• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo,

Ik wil me 2x1gb geheugen updated naar 4gb op een p5b-e mobo. Ik had Corsair DHX 800 mhz ddr2 2.10V ver2.1. Nu heb ik precies hetzelfde geheugen gehaald van 2x1gb, het enigste verschil is 2.10V ver.5.3. De versie dus aangezien er al wat tijd voorbij is gegaan sinds ik het eerste geheugen had.

Als ik ze alle 4x1gb erin doe dan wil me pc niet starten, ook geen bootscherm of iets. Als ik de 2 nieuwe eruit haal doet hij het weer. Als ik me 2 oude verplaats waar ik de 2 nieuwe in had, doet hij het ook. Als ik alleen de 2 nieuwe erin doe waar de 2 oude zaten doet hij het niet. Dus zijn die 2 nieuwe gewoon kapot of is er iets aan de hand omdat ze een nieuwere versie zijn van hetzelfde geheugen?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007

AlexanderB

7800 rpm

misschien dat de subtimings van die reepjes anders zijn? met de nieuwe reepjes dr in een bios reset al gedaan (en daarna weer de instellingen teruggezet?) (en als je 4 repen draait, sowiso 2T, niet 1T)

ook geen piepcodes?

misschien zijn ze ook wel niet goed, maar om daar nou meteen vanuit te gaan lijkt me ook niet goed..

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
Nee, timings en alles zijn precies hetzelfde als de vorige, 4.4.4.12.. met de nieuwe reepjes erin blijft me scherm zwart en ook geen piepjes, dus kan de bios geeneens in.

Verwijderd

heb je ze al in een andere pc geprobeerd? staat het geheugen in de QVL van je mobo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

titelfixje gb > GB, want gb is niets.

Verder, kijk inderdaad op de QVL, zorg dat het voltage van je NB ook wat hoger is ingesteld (zeker 4 dimmen kunnen net iets teveel eisen van de geheugencontroller) en stel alles handmatig in in de bios voor zover je dat nog niet hebt gedaan.

Verwijderd

Ainu88 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:48:
Hallo,

Ik wil me 2x1gb geheugen updated naar 4gb op een p5b-e mobo. Ik had Corsair DHX 800 mhz ddr2 2.10V ver2.1. Nu heb ik precies hetzelfde geheugen gehaald van 2x1gb, het enigste verschil is 2.10V ver.5.3. De versie dus aangezien er al wat tijd voorbij is gegaan sinds ik het eerste geheugen had.

Als ik ze alle 4x1gb erin doe dan wil me pc niet starten, ook geen bootscherm of iets. Als ik de 2 nieuwe eruit haal doet hij het weer. Als ik me 2 oude verplaats waar ik de 2 nieuwe in had, doet hij het ook. Als ik alleen de 2 nieuwe erin doe waar de 2 oude zaten doet hij het niet. Dus zijn die 2 nieuwe gewoon kapot of is er iets aan de hand omdat ze een nieuwere versie zijn van hetzelfde geheugen?
je hebt de 2 nieuwe alleen geprobeerd op de plek waar de oude zaten?
En als je ze in de andere bankjes stopt?

en als je er maar EEN in doet?
En daarna de andere?
Pagina: 1