Toon posts:

[exchange 07] auto forward e-mail naar adres in subject?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanuit Outlook 2003 kunnen wij via Exchange 2007 een fax sturen naar een fax ontvanger door in het "aan" veld [fax:01234567890] in te voeren. Dit wordt dan automatisch omgezet naar een "fysieke" fax.

Echter, vanuit onze Canon multifunctionals werkt dit niet, waarom precies niet kom ik niet echter maar ik denk dat de printer gewoon niet wil verzenden naar iets zonder een @ er in :) Ik kan echter wel een mail versturen met in de subject het faxnummer...

Mijn vraag: is het mogelijk een custom script te maken voor exchange 2007 die alle mails naar een bepaalde mailbox doorzet naar het adres in de subject line? Ofwel: als op fax@server.nl een e-mail binnenkomt met als subject 01234 dan moet deze geforward worden naar [fax:01234].

Ik heb me lam gezocht op google, maar niets kunnen vinden. Ook moet ik er bij zeggen dat ik een cut and paste scripter ben :P

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Pretty please?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:57

r0b

Hier al eens naar gekeken? Quick'n'dirty; message rule script in Outlook instellen:

How to create a script for the Rules Wizard in Outlook
icm [google=Outlook Visual Basic forward]? Lijkt mij dat je met het voorbeeld in de eerste link en wat hints van Google mbt. het forwarden van mail al iets verder komt :)

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
Sub CustomMailMessageRule(Item As Outlook.MailItem)
        // Doe nog iets met subject om [fax: + huidige subject (het nummer) + ] toe te voegen
        Dim Item.Subject As Item.SubjectAlt // niet af
        Item.Recipients.Add "fax@bedrijf.nl" // recipient
        Item.Send // stuur Outlook.MailItem
End Sub

Heb geen flauw benul van VB, maar zoiets komt al in de richting me dunkt. Verbeter mij als ik volledig verkeerd zit :)

[ Voor 46% gewijzigd door r0b op 25-09-2009 08:24 ]

Verwijderd

Het is heel makkelijk in te stellen in de Exchange Management Console bij Transport Rules, dit is te vinden onder:

Organization Configuration > Hub Transport > [Tabblad] Transport Rules

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:10:
Het is heel makkelijk in te stellen in de Exchange Management Console bij Transport Rules, dit is te vinden onder:

Organization Configuration > Hub Transport > [Tabblad] Transport Rules
Ik geloof niet dat je m'n post goed hebt gelezen? Het onderwerp is een variabele, dat kan ik volgens mij toch echt niet instellen daar hoor. (Heb wel even gekeken ;) ).

Macintosh zat redelijk in de richting denk ik.

Ik heb ondertussen onderstaande code nog gevonden op internet, die wil ik vandaag even proberen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
   Set fwd = objMail.Forward
    fwd.To = objMail.Subject
    If fwd.Recipients.ResolveAll Then
       fwd.Send
    Else
       fwd.Display
    End If

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 08:11:
[...]
Ik geloof niet dat je m'n post goed hebt gelezen?
[...]
Inderdaad ;)
Pagina: 1