• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Advies needed
Ik ga redelijk snel (zodra er een 2 gig variant uit is) een ati HD5870 aanschaffen.
Ik heb op dit moment al 2 Samsung 226BW monitoren staan en wil er dan graag een 3e bij halen om gebruik te maken van Eyefinity, gewoon 3 monitoren dus.

Natuurlijk moet de monitor de zelfde afmetingen en resolutie hebben als mijn 2 monitoren. Verder word er heel veel op gegamed dus input lag en ghosting zijn van belang. Verder is het budget ongeveer €250

Alsof dat niet genoeg factoren zijn om rekening mee te houden moet een van de monitoren via displayport worden aangesloten :S en dat blijkt heel lastig.

De enige monitor die enigsinds kans maakt is deze:
Dell P2210
Alleen laat ik daar nou helemaal geen reviews met betrekking tot game input lag of ghosting over kunnen vinden.

Mijn vraag is dan ook of het mischien op te lossen is met een kabel als deze zodat ik meer keuze heb:
Verloop kabel
Dit is voor mij een beetje wazig door wat wikipedia hierover zegt:
Nadelen

Het DisplayPort-signaal is niet compatibel met HDMI of DVI. Het is wel mogelijk dit laatste signaal gewoon over de kabel te sturen. De in februari 2009 geintroduceerde standaard Dual Mode Display port is te herkennen aan het displayport logo met daarin twee plus tekens.(++) Bronnen die Dual Mode DP ondersteunen zijn instaat om over de infrastructuur van de DP++ connector TMDS uit te geven. TMDS is het transmissieprotocol gebruikt in DVI en HDMI. Hiervoor zijn speciale DP naar DVI en DP naar HDMI adapters verkrijgbaar. Deze adapters zijn aktief en vertellen de bron met wat voor adapter het te maken heeft
Graag suggestie's voor andere monitoren met displayport, goede specs/performance of antwoord op de vraag of het op te lossen is met een kabel of verloopje.

Het lijkt me duidelijk wat ik wil, hoe ik dat het beste kan bereiken, daar heb ik wat medetweakers voor nodig.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Je hebt helemaal geen DP-scherm nodig om een derde scherm aan een HD5870 te hangen. Op het reference model zitten twee DVI-I aansluitingen, een HDMI aansluiting en een DP aansluiting.

Je kunt dus gewoon drie non-DP schermen aansluiten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

In dat geval gewoon een derde zelfde monitor proberen te vinden (misschien via V&A?)!

Welles

• CILLER
Het schijnt dat hoe dan ook een van de monitoren op DP moet zitten,
To support 3 displays, one of the monitors has to support DisplayPort.
bron (onderaan)

Verder heb ik dit op nog een aantal plaatsen gelezen die ik zo niet terug kan vinden.

Edit:
@ hieronder, Schandalig dat ik daarvoor niet even tweakers had herinnerd... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door CILLER op 23-09-2009 23:12 ]

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1253568567.jpeg

See!

reviews: AMD laat ATI HD 5870 met DirectX 11 los

[ Voor 64% gewijzigd door TZC-T1-FX op 23-09-2009 23:10 ]

• CILLER
video review eyefinity

Net het bovenstaande filmpje gekeken en het lijkt erop dat een simpel verloopje niet gaat werken :( ... Een actief verloopje is mij te duur voor een monitor van +/- €200,- dus het wordt een displayport monitor.

De primaire vraag die nu overblijft is, Hoe is de bovenstaande monitor?
En weet iemand een andere monitor die voldoet aan mijn eisen?

Hopelijk kan iemand helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:24

Dark Angel

Corvette LS Power

Wel jammer dat er niet meer monitoren zijn met een displayport.
Zodra de 5870X2 uitkomt wil ik die kopen met 3x24inch maar zo als het er nu uitziet kan je alleen bij dell terecht. Maar die zijn best wel duur voor een game scherm 500+ terwijl samsung in de 300 range zit maar zonder displayport.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Het viel mij ook enorm tegen,
Ik had verwacht dat het aanbod in ieder geval groter zou zijn als wat het blijkt te zijn.
Eén betaalbare monitor die aan mijn eisen voldoet is wel heel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik kwam net het volgende tegen, dit komt van ati zelf.
Afbeeldingslocatie: http://hardocp.com/images/articles/12541679660i8UnUkzsD_1_7_l.jpg
Lees ik hier nou dat het wel via een simpele converter van een paar euro kan zolang ik maar een scherm aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

If only one or two DVI/HDMI monitors are attached through a DisplayPort connector, then only simple passive adapters are required
Lijkt me duidelijk..

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• CILLER
Tegen het einde van dit filmpje Linkje proberen ze het met zo'n verloopstekkertje, en het resulteerd in een bsod :(
dus toch de p2210, en blijkbaar weet nietmand hoe dat ding is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

De persoon meldt dat het om een apple dual link mini displayport adapter gaat. Dat is dus niet een simpel verloopstekkertje. Je zou eigenlijk zo iets moeten zoeken...>> http://www.startech.com/i...to-DVI-Cable-Adapter.aspx
Afbeeldingslocatie: http://www.startech.com/Share/Gallery/Small/DP2DVI.small.jpg

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Filmpje
Hier zijn ze redelijk duidelijk dat zo'n stekkertje niet gaat werken.
Het blijft voor mij een grote vraagteken. De een zegt dat het werkt de ander van niet.
Ik denk dat ik het er maar gewoon niet op ga wagen en een gokje doe met de DELL p2210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05

player-x

Disruptive by design

Van wat ik heb gelezen werkt alleen een actieve adapter, de Apple adapter zou zeker moeten werken en die kost +/- 100 euro.

Alleen word er veel negatieve reviews over geschreven, dat hij veel crached (mogelijke reden van de problemen kan zijn dat ze in MacBook Pro en zo gebruikt worden die in power-save te weinig stroom levert)

Beetje jammer van ATi dat ze niet naar een paar witte dozen fabrikant zijn gestapt en gezegd hebben we kommen met een product dat actieve DP > DVI/HDMI nodig hebben, in plaats van dit te doen na de release van de 5xx0 kaarten

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Beste denk ik een tijdje te wachten totdat er meer monitoren uit komen met DP. Als het standaard een beetje ingeburgerd is zullen er vast zat keuzes zijn. Helaas kan het nog wel een tijd gaan duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

Wimo.

Shake and Bake!

Bulls schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:44:
Beste denk ik een tijdje te wachten totdat er meer monitoren uit komen met DP. Als het standaard een beetje ingeburgerd is zullen er vast zat keuzes zijn. Helaas kan het nog wel een tijd gaan duren denk ik.
lekker handig voor mensen met 3 monitoren die alleen dvi hebben. Dat ze maar snel een paar fatsoenlijke verloopjes maken zodra iedereen er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Blijkbaar is het maken van een fatsoenlijk verloopje niet zo makkelijk. Uiteindelijk zijn de 2 technieken ook niet echt compatible.
Imo is het beter af te wachten tot er meer monitoren met DP-support zijn. Dat is slechts een kwestie van tijd, met als bijkomend voordeel dat de 5870 dan wellicht ook wat goedkoper is.

Ik wil zelfs stellen dat het eigenlijk altijd onnodig kostbaar is om een early adopter te zijn, en dat het werken met een beperkt budget in deze situaties leidt tot compromissen die de high-end kwaliteiten van de hardware niet waard zijn
(maar dat is dus slechts mijn mening)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Is er iemand die een ander dan het Apple verloopje kent dat ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
Ik heb er wat over gelezen op o.a. het iRacing members forum. Daar zitten een hoop gasten die met 3 schermen racen. Dat Apple kabeltje gaat niet werken (schijnt een onding te zijn). Er zitten maar 2 TMDS transmitters op de HD58XX kaarten en daarom kun je maar 2 DVI schermen direct aansturen. Omdat er (in dit geval) geen TMDS signaal op de DP poort zit, is een passieve adapter helaas geen optie. Enkel een (dure) actieve adapter of een DP scherm gaat werken.

Zie bijvoorbeeld ook het Widescreen Gaming forum: http://www.widescreengami.../forum/viewforum.php?f=64

Kan je helaas niet helpen met of dat Dell scherm goed genoeg is. De reactiesnelheid lijkt me wel ok (als je de specs leest) maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Schijnt wel redelijk wat backlight bleeding te zijn (zag het ergens in een google hit).

[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 10-10-2009 17:23 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil 3 monitoren aan gaan sluiten op een HD5850. Eerst was ik van plan te wachten op de Eyefinity 6. Maar daar zitten helemaal geen dvi/hdmi poorten meer op. Dan kan ik helemaal geen vga monitor meer aansluiten. (Geen andere optie) Ik ben dus op zoek naar een DP monitor of een convertertje. Wel belachelijk dat je nu niet eens normaal een 3e monitor aan kunt sluiten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Het is inderdaad belachelijk dat je niet gewoon een monitor naar keuze kan uitzoeken.
Aan de andere kant gebruikt ATI deze kans om DP te pushen bij high end gebruikers. En Dell en HP maar vooral Dell zullen ook niet rouwig zijn om deze actie van ATI.

Verder kan ik het me ergens ook wel voorstellen dat je geen extra chip gaat toevoegen aan een kaart voor minder als 1% van de kopers.

Verder vermoedt ik dat wachten op meer keuze een langdurige aangelegenheid gaat worden. Het aantal 16:10 monitoren wat uit wordt gebracht is heel erg klein dus in mijn geval zou het mogelijk lang gaan duren.

Het backlight bleeding verhaal komt hier vandaan:
Cnet review
Helaas is dit de enige review op het internet die ik kan vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Twazerty schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:05:
Wel belachelijk dat je nu niet eens normaal een 3e monitor aan kunt sluiten.
CILLER schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:33:
Het is inderdaad belachelijk dat je niet gewoon een monitor naar keuze kan uitzoeken.
Ga er maar van uit dat ze dit niet met opzet doen hoor.... en dat zij het ook vast liever met gewoon 4 DVI poorten (ofzo) hadden kunnen doen.

Wat je nodig hebt is: http://www.uploadgeek.nl/files/2sgg6c0620aop1p822f.jpg
Deze werkt dan ook gegarandeerd:
http://accessories.us.del...267-u0t1582920f0fp0c0s558

Maar of deze:
http://accessories.euro.d...s1&sku=470-10981#Overview
werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

de laatste gaat absolut niet werken je moet een active adapter heben met USB voor stroom

Pagina: 1