lust een p4c800-e ook 1TB schijven?

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Mijn vader heeft een videobewerkingscomputer met een p4c800-e moederbord erin.
Hierin zitten 3 sata harddisk waarvan 2 dynamisch gekoppelde harddisks van 160GB als 1 harddisk van 300GB.
Nu wil hij graag meer schijfruimte erin en wilde ik de 2 160GB schijven vervangen door 2 samsung F1 1GB schijven.
Ik weet dat er er vroeger limieten aan de grootte van de harddisken waren i.v.m. het bios van het moederbord.
Omdat ik niet zeker weet of dit met sata nog steeds geldt,ben ik gaan zoeken op google en op de asus site voor een antwoord.
Helaas heb ik geen bevredigend antwoord gevonden of die 2x 1TB harddisken op de p4c800-e gaan werken.
Weet iemand het antwoord hierop, of heeft iemand dit moederbord met 1TB schijven werken?
Zo niet, kan ik dit dan oplossen door er een los pci satacontroller kaartje erin te zetten?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Het theoritische limiet ligt na 128gb (LBA) op 2 Exabyte ofzo (32bit I/O adresruimte dacht ik)
In de FAQ moet dit wel te vinden zijn...

Even niets...

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 14:13
Heb een P4P800 moederbord gehad, dit zijn bijna dezelfde. HIerop is een 1TB schijf op aangesloten geweest en dit heeft nooit problemen gegeven. Twee 1 TB schijven lijken mij dan ook geen probleem. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-02 14:06
Ik heb een Asus P4P800SE-Deluxe en heb van de week 2x Samsung Spinpoint F3 gekocht.
Ze draaien prima, al zal ik er waarschijnlijk niet de volle snelheid uit kunnen halen.
De P4P800 heeft de 865P chipset, de P4C800 de 875P chipset en maken allebei gebruik van de ICH5 southbridge, en die heeft "maar" SATA-150.
Ik kan vanavond wel benchmarks posten als je wilt.

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Heb inmiddels de gok genomen en de harddisk werkt prima.
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1