• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb afgelopen week een wrt120n Linksys router aangesloten en geinstaleerd, en dit werkt goed zowel draadloos als via de lan, maar nu blijf ik het volgende probleem hebben:

zodra de computer opgestart is, en ik internet valt het naar een tijdje uit (lan) en soms heb ik dan wel weer internet, en anders moet ik de stekker van de router eruit/erin en het werkt weer. Ondanks dat ik alles gereset heb/nieuwe software in de router ed. blijft dit probleem zich voordoen!
moet ik terug naar de winkel, of heb ik gewoon iets verkeerds ingesteld?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je het probleem met slechts een bepaalde pc of met meerdere pc's? Als het slechts één pc betreft dan zou ik het probleem eerst zoeken op die bewuste pc. Als je het op meerdere pc's heb dan is de kans groot dat het aan de router of het modem ligt.

Gebeurt dit ook bij gewoon browsen / emailen of enkel wanneer je flink aan het downloaden bent?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik heb net hetzelfde aan de hand maar dan met de Linksys WRT54G.
Heb toen ook de router reset en dat heeft het probleem toen niet opgelost. Modem gereset en tot nu toe gaat het vrij goed. Moet ik wel zeggen dat het probleem enkel optreed als ik via windows connecteer.

Als ik onder linux werk lijkt het goed te gaan dus het lijkt mij een driver probleem van de netwerkkaart ofzo.
Omdat ik geen andere netwerkkaart heb, heb ik dit niet kunnen testen. Het updaten van de drivers heeft ook niet geholpen, een firmware upgrade van de router ook al niet.

Ik zou zeggen, probeer eens een andere netwerkkaart en kijk of het probleem hiermee is opgelost. En even je moden + router resetten.

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Had je al problemen met het internet voordat je de WRT120n kocht? Hoe ziet je netwerk opstelling eruit? En precies wat ik222 zegt, heb je het probleem op slechts 1 pc (als je tenminste een laptop of 2e pc hebt)? Heb je de zoek functie hier op tweakers of op google gebruikt om een oplossing te zoekn?

Met wat meer informatie kunnen we je beter helpen.

• erikvanhoutert
Nyxium schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:22:
Had je al problemen met het internet voordat je de WRT120n kocht? Hoe ziet je netwerk opstelling eruit? En precies wat ik222 zegt, heb je het probleem op slechts 1 pc (als je tenminste een laptop of 2e pc hebt)? Heb je de zoek functie hier op tweakers of op google gebruikt om een oplossing te zoekn?

Met wat meer informatie kunnen we je beter helpen.
Hiervoor zit een adsl modem. Omdat ik nu twee laptops erbij heb voor mijn kinderen heb ik een router gekocht voor het draadloze internet. Vroeger dus gewoon bedraad 1pc aan de modem ging altijd goed. Nu gaat deze kabel gewoon naar de router, en vanaf daar naar de pc. Bij de laptops blijft dit goed werken.. op mijn vaste pc enkele minuten en dan werkt hij niet meer!. Dhcp etc. staat allemaal op automatisch.
Ik kan het adsl modem niet resetten, enkel de stekker erin/eruit.. ook dit heeft geen effect. (alleen voor die paar minuten)

• ik222
  • Niet online
Sluit eens een kabel aan op een van de laptops en kijk of je dan ook het probleem hebt op je laptop. Zo kun je kijken of het eventueel aan het bedrade deel van de router ligt of dat het echt specifiek die ene pc is.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een paar weken geleden op een ander forum (kwam ik toevallig langs toen ik info zocht) een topic gelezen over de WRT120N met een PS3. Wanneer de PS3 stond aangesloten en je schakelde 'm in dan liep de router vast. Oplossing was een firmwareupdate dus kijk eens of er voor jouw router een update is want dit klinkt wel redelijk hetzelfde :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• erikvanhoutert
Ballebek schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:39:
Ik heb een paar weken geleden op een ander forum (kwam ik toevallig langs toen ik info zocht) een topic gelezen over de WRT120N met een PS3. Wanneer de PS3 stond aangesloten en je schakelde 'm in dan liep de router vast. Oplossing was een firmwareupdate dus kijk eens of er voor jouw router een update is want dit klinkt wel redelijk hetzelfde :)
deze update heb ik uitgevoerd, maar onlangs nog steeds het zelfde resultaat! blijft toch vreemd, zou ik ermee terug gaan naar de winkel?

• ik222
  • Niet online
erikvanhoutert schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:10:
[...]

deze update heb ik uitgevoerd, maar onlangs nog steeds het zelfde resultaat! blijft toch vreemd, zou ik ermee terug gaan naar de winkel?
Nogmaals wat gebeurt er als je een laptop die via wifi goed werkt bedraad aansluit? Begint het internet daar dan ook uit te vallen?

Als die laptops ook bedraad goed werken ligt het probleem bij je eigen pc en heeft het geen nut om met je router terug te gaan naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb met ditzelfde product een gelijksoortig probleem.

De router zit aangesloten aan een Ziggo kabelmodem.
Als ik met een kabel verbinding maak, werkt alles gewoon perfect.
Wanneer ik gebruik maak van het wireless, gaat alles fout.
Maakt niet uit op welke pc ik dit probeer.

Mijn wireless printer, die op 3 meter afstand staat, kan helemaal geen verbinding maken, omdat ie hem gewoonweg niet kan vinden.

De verbinding valt om de 10 minuten weg en dan gaat mijn laptop opnieuw verbinding maken.
Dit duurt helaas wel even en is verrekte lastig bij uploaden en downloaden van grote bestanden.

Ik heb al geprobeerd gebruik te maken van verschillende kanalen en de vershillende g/b/n-opties.
Dit maakt helaas allemaal geen verschil.

Het is niet de internetverbinding, het modem van Ziggo blijft gewoon perfect werken en de sessie van de router loopt gewoon door. Het is dus niet zichtbaar dat de router opnieuw verbinding heeft gemaakt met het modem.

Ook doordat het met een kabel wel goed werkt, vermoed ik dat er iets niet helemaal lekker gaat met het wireless verbinding maken met de WRT120N.

Heeft iemand nog een optie die ik niet heb geprobeerd?

Gr. Elmar
Pagina: 1