Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN gesprek wat niet van mij is..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar verschijnsel ik heb in mijn documenten onder ontvangen bestanden een msn gesprek staan wat niet van mij afkomstig is (en ik ben de enige op deze pc).

Heeft iemand een verklaring hoe ik een gesprek kan krijgen wat ik zelf niet gevoerd heb :?

Verwijderd

Zou wel handig zijn als je de info van http://forum.fok.nl/topic/1345143 ook hier post.
Altijd leuk om de topic titel letterlijk in een zoekmachine te stoppen :P

Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat iemand anders gebruik maakt van je pc (eventueel onder een ander msn messenger account). En desnoods de log handmatig heeft aangemaakt.

Anders malware ofzo, maar heb daar nog nooit van gehoord met dit soort gevallen.

Mijn ontvangen bestanden, daar worden toch geen logs bewaard? Daar komen alleen de bestanden binnen die jij ontvangen hebt vaak via msn messenger. Waarschijnlijk dus gewoon een bestand dat jij (ooit) hebt geaccepteerd van iemand anders.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:01:
Zou wel handig zijn als je de info van http://forum.fok.nl/topic/1345143 ook hier post.
Altijd leuk om de topic titel letterlijk in een zoekmachine te stoppen :P

Enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat iemand anders gebruik maakt van je pc (eventueel onder een ander msn messenger account). En desnoods de log handmatig heeft aangemaakt.

Anders malware ofzo, maar heb daar nog nooit van gehoord met dit soort gevallen.

Mijn ontvangen bestanden, daar worden toch geen logs bewaard? Daar komen alleen de bestanden binnen die jij ontvangen hebt vaak via msn messenger. Waarschijnlijk dus gewoon een bestand dat jij (ooit) hebt geaccepteerd van iemand anders.
In die map staan wel degelijk de logbestanden, als je logging hebt aangezet.

@TS; van welke datum zijn die bestanden dan ? Reele data ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 00:58
Groepsgesprekken worden apart gelogd. Zou het kunnen dat er ooit eens een 'onbekend' iemand in een groepsgesprek heeft gezeten?

Verwijderd

Topicstarter
ChaserBoZ_ ik heb de screenshot geupload hier staan ook data in, mijn laptop is toen wel gebruikt ook toen ik er achter zat maar heb de gesprekken zelf niet gevoerd..

http://img14.imagevenue.c..._screenshot_122_125lo.JPG

Verwijderd

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:05:
[...]

In die map staan wel degelijk de logbestanden, als je logging hebt aangezet.

@TS; van welke datum zijn die bestanden dan ? Reele data ?
Is dat wel zo? Ik heb de afgelopen paar jaar msn messenger al niet meer geupdate (gebruik de 4.7 van xp af en toe nog).

Ik heb nog een backup van een mijn documenten map maar daar heb ik een map Mijn gesprekgeschiedenis in staan. Dat was wel van een iets nieuwere msn messenger, maar goed die map is al weer uit 2004 en werkte toen ook nog met .txt bestanden. Of misschien was het wel van die plugin van de messenger+ maker oid bedenk ik mij ook.

edit: je hebt wel gelijk:
1) To access the logs stored by messenger itself (that is if it's activated) go to "C:\Documents and Settings\--Computer User Name--\My Documents\My Received Files\-- MSN messenger User Name --\History". All of the messages should be in XML files inside with the contacts username as the name of the file.

2) For messenger Plus (if you have it installed ) just open messenger, go to the in the tool bar plus (i.e. next to File | Contacts | Actions etc. ) and select log viewer. This works even if you aren't signed in. Alternatively you can go to "C:\Documents and Settings\--Computer User Name--\My Documents\My Chat Logs". Inside there all of the chat logs are organized into to folders by date (month) and inside of those folder are HTML files with the contact username as the file name.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 22:19 ]

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Vragen bij mij zijn: Op welke website heb je je inlog+pass ingevuld. Niet naar aanleiding van jouw verhaal, maar simpelweg omdat ik de laatste tijd heel veel mensen heb geadviseerd om hun pass te veranderen (ik werd wat moe van alle 'heeey, heb je dit al gezien <insert link>' berichtjes van offline mensen.

Je hebt bestanden ontvangen. Sommige plekken van je pc zijn netwerktechnisch vrijplaatsen voor vreemde bestanden. Onder andere live mess. (vroeger msn) heeft de onhebbelijke gewoonte daar plekken aan toe te voegen. Is wat je gevonden hebt toevallig gevonden in zo'n open map van msn? Gedeelde bestanden/ontvangen bestanden (dubbelcheck in opties van live messenger).

Ik heb een ss gezien van een chatlog - staan er toevallig ook onverklaarbare uitvoerbare bestanden in dezelfde map?

Heb je je pc al even gecheckt op processen die niet bekend zijn? (Ikzelf loop altijd ff taskman af om te zien wat er draait als ik onraad ruik). Heb je al overwogen live messenger ff te verwijderen/opnieuw te installeren of (optie!) een alternatief te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
wheez50 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:19:
Vragen bij mij zijn: Op welke website heb je je inlog+pass ingevuld. Niet naar aanleiding van jouw verhaal, maar simpelweg omdat ik de laatste tijd heel veel mensen heb geadviseerd om hun pass te veranderen (ik werd wat moe van alle 'heeey, heb je dit al gezien <insert link>' berichtjes van offline mensen.

Je hebt bestanden ontvangen. Sommige plekken van je pc zijn netwerktechnisch vrijplaatsen voor vreemde bestanden. Onder andere live mess. (vroeger msn) heeft de onhebbelijke gewoonte daar plekken aan toe te voegen. Is wat je gevonden hebt toevallig gevonden in zo'n open map van msn? Gedeelde bestanden/ontvangen bestanden (dubbelcheck in opties van live messenger).

Ik heb een ss gezien van een chatlog - staan er toevallig ook onverklaarbare uitvoerbare bestanden in dezelfde map?

Heb je je pc al even gecheckt op processen die niet bekend zijn? (Ikzelf loop altijd ff taskman af om te zien wat er draait als ik onraad ruik). Heb je al overwogen live messenger ff te verwijderen/opnieuw te installeren of (optie!) een alternatief te gebruiken?
De log staat in Mijn documenten\Mijn ontvangen bestanden\boxter124919353336\Geschiedenis\

Naast de log staan er verder geen rare bestanden in de map.. zal inderdaad wel even mijn pc checken op rare processen. Ik heb zelf het idee dat het een virus/spyware of malware is maar weet niet of ik hiermee in de goede richting zit..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je geen virus ofzo? Want tbh, in deze tijden nog IE6?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:31:
Heb je geen virus ofzo? Want tbh, in deze tijden nog IE6?
Ik gebruik Firefox 3.5, IE6 staat nog op de pc maar gebruik ik niet :)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
Martijn13 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:08:
Groepsgesprekken worden apart gelogd. Zou het kunnen dat er ooit eens een 'onbekend' iemand in een groepsgesprek heeft gezeten?
Ook het eerste waar ik aan dacht, TS, heb je dit al gecontroleerd? Als iemand die jij in de lijst hebt een groepsgesprek start met jouw en met persoon X (die jij niet in je lijst hebt) komt er ook een apart log bestand voor het gesprek met persoon X.

Verwijderd

Topicstarter
RobertMe schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:56:
[...]

Ook het eerste waar ik aan dacht, TS, heb je dit al gecontroleerd? Als iemand die jij in de lijst hebt een groepsgesprek start met jouw en met persoon X (die jij niet in je lijst hebt) komt er ook een apart log bestand voor het gesprek met persoon X.
Nou ik heb bekeken wanneer de map met logs is aangemaakt en dat is om 6:34 in de morgen. Dan lig ik nog te slapen dus een groepsgesprek of een gesprek waar ik zelf in heb gezeten is daarmee wel uitgesloten. Vind het maar een raar iets..

Verwijderd

Los van het vreemde verhaal; toevallig kwam vandaag de thuishulp van men grootmoeder met het hetzelfde verhaal aandraven ... ze had zelfs de chatlogs afgedrukt. Het waren dus ook gesprekken van 2 vreemde mensen die ze niet op msn heeft ...

Ik had nog geopperd dat een familielid of iemand anders misschien even snel aan het chatten was geweest op de computer maar ze zei van niet ..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 20:08 ]

Pagina: 1