Vercrapte iconen in Windows: Videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Hey Mensen,

Ik heb een Asus V7100 Videokaart en daarmee heb ik het volgende probleem in Windows.

Als mijn small icons zien er veneukt uit |:( Hieronder heb ik ff een skriensjot van m'n quick launch toolbar gemaakt zodat je even een beter beeld hebt.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/jonkie.xl/verneukt.gif

Is dit een Windows probleem of een videokaart probleem en weet er iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Ik heb een Asus V7100 Geforce 2 MX + TV Out
met de 6.31b drivers.

Thanx alvast for je reply

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

ziet eruit als videokaart probleem.. heb je al andere (nieuwere) drivers geprobeerd ??

• pjonk
Het leek mij ook een videokaart probleem.

In ieder geval kan ik op www.asus.com geen drivers voor m'n videokaart vinden.

Het vreemde is echter wel dat ik in het begin dat ik m'n videokaart kocht (zo'n 3 dagen geleden) geen problemen had en dat ik sinds een uurtje ofzo deze vercrapte iconen heb.

Dan is het misschien logischer dat het aan windows ligt :?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Lijkt me geen videokaartprobleem, anders zou ik ze goed moeten zien :)

Ik zou een Windows-reinstall proberen.

Verwijderd

Wat je ook kunt proberen is met tweakui de iconen repareren (zie de tab repair|rebuild icons) als dat niet helpt kun je ook op zoek gaan naar het bestand C:\WINDOWS\ShellIconCache (je beeld instelling moeten dan wel staan op verborgen bestanden weergeven)
En deze verwijderen dan vervolgens windows opnieuw opstarten.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ik heb het gehad met een TNTII op mijn werk,
Alles ging perfect behalve idd die verotte icoontjes :(
De kaart is in meerdere machines getest die met hun eigen TNTII het reeds enkele maanden goed deden!
Ook heb ik nu een TNTII liggen die niet hoger wil dan 640x480,op alle resoluties >640x480 krijg je een tiled screen.
Het kan dus best een vaag hardware probleem zijn,kortsluiting tussen de layers misschien:?

Powered bij meergranenbrood.

• pjonk
Ik heb windows net geinstalleerd dus ik heb niet zoveel zin te reinstallen

Uhmm ik hoop niet dat het een hardware probleem is, maar wat misschien nog interessant is om te weten is dat alleen de 16x16 iconen verneukt zijn bijvoorbeeld degene nu in m'n IE window linksboven

De grote inconen in het startmenu zijn goed en de kleine iconen zijn vercrapt.

Maar ik zal us ff dat tweak UI tooltje proberen

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
dit komt me bekend voor, heb een TNT II kaart. wanneer ik reboot is het meestal weer over :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
is zeker geen vidkaart prob, want dan had ik het goed moeten zien.
(zo'n screenshot gaat niet via de videokaart)

• pjonk
Koel .. mijn probleem is opgelost met dat ?Tweak UI tooltje .. met repair icons ziet alles er nu weer normaal uit 8-)

Thanx guys!

Verwijderd

Misschien kwam het doordat je videokaart te heet werd... M'n voodoo3-2000 krijgt het altijd als ik m'n computer een paar daagjes aan laat staan, of al binnen 12 uur als ik em wat overgeklokt heb. Het opnieuw laden van de icoontjes helpt dan inderdaad weer ff (opnieuw opstarten of met TweakUI).

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ziet er uit als een te hoge busspeed met AGP4x :)
Probeer es AGP 2x

Of je intern geheugen staat te snel. Dan krijg je ook deze effecten.

Check ook nog ff of 'Fast Writes' wel uitstaat.

Verwijderd

www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_drv.htm

daar staan ze..ik heb dezelfde kaart en ook dat probleem gehad met w2k....effe drivers opnieuw geinstalled en toen deed ie het weer

Verwijderd

Laatst speelde ik Fifa 2001 en na het spelen zagen al mijn iconen er ook zwaar shit uit.
Ik zoeken en de oorzaak niet kunnen vinden.
Speel ik nogmaals Fifa 2001 en na het spelen is alles weer normaal?!?!?
Ook als ik Sodier of Fortune heb gespeeld zien mijn iconen er eventjes crap uit,maar restoren zichzelf.
Weird of niet.

Greetz Menno

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Vroeger werden mijn iconen altijd zwart wit (win95) na het spelen van een heftig spel. Maar dat kwam gewoon omdat ie dan te weinig geheugen had en de swapfile afgeladen was.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

De oorzaak van het feit dat de icoontjes "raar" gaan doen ligt veel meer in het feit dat windows de icoontjes van verschillende types bestanden en mappen uit een aantal bestanden haalt (zoals bv shell32.dll). Om nu de weergave van de icoontjes te versnellen creeert windows een soort van virtueel geheugen bestand dat shelliconcache heet waarin al die icoontjes van al die verchillende bestanden worden gestopt. Maar die shelliconcache is nog al "crappy" en wordt (in b.v. het geval dat er nieuwe icoontjes bijkomen omdat er een nieuw programma is toegevoegd) niet altijd goed bijgewerkt. En raakt ook gemakkelijk "beschadigt".
Pagina: 1