Welke wifi N router ideaal om als access point te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-02 14:37
Ik zit met een modem/router combinatie (ADSL) die ik niet kan vervangen. |:(
Het model geeft geen draadloos signaal en daar wil ik nu verandering in brengen met de komst van een laptop. Ik heb hier al wat rondgekeken en heb ontdekt dat het dus mogelijk is om een (wireless) router als access point te gebruiken op een reeds aanwezige router (indien ip van 2e buiten range van 1e valt en DHCP van 2e uitstaat enzo...Tips hierover mogen ook nog gegeven worden)

Welke Wireless-N router kunnen jullie me aanbevelen om als access point te gebruiken?

Ik geraak er maar niet uit: Linksys WRT160n, WRT320n, Sitecom 150N X1, Dlink DIR-615, DIR-635 zouden al allemaal (vrij) regelmatig verbinding verliezen waarbij de 150N X1 en DIR-615 ook nog eens traag zouden zijn :(.
Welke voor de hand liggende routers zijn dan wél aan te bevelen?
Een router die wél een stabiele wireless-N verbinding kan geven??
(en als access point gebruikt kan worden :) belangrijk!)

Verwijderd

Je hebt gelijk Chris, het moet een AP zijn. Dus GEEN tweeded DHCP gebruiken, want dubbele NAT is vragen om problemen.

Een andere vraag: Waarom per sé N router? Je hebt ADSL, dat is in de praktijk niet sneller dan 10-15 Mbps.
Een 54 Mbps AP (27 Mbps voor download en 27 voor upload), is al meer dan voldoende. Gebruik wel de A-band.
Waarom? Omdat de A-band meestal in gebruik is bij bedrijven, en niet of nauwelijks voorkomt in consumenten routers. Dus die band is redelijk "schoon" (geen last van interferentie van de buren bv).

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-02 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:41:
...Een andere vraag: Waarom per sé N router? Je hebt ADSL, dat is in de praktijk niet sneller dan 10-15 Mbps...
Snelheid is niet persé zo belangrijk, daar ben ik met G ook tevreden.
Maar de plaats van de router is op de bovenverdieping in een hoek van het huis, en de woonkamer is op de benedenverdieping in de andere hoek van het huis. Uit ervaring (Xbox 360 Wireless Networking Adapter, op G band gebruikt vroeger toen ik een andere router had die wél draadloos G kon) bleek dat door de muren en het plafond de verbinding veel te zwak is.

Met een nieuwe Wireless G router zal dat heus niet anders zijn en daarom zoek ik N omdat die minder last zou hebben van muren of plafonds.

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Uit persoonlijke ervaring: WRT320n prima ding. Tot nu toe 2 geinstalleerd op glasvezel netwerken, gaat als een dolle.
Eentje met zeer ongunstig situatie warabij het signaal een afstand van metertje of 3 (vanwege schrale hoek) door bewapend beton moet met staal. Daarbij nog redelijke afstand (zeg 70 meter) en de ontvangst is weliswaar minimaal maar werkt wel.