• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Hallo,

Ben op internet een boeiend onderwerp tegengekomen:
http://www.powerlabs.org/waterarc.htm

Iemand al ooit naar zoiets gekeken? Dit is de enige website waar ik deze informatie eigenlijk op deze manier vind, maar het klinkt echt interresant om zelf ook eens te onderzoeken.. Alleen waar haal je de materialen vandaan..

Zijn er dus hier meer mensne die hier ooit al een keer naar gekeken hebben, zo ja: wat zijn hun ervaringen?

Groetjes!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 18:36
Lijkt verdomd veel op waterstof maken :p

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

Part

Helemaal niets.....

Je vraag is waar haal je de materialen vandaan.
Daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik wil je wel waarschuwen dit niet na te doen.
De voltages zijn gevaarlijk hoog en dat in combinatie met de redelijk grote capaciteit is dit ronduit slecht voor je levensverwachting dan wel gezondheid.

Het resultaat van dit experiment is niet meer als waterstofgas, zuurstof en wat waterdamp.
Knalgas kun je ook op een lager veilig voltage maken (maar doe dit dan wel buiten).

Verwijderd

7 AEROVOX Energy Discharge Capacitors, rated at 5200V, 23uF (311J) each. ESL is 150nH. Peak current 5000A repetitive (12.5kA non-repetitive)
2 MAXWELL Pulse Discharge Capacitors, rated at 7.5kV, 36uF (1kJ) each. ESL is 100nH Peak current 25Kiloamperes (60kA non repetitive).
Ehh??
Dat zal je energiemaatschappij niet aardig vinden.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Als je zijn artikel goed leest zie je dat het niet simpel over waterstof maken gaat, maar dat er iets meer bij komt kijken..

Hij ziet juist maar een heel klein beetje waterstof, en de knal komt niet van waterstof af...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

Als je condensatoren nodig hebt zijn er heel veel pulse discharge condensatoren op ebay te krijgen voor een prikkie nog uit de Sovjettijd.

• Niekk

Niekk

Topicstarter
(waterstof kan je ook niet maken als je water niet geleid bv)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:37:
[...]

Ehh??
Dat zal je energiemaatschappij niet aardig vinden.
311J , dat is ongeveer wat je waterkoker in 1/3 seconde verbruikt. (1000W = 1000J/s)

Vinden ze inderdaad niet leuk want daar is niets aan te verdienen.

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Een tip blijf weg van die powerlabs aangezien hij ook enorm veel bullshit schrijft. Maar dit is naar mijn weten nog een fenomeen dat niet echt duidelijk begrepen wordt.

Het is in elk geval duidelijk geen elektrolyse aangezien hij demi water gebruikt en er pas een ontlading plaatsvind nadat je over de de elektrische sterkte van het water heen gaat. Maar wat dan met de energie gebeurt is een raadsel.

Als je zelf hiermee wilt gaan experimenteren raad ik je aan eerst eens op lagere vermogens en spanningen te beginnen. 16 joule kan al dodelijk zijn . . .
mace schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:59:
Als je condensatoren nodig hebt zijn er heel veel pulse discharge condensatoren op ebay te krijgen voor een prikkie nog uit de Sovjettijd.
En vaak nog vol met PCB's dus check als je er al een wilt kopen anders mag jij opdraaien voor de kostenwanneer je de condensator weg wilt gooien/doen.

[ Voor 26% gewijzigd door dalus op 26-09-2009 19:37 ]

High Powered Madness

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

dalus schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:35:
En vaak nog vol met PCB's dus check als je er al een wilt kopen anders mag jij opdraaien voor de kostenwanneer je de condensator weg wilt gooien/doen.
Hmja, dat is dan wel weer waar.

Dan maar ergens in de sloot gooien. >:)

spoiler:
Grapje hoor.

• Techneut
  • Niet online
Is dat werkelijk zo, dat via deze weg nog domweg PCB-houdende condensatoren in omloop zijn?
Erg bedenkelijk, want een groot deel van het publiek dat zich in deze kringen begeeft heeft geen flauw benul wat een troep dit is! In het bedrijfsleven zijn PCB's nl. al enkele tientallen jaren streng verboden.

• dalus

dalus

Firing Sparks

Helaas wel, ken iemand die via deze weg in de problemen is gekomen. Maar als ik eens tijd heb kan ik dit wel eens proberen heb nog 20 6000uF 350V 5.2kA pulse rated elko's liggen >:) Alleen nog ooit eens de tijd vinden netjes een cap bank ermee te bouwen

High Powered Madness

• Niekk

Niekk

Topicstarter
Is er meer informatie hierover te vinden op internet ? want zover ik zie is dus dit powerlabs de enige die echt informatie er over heeft, en ik vind het persoonlijk nou niet echt hoge kwaliteit informatie...

• dalus

dalus

Firing Sparks

Via dit onderwerp is er hier en daar wat over te vinden

High Powered Madness

Pagina: 1