Vindbaarheid website

Pagina: 1
Acties:

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik weet dat er boeken vol geschreven zijn over Google-optimalisatie, maar ik wil er hier toch graag een vraagje over stellen.
Voor mijn werk moet ik de vindbaarheid van onze website verhogen, maar we zitten in een vrij specifiek marktsegment, een klein gebiedje binnen de pensioenwereld. Onze pagina wordt daardoor ondergesneeuwd door alle grote instanties, nieuws-sites etc in de pensioenwereld, en dat zijn er veel. Het is niet mogelijk om de site veel te (laten) linken naar andere webpagina's, en dat is toch wel een van de beste manieren had ik begrepen. Andere tips die ik las zijn het opnemen van een site-map en het gebruiken van alt-tags bij images, maar ik heb het idee dat dat toch allemaal een beetje in de marge is.

Zijn er nog meer standaard-tips waar je zeker aan moet voldoen wil je website gevonden kunnen worden? Wij hebben bij de bouw van de website hier nooit echt rekening mee gehouden, dus wellicht hebben we stomme dingen gedaan!

Bedankt alvast!

(Links naar handige pagina's zijn ook welkom, maar uiteraard heb ik daar ook al naar geozcht, en ben ik nog steeds druk aan het zoeken)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Je moet niet linken naar andere sites, maar je moet gelinked worden door andere sites. Dat is het belangrijkste.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Les 1 SEO: We willen allemaal bovenaan (of op pagina 1) staan. En er zijn maar 10 plekken. En dus is de kans groot dat je, zonder érg specifieke zoektermen, wordt ondergesneeuwd als men zoekt op vage termen als "pensioen" e.d. Live with it. Zorg beter voor een goede service, tevreden klanten, etc. Daar win je meer mee :+

Of kijk naar adwords e.d.

offtopic:
En als je vlug bent kun je nog voor 1 okt. een spamrun doen :+

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 24-09-2009 10:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Gelukkig kun je tegenwoordig bij google aangeven dat de eerste pagina 100 resultaten mag bevatten..heb je meer kans om op de eerste pagina te komen.. :+

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Thanks voor de reacties, met name de laatste is een goede manier om aan de opdracht van mijn baas te voldoen ;).

Mag ik misschien mijn vraagjes een stukje concreter stellen? Ik wist inderdaad dat het gaat om links náár jouw pagina, ipv vanaf. Hopelijk kunnen jullie op onderstaande vragen een antwoord geven?

- Heeft het zonder veel backlinks wel nut om aan SEO te doen? Maw word je PageRank niet voor 99% door die backlinks bepaald?
- Onze website is dynamisch van opzet en de subpagina's hebben dus allemaal zo'n ?page=xx constructie in de URL. Is het beter om in plaats daarvan woorden te gebruiken zodat die meteen als zoektermen fungeren?
- Heeft een sitemap echt zoveel nut?! Waarom?
- Hebben meta-tags echt geen nut?! Google gebruikt die niet toch?
- Klanten van ons verwijzen soms naar onderdelen van onze website. Is het beter als die allemaal naar de hoofdpagina verwijzen?
- Heeft het daadwerkelijk nut om zoveel mogelijk title-attributes te gebruiken in links en images etc?

Verwijderd

- Onze website is dynamisch van opzet en de subpagina's hebben dus allemaal zo'n ?page=xx constructie in de URL. Is het beter om in plaats daarvan woorden te gebruiken zodat die meteen als zoektermen fungeren?
.htaccess is je vriendje. Scheelt alweer :)
- Heeft het daadwerkelijk nut om zoveel mogelijk title-attributes te gebruiken in links en images etc?
Ja. :)

Google kijkt volgens mij vooral naar semantiek. Zorg er dus voor dat je HTML gebruikt, waar het voor is bedoeld. Hoe meer relevante meta informatie, hoe beter. Die meta tags in de head - description, keywords - hebben behoorlijk aan relevantie ingeboet, omdat iedereen erin ging liegen :p
(Ik chargeer, ik weet het).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 12:54 . Reden: zpelling ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:47
Jiggle schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:48:
Thanks voor de reacties, met name de laatste is een goede manier om aan de opdracht van mijn baas te voldoen ;).

Mag ik misschien mijn vraagjes een stukje concreter stellen? Ik wist inderdaad dat het gaat om links náár jouw pagina, ipv vanaf. Hopelijk kunnen jullie op onderstaande vragen een antwoord geven?

- Heeft het zonder veel backlinks wel nut om aan SEO te doen? Maw word je PageRank niet voor 99% door die backlinks bepaald?
Ja, Google bepaald de Pagerank echt niet voor zo`n groot deel op backlinks. Heb je verder wel eens aan info pagina's gedacht. Van die "vind hier alle supermarkten in Urk" pagina's. Probeer daar je links op te krijgen. 1 pagina zal niet veel helpen maar alle beetjes helpen.
Absoluut! Direct doen en alles op de juiste manier redirecten (301)
Voor zover ik weet heeft dit alleen nut als pagina's niet goed gevonden worden
baat het niet, schaadt het niet
- Klanten van ons verwijzen soms naar onderdelen van onze website. Is het beter als die allemaal naar de hoofdpagina verwijzen?
ligt eraan hoe je website is opgebouwd. Het liefste wil je zoveel mogelijk links naar de homepage (index.xxx). Heb je eigenlijk maar 1 onderliggende pagina die er daadwerkelijk toe doet kun je je links beter daar naar toe laten verwijzen.
baat het niet, schaadt het niet

Vergeet niet dat je goede juiste content hebt. Content is het aller belangrijkste voor Google. Zorg dat Google de indruk krijgt dat de informatie/content wat op jouw website staat relevanter is dan de content wat op andere websites staat.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik kwam er toevallig van de week achter dat het wel degelijk helpt: mijn nieuwe website staat onder een subdirectory online en heeft geen enkele backlink. Via via heeft Google de link wel gevonden en indexeert hem ook regelmatig nu (geen probleem), en ik kwam er achter dat ik met enkele (toch vrij algemene) zoektermen nu al op de eerste pagina kom. En dat geheel zonder backlinks! Ik heb vrij veel tijd gestoken in het SEO gedeelte voordat ik de site volgende maand online ga zetten en het loont blijkbaar.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Jiggle schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:13:
we zitten in een vrij specifiek marktsegment, een klein gebiedje binnen de pensioenwereld. Onze pagina wordt daardoor ondergesneeuwd door alle grote instanties, nieuws-sites etc in de pensioenwereld, en dat zijn er veel.
Juist met nichesites kun je vindbaar zijn op onderwerpen die grotere sites niet behandelen. Je zal niet scoren op algemene zoekwoorden als pensioen, maar dat hoeft ook niet. Beter 10 bezoekers die vinden wat ze moeten hebben, dan 1000 die allemaal teleurgesteld weggaan.
Jiggle schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:13:
(Links naar handige pagina's zijn ook welkom, maar uiteraard heb ik daar ook al naar geozcht, en ben ik nog steeds druk aan het zoeken)
Dan vraag ik me af hoe je zoekt..
www.sphinn.com
www.dailyblogtips.com/top-25-seo-blogs/
www.seopage.nl
En het topic [SEO] Tips & Trucs hieronder had je vast ook nog niet gezien..
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:53:
Google kijkt volgens mij vooral naar semantiek. Zorg er dus voor dat je HTML gebruikt, waar het voor is bedoeld.
HTML Validation to W3C Standards: 16% very minimal importance
Tijdverspilling schaadt wel.
Sjengcity schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:02:
Het liefste wil je zoveel mogelijk links naar de homepage (index.xxx).
Hoezo?

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023

PageRank wordt inderdaad door backlinks bepaald, maar je rankings worden niet alleen door PageRank bepaald ;)

Er zijn 3 aspecten aan SEO:
1. Goede kwaliteit en hoeveelheid backlinks
2. Technische doorzoekbaarheid van je website
3. Juiste keywords in de content.

Goede en veel backlinks zijn heel erg belangrijk en spelen een grote rol, maar desondanks zijn er voorbeelden van sites die scoren zonder al te veel backlinks. Dit geldt met name voor sites met weinig concurrentie, of voor niche zoektermen.
Tegenwoordig worden url's met een parameter wel geindexeerd. Het kan problematisch worden wanneer er een hele rits aan parameters achter staat, of als er gebruik wordt gemaakt van session ID's.
Het is dus op zich geen probeem, je wordt wel geïndexeerd, maar als je hoger wil ranken is het slim om relevante termen te gebruiken in je url's.
Het is een hulpmiddel voor zoekmachines om je pagina's te vinden. Dat wil niet zeggen dat het een goed alternatief is als je site via de normale weg onvindbaar is. Het voordeel van een HTML sitemap is, dat je diepergelegen pagina's in minder tussenstappen te vinden zijn. Bij een XML sitemap kun je ook extra informatie meegeven, zoals de prioriteit ten opzichte van andere pagina's, en de laatste wijzigingsdatum.
De meta-keyword tag wordt door Google niet gebruikt. Andere zoekmachines kunnen hier echter wel nog gebruik van maken, dus toevoegen kan geen kwaad. De meta-description tag is wel relevant. Niet om te ranken, maar omdat de beschrijving hierin vaak getoond wordt in de zoekresultaten. Het is dus een soort promo-tekst om mensen te verleiden om op jouw link te klikken.
Hoe meer links een pagina heeft, hoe hoger hij rankt. Daarom komt je homepage doorgaans het hoogst in de zoekresultaten. Maar je pagina's geven ook aan elkaar waarde door. Het is juist goed om ook links naar diepergelegen pagina's te krijgen. Deze bevatten immers andere zoektermen dan je homepage. Het is goed als een site over een bepaald onderwerp direct linkt naar de betreffende pagina over dat onderwerp, ipv naar een algemene pagina.
De title-tag (<title>, dus de titel van je pagina) is een van de belangrijkste elementen van je pagina, hier moet je zoektermen in verwerken. Voor afbeeldingen gebruik je de alt-tag, die is alleen ondersteunend maar kan wel helpen je afbeeldingen beter vindbaar te maken in bv. Google Image Search. Title tags kun je ook toevoegen aan links, om een meer uitgebreide beschrijving hieraan mee te geven. Maar ook dat is gerommel in de marge.

In jouw geval zou ik niet proberen om de concurrentie met de grote jongens aan te gaan, dus probeer niet te ranken op 'pensioen' ofzo. Je zegt dat je in een nichemarkt werkt. Dan is het belangrijk om uit te vinden welke zoektermen er gebruikt worden die specifiek aansluiten op jouw niche. Meestal termen die uit meerdere woorden bestaan. Op deze zoektermen zit doorgaans minder concurrentie en daar rank je dus makkelijker op.
Om dit uit te vinden bestaand diverse tooltjes, zoals Google AdWords hulpprogramma voor zoekwoorden.

En verder verwijs ik je naar [SEO] Tips & Trucs ;)
Pagina: 1