Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

S´avonds internetproblemen met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Af en toe, maar de laatste week weer wat vaker, heb ik thuis vooral s´avonds extreem traag internet, zowel up als downstream. Mijn ISP is Ziggo. De laatste tijd hebben er wat werkzaamheden plaatsgevonden en zijn er bij een boel mensen waar ik woon, Den Helder, nieuwe modens gekomen vanuit Ziggo. De problemen beginnen vaak rond 20 uur s´avonds, en rond 23 uur neemt de traagheid af en wordt alles weer een beetje normaal.

Nu heb ik vandaag contact opgenomen met de Ziggo klantenservice, maar die mensen zijn totaal niet behulpzaam en komen aan met allerlei simpele routine vragen en oplossingen waar het totaal niet aan kan liggen, aangezien het de afgelopen maand allemaal prima was en nu opeens niet meer.

Het allervreemdste is dat Ziggo beweert dat er geen werkzaamheden in mijn wijk zijn en dat het probleem dus niet van buitenaf komt, maar naarmate het later wordt op de dag, worden mijn internetproblemen groter.
Vreem zou je zeggen, als de internetproblemen vanuit mijn eigenh huis komen, hoezo wordt het dan erger naarmate het later op de avond wordt? (Volgens mij heeft dit iets te maken met dat er s'avonds meer gebruik gemaakt wordt van het internet in mijn wijk.)

Ik gebruik een draadloze router van Linksys, maar gebruik zelf vrijwel alleen internet via een kabeltje.

Weet iemand misschien wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik heb alle standaard troubleshoots al gedaan, moden reset, router reset, checken op virussen/malware, kabels controleren, etc etc.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01
Nou ik denk dat het simpelste oplossing is het gewoon confronteren.
Dus een paar dagen lang. 's ochtends, begin middags(rond 12.00) , eind middag (rond 17.00) begin avond (19.00), primetime (20.30) en laat avond (23.00) een speedtest te doen.
Wat natuurlijk kan op www.speedtest.net. Met cookies aan onthoud die site zelf de meeste test voor je ;)
Stel je doet die donderdag, vrijdag en zaterdag (dus 1 weekenddag) dan kunnen zij ook zien of het structureel is niet computer gerelateerd.

Het is ff wat scannen maar dan kun je ook echt informatie aandragen bij je klacht ipv de term het is traag..
Owja misschien is je draadloos gehackt :? dus ff dit in je router uitzetten of anders je antenne eraf draaien zodat het bereik verkleint wordt ;)
Overigens kun je ook de status van je draadloze verbinding (sent en received packets checken kijken of dat in die trage periode heel erg toeneemt.

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 23-09-2009 23:02 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:00
Eens met wat klaasbram zegt.

Verder zou ik ook eens proberen met een kabel i.p.v. wireless op de tijdstippen dat je een probleem hebt, zodat je uitsluit (of juist ondervindt) dat het probleem bij jou / jouw router ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Compuhair op 23-09-2009 23:04 ]

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 16:00
Ohja, nog even dit:

mijn ouders hadden ook problemen met hun verbinding, tot deze op een gegeven moment volledig wegviel. Bleek een probleem in de kabelkast (hoe heet dat ding, dat voor aan de straat staat, en de kabels naar de woningen verder verdeelt) te zijn. Kabels waren verrot, en er moesten nieuwe gelegd worden. Dat werd overigens behoorlijk vlot gedaan.