[vb.net] Win Mobile 6 WebRequest

Pagina: 1
Acties:

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Lezers,

Ik ben momenteel bezig een webrequest aan het uitvoeren op windows mobile 6 nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Het probleem is dat de webrequest een timeout krijgt op 1 of andere manier op welke url dan ook.
Ik dacht dat gooi ik er even een webbrowser in en kijken wat die doet, maar ook deze doet het niet.

Hieronder dus een stuk code van de webrequest:

Visual Basic .NET: functions.vb
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Public Shared Function GetData(ByVal xmlUrl As String) As XmlDocument
            Dim req As HttpWebRequest = DirectCast(WebRequest.Create(xmlUrl), HttpWebRequest)
            req.UserAgent = "MSIE 7"

Dim response As HttpWebResponse = DirectCast(req.GetResponse(), HttpWebResponse)

Dim xmlDoc As New XmlDocument()
            xmlDoc.Load(response.GetResponseStream())

Return xmlDoc
End Function

Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan bieden of me in iedergeval in de goede richting kan wijzen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
XzeroD schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:43:
Ik dacht dat gooi ik er even een webbrowser in en kijken wat die doet, maar ook deze doet het niet.
Dit geeft dus aan dat het probleem niet direct in je code zit, maar dat de connectiviteit van je device/applicatie gewoon niet goed is.

Je zult dus eerst uit moeten zoeken waarom je geen verbinding hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Woy schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:04:
[...]

Dit geeft dus aan dat het probleem niet direct in je code zit, maar dat de connectiviteit van je device/applicatie gewoon niet goed is.

Je zult dus eerst uit moeten zoeken waarom je geen verbinding hebt.
Als ik gewoon doe browsen werkt alles gewoon goed, msn, iexplorer, mini opera etc. alles werkt perfect.

Kan dit misschien te maken hebben met bepaalde rechten ?

In iedergeval ga ik nog even verder neuzen op internet en probeer ik nog verder, als iemand alsnog een oplossing weet kwa rechten/policy en eventuele andere stuff graag hoor ik het.

[ Voor 0% gewijzigd door XzeroD op 24-09-2009 11:19 . Reden: Niks met programmeren te maken ik zoek het verder zelf wel even uit, alsnog bedankt :) ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Geef dan ook even aan waar het aan lijkt te liggen, is misschien voor iemand anders met hetzelfde probleem handig om te weten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Topicstarter
Woy schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:40:
Geef dan ook even aan waar het aan lijkt te liggen, is misschien voor iemand anders met hetzelfde probleem handig om te weten.
Helemaal vergeten sorry,

Het lijkt voor mij aan te liggen dat de applicatie geen verbinding kan maken met het internet waardoor een webrequest en/of een webbrowser niet mogelijk is, ik zelf denk dat dit door bepaalde rechten komt in win6 mobile.

De oplossing ben ik nog steeds niet uit.