Advies needed
Ik ga redelijk snel (zodra er een 2 gig variant uit is) een ati HD5870 aanschaffen.
Ik heb op dit moment al 2 Samsung 226BW monitoren staan en wil er dan graag een 3e bij halen om gebruik te maken van Eyefinity, gewoon 3 monitoren dus.
Natuurlijk moet de monitor de zelfde afmetingen en resolutie hebben als mijn 2 monitoren. Verder word er heel veel op gegamed dus input lag en ghosting zijn van belang. Verder is het budget ongeveer €250
Alsof dat niet genoeg factoren zijn om rekening mee te houden moet een van de monitoren via displayport worden aangesloten
en dat blijkt heel lastig.
De enige monitor die enigsinds kans maakt is deze:
Dell P2210
Alleen laat ik daar nou helemaal geen reviews met betrekking tot game input lag of ghosting over kunnen vinden.
Mijn vraag is dan ook of het mischien op te lossen is met een kabel als deze zodat ik meer keuze heb:
Verloop kabel
Dit is voor mij een beetje wazig door wat wikipedia hierover zegt:
Het lijkt me duidelijk wat ik wil, hoe ik dat het beste kan bereiken, daar heb ik wat medetweakers voor nodig.
Ik ga redelijk snel (zodra er een 2 gig variant uit is) een ati HD5870 aanschaffen.
Ik heb op dit moment al 2 Samsung 226BW monitoren staan en wil er dan graag een 3e bij halen om gebruik te maken van Eyefinity, gewoon 3 monitoren dus.
Natuurlijk moet de monitor de zelfde afmetingen en resolutie hebben als mijn 2 monitoren. Verder word er heel veel op gegamed dus input lag en ghosting zijn van belang. Verder is het budget ongeveer €250
Alsof dat niet genoeg factoren zijn om rekening mee te houden moet een van de monitoren via displayport worden aangesloten
De enige monitor die enigsinds kans maakt is deze:
Dell P2210
Alleen laat ik daar nou helemaal geen reviews met betrekking tot game input lag of ghosting over kunnen vinden.
Mijn vraag is dan ook of het mischien op te lossen is met een kabel als deze zodat ik meer keuze heb:
Verloop kabel
Dit is voor mij een beetje wazig door wat wikipedia hierover zegt:
Graag suggestie's voor andere monitoren met displayport, goede specs/performance of antwoord op de vraag of het op te lossen is met een kabel of verloopje.Nadelen
Het DisplayPort-signaal is niet compatibel met HDMI of DVI. Het is wel mogelijk dit laatste signaal gewoon over de kabel te sturen. De in februari 2009 geintroduceerde standaard Dual Mode Display port is te herkennen aan het displayport logo met daarin twee plus tekens.(++) Bronnen die Dual Mode DP ondersteunen zijn instaat om over de infrastructuur van de DP++ connector TMDS uit te geven. TMDS is het transmissieprotocol gebruikt in DVI en HDMI. Hiervoor zijn speciale DP naar DVI en DP naar HDMI adapters verkrijgbaar. Deze adapters zijn aktief en vertellen de bron met wat voor adapter het te maken heeft
Het lijkt me duidelijk wat ik wil, hoe ik dat het beste kan bereiken, daar heb ik wat medetweakers voor nodig.