Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Na openen 'downloads' folder crash explorer? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik heb Vista home premium op mijn computer. Elke keer als ik de folder ''downloads'' open, dat volgens mij een standaard folder is in Vista, loopt windows explorer direct of na korte tijd vast. Dat is alleen zo bij het openen van die map. Weet iemand hoe dat kan?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

wellicht dat er rare bestanden in staan waar explorer niet mee om kan gaan(foute naamgeving ofzo).
Probeer eens een overzicht te draaien middels de command prompt of een andere verkenner.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Schijfcontrole doen van de disk waar de downloads map op staat?

https://powershellisfun.com

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Heb dit zelf keer gehad, dit kwam doordat Explorer een thumbnail wou maken van een .avi bestand ofzo, wat niet helemaal lekker was. Hierop crashte deze, sprong er gewoon uit. Zou hier ook eens naar kijken. Tis is dat deze t pas sinds een dag doet? En wat heb je dan gedownload tussen de tijd dat wel normaal werkte, en nu? Probeer dat eens via tooltje als totalcommander van folder te verwisselen, of gewoon weg te gooien via download programma?

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Disc scannen heb al eens geprobeerd. En wat ik heb gedownload....tsja niks bijzonders eigenlijk. Filmpjes en muziek heb ik in andere folders opgeslagen. In de folder ''downloads'' staan hoofdzakelijk dingen als patches, een paar kleine progjes zoals punkbuster en winzip, paar adobe bestandjes, wordbestanden etc.

Momenteel kan ik ook helemaal niet meer kijken welke bestanden ik precies in ''downloads'' heb opgeslagen omdat explorer steeds vast loopt :( . Ik heb dit overigens al eens eerder gehad op deze computer. Het probleem was toen opgelost nadat ik de folder helemaal leeg had gemaakt. Maar dat wil ik natuurlijk niet nog eens doen.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Cmd prompt :
'cd "schijf":/"locatie van downlo
ads"
'dir' (of is het 'ls', nee toch :p )
en je ziet alle bestanden en mappen

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:14:
Momenteel kan ik ook helemaal niet meer kijken welke bestanden ik precies in ''downloads'' heb opgeslagen omdat explorer steeds vast loopt :( . Ik heb dit overigens al eens eerder gehad op deze computer. Het probleem was toen opgelost nadat ik de folder helemaal leeg had gemaakt. Maar dat wil ik natuurlijk niet nog eens doen.
DeTeraarist schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:32:
wellicht dat er rare bestanden in staan waar explorer niet mee om kan gaan(foute naamgeving ofzo).
Probeer eens een overzicht te draaien middels de command prompt of een andere verkenner.
Zoals je al zegt, verkenner loopt vast, pak dan een andere bestands verkenner, aan blijven klooien met verkenner en hopen dat het in ene werkt heeft weinig zin.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Denk dat het gebruiken van Total Commander, zoals GoldenBatt aangeeft, wel eens handig zou kunnen zijn. Kun je dan de map wel openen? Zo ja, dan move je een aantal bestanden eruit net zolang tot de verkenner niet meer crashed bij het openen van die map...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarschijnlijk heb je last waar meer mensen (ook al met XP) last van hadden. [google=Vista explorer crashes thumb preview] levert genoeg mogelijke oplossingen.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in het juiste subforum; ik verplaats hem even met een titel-edit :)

kan folder downloads niet normaal openen > [Vista] Na openen 'downloads' folder crash explorer? *
CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De crashes werden inderdaad veroorzaakt door pogingen van verkenner om thumbnails weer te geven. Wat waardeloos eigenlijk dat windows verkenner om die reden al crashen kan }:| Denk dat ik dan maar eens total commander proberen moet; had ik trouwens nog nooit van gehoord. In elk geval bedankt allemaal. :)

Verwijderd

Topicstarter
hhm. Toch te vroeg gereageerd. Het waren niet de thumbnails.

Verwijderd

Topicstarter
ok. Total commander loopt ook vast als ik de folder downloads open. Lijkt me geen goede zaak

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:07:
ok. Total commander loopt ook vast als ik de folder downloads open. Lijkt me geen goede zaak
Bestanden in een dosbox hernoemen als test? Je zou alle .jpg's naar .jpg.bak kunnen hernoemen, mocht dat het niet zijn dan alle .avi naar .avi.bak enz tot je weet door wat voor soort bestanden je explorer crashed...

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Of je kunt - ook via een dosprompt! - bestanden verplaatsen naar een andere subdir (bijv. download\temp). Kun je dan wel de folder 'download' openen in explorer. En/of gaat het dan mis in die andere folder?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou dan toch eens een chkdsk doen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een aantal bestanden verwijderd. Hoofdzakelijk patches en wat zipbestanden. Nu lijkt alles weer te functioneren zoals het hoort. Snap dr helemaal niks van. :| Is dit een bug in Vista?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:35:
Ik heb inmiddels een aantal bestanden verwijderd. Hoofdzakelijk patches en wat zipbestanden. Nu lijkt alles weer te functioneren zoals het hoort. Snap dr helemaal niks van. :| Is dit een bug in Vista?
Waarschijnlijk toch een bestand wat niet helemaal lekker was. Misschien een zipbestand wat corrupt was oid?

Als ik me niet vergis maakt vista toch ook thumbs van zip's of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij worden zipbestanden altijd als icoontjes weergegeven. In elk geval vind ik het wel erg raar dat explorer meteen crashed als sommige bestanden niet helemaal in orde zijn. Lijkt me niet erg robuust.

Verwijderd

Awsom schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:21:
Cmd prompt :
'cd "schijf":/"locatie van downlo
ads"
'dir' (of is het 'ls', nee toch :p )
en je ziet alle bestanden en mappen
Wat heb jij op?

Start op vanaf DVD en voer een "in-place repair" uit. Dit komt min of meer neer op een herinstaaltie, maar als het goed gaat moet alles daarna werken, maar drivers en updates moet je wel opnieuw installeren. Windows zet alles terug naar af-fabriek en laat de HKEY_USERS sleutels met rust ozdat na installatie van drivers alles weer moet werken en bekijk je drivers eens kritisch. Zit er geen rotte appel tussen?

En wat staat er in de logboeken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjengcity schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:41:

Als ik me niet vergis maakt vista toch ook thumbs van zip's of niet?
Nee, maar wel indexering, en een Shell extension als die van WinRAR of andere tools kan hierop mogelijk ook op z'n plaat gaan (en Explorer meetrekken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1