Bij een klant van me hebben ze een aantal servers (2003 en 2008). Op een 2K8 server die ook als database server wordt gebruikt (Oracle) doet zich het vreemde feit voor dat alleen met één bepaald domain admin account (laten we dat account A noemen) ge-FTP-t kan worden. De andere domain admin accounts kunnen dit wel op de andere servers.
Uiteraard denk je eerst aan iets met rechten, maar met een copy van account A (inclusief profiel) naar een nieuw account werkt het ook niet.
Ik heb me al helemaal de pleuris gezocht:
Voor de verbinding naar buiten toe wordt een ISA server gebruikt maar als ik hier monitor op poort 21 verkeer dan zie ik alleen bij gebruik making van account A activiteit.
Iemand hier nog ideeën?
Uiteraard denk je eerst aan iets met rechten, maar met een copy van account A (inclusief profiel) naar een nieuw account werkt het ook niet.
Ik heb me al helemaal de pleuris gezocht:
- firewall uit/aan maakt geen verschil
- diverse manieren om te FTP-en geprobeerd: command prompt, IE, Total Commander enz.
- Met diverse domain admin accounts aan de slag geweest. Rechten geconrtoleerd enz.
Voor de verbinding naar buiten toe wordt een ISA server gebruikt maar als ik hier monitor op poort 21 verkeer dan zie ik alleen bij gebruik making van account A activiteit.
Iemand hier nog ideeën?