaart en geen ruit heeft mesh/gaas mag wel. Het liefst een bigtower ( heb veel zooi voor in de kast ).

Hopelijk kan er iemand helpen of heeft er iemand ervaring met het koelhouden van de kaart ( zonder over te gaan naar bijvoorbeeld waterkoeling ).

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Sterkere fans in stoppen? onderin en bovenin zitten 120mm fans, deze kan je vervangen?
Zit je Arctic wel echt goed gemonteerd? Test eens met het deurtje open en een kamerfan eropgericht oid

• ShockWave_Omega
Er zitten een 18cm fan onder de vga kaart. Deze is nauwelijks voelbaar kwa luchtverplaatsing. Op het rooster van die fan heb ik tijdelijk een Noctua 12cm fan liggen. Dit maakt wederom niet veel uit.

Ik heb bij het bevestigen van de cooler gewoon de handleiding gevolgd. Het enigste waar ik net als veel andere last van had was het bevestigen van de x brackets achterop de koeler..

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
wat zijn de temps met je kast open en een standaard kamerventilator op standje extreem erop gericht? Als die temps niet super zijn dan ligt je probleem namelijk niet bij airflow. Wat ik me ook eerlijk gezegd niet kan voorstellen aangezien ik alleen maar lovende dingen hoor van die kast.

• ShockWave_Omega
De temps met de kast open en een fan er van schuin onder op gericht zijn ongeveer 10 graden lager dan met de kast dicht.. Als het aan de koeler van de GPU ligt wordt ik daar ook niet al te vrolijk van..

De originele fan zorgt er wel voor dat de hete lucht de kast uit wordt geblazen .. deze koeler blaast het de kast in. Met de toch al zo geringe airflow van die *** 18cm fan is het geen wonder dat de lucht niet uit de kast geblazen wordt.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-12 21:47
Ik snap niet hoe jou resultaten zo slecht zijn als ik dit lees:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-265403_15_0.html

• Craven
een verschil van 10 graden vind ik niet bijster opzienbarend met zo'n hete kaart. Ben sowieso niet zown fan van koelers die hun warmte de kast in dumpen helemaal met een dualgpu.

Ik denk eerder dat je de koeler er verkeerd op gemonteerd hebt. Ik zou het even opnieuw proberen met wat betere koelpasta misschien.

[ Voor 19% gewijzigd door Craven op 24-09-2009 12:18 ]

• ShockWave_Omega
Ok ik heb nog wat tests gedaan.. Met de kast open zit ik nu op ongeveer 75 graden ( geen ventilator ofzo ) met de kast dicht kom ik weer op de 100 graden.

• Craven
je zit alsnog 30 graden boven de test van tomshardware die vandread net postte. Het is gewoon veels te hoog en heeft geen drol met je kast te maken. Ik zou hem opnieuw bevestigen.

• ShockWave_Omega
Eh.. Als ik mijn pc alleen maar laat draaien in Idle zit ik ongeveer rond de zelfde temps ( zelfs met kast dicht kan net 5 graden verschillen ) Dit zijn game temps he geen idle temps.. Met kast open zit ik in b.v. batman Arkham asylum @ 75 graden met kast dicht @ 100+ graden. De koeler zit er echt wel goed op..

• Craven
ahhh ok. ik ging ervan uit dat dit idle temps waren.

mjah wat voor kast zijn zoveel leuke. Ik ga binnenkort mijn antec 1200 weer wegdoen voor een cooler master atcs 840 (zwart). Maar wat wil je allemaal kwijt in de kast? welke hardware?

• ShockWave_Omega
Mijn systeem:

6 sata disks en een sata DVD brander
gigabyte x48 dq6 met 4x 1GB OCZ reaper @800mhz
Q9550 met noctua NU-12P cooler
en de 4870x2 met die artic cooler

Ik zou eventueel nog een andere geluidskaart in kunnen bouwen maar dat ligt aan de koeling van de kast weer.

En zoals in mijn 1e post staat:

Wat ik zoek is een kast die dus flink koelt rond de videokaart en geen ruit heeft mesh/gaas mag wel. Het liefst een bigtower ( heb veel zooi voor in de kast ).

Een van de kasten waar ik naar heb gekeken is de CM Cosmos S. Maar ik heb geen idee of die fan aan de zijkant fatsoenlijk genoeg is om die 4870X2 te bedwingen..

[ Voor 14% gewijzigd door ShockWave_Omega op 24-09-2009 14:42 ]

• Craven
- cm atcs 840 (heeft graka luchtbuis)
- antec p193
Pagina: 1